תרגול התמגנות של הצוות במחלקת הקורונה (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
תרגול התמגנות של הצוות במחלקת הקורונה (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

נשלמות ההכנות לפתיחת מחלקת הקורונה ברמב"ם

בקריה הרפואית רמב"ם מושלמת הקמת מחלקת הקורונה, שמתוכננת לקליטתם של 30 מטופלים. לקומה המבודדת יהיו כניסה נפרדת לאמבולנסים ומעלית נפרדת, והיא צוידה במערכת ניטור מרחוק שפותחה על ידי סטארטאפ ישראלי

פורסם בתאריך: 3.3.20 18:16

בקריה הרפואית רמב"ם מושלמת הקמת מחלקה ייעודית מבודדת לקליטת חולים בווירוס הקורונה. המחלקה, שתתפוס קומה נפרדת ומבודדת בבניין מאייר בבית החולים, מתוכננת לקליטתם של 30 מטופלים והיא כוללת שני חדרים שיאפשרו לקלוט ילדים וחדר אחד שמתוכנן לטיפול בחולים מונשמים.

צוות קורונה מיוחד מטעם הנהלת רמב"ם למד את נוהלי הקליטה, הבידוד, הטיפול רפואי והלוגיסטיקה בבית החולים שיבא בתל השומר, שם פועל מרכז לטיפול בחולי קורונה. הצוות הכין נהלים שמתאימים לרמב"ם עם התייחסות לאפשרות שחולה קורונה עשוי להזדקק לטיפול כמו ניתוח או צנתור. המחלקה תאויש על ידי 30 אחים ואחיות שכולם התנדבו למשימה, ורופאים מהמחלקות השונות. הצוות יהיה ייעודי למחלקה זו ולא יעבור בין המחלקות.

בשבוע האחרון שוקדים צוותי בינוי ואחזקה של רמב"ם לחצות קומה שלמה לשניים – מחלקת אשפוז בצד אחד, וחדרי צוות בצד שני שיהיו מבודדים מחצי הקומה שבה ישבו הנשאים והחולים. לקומה המבודדת יהיו כניסה נפרדת לאמבולנסים ומעלית נפרדת, ובחדרי האשפוז מותקנים מפוחים ליצירת לחץ שלילי, כלומר האוויר בחדר לא ייצא אל המסדרון אלא יעבור דרך פילטר לפני שייפלט החוצה. ליד כל מיטה תהיה מערכת של טלפון ו-ווידאו שיאפשרו לחולים לתקשר עם הצוות ועם בני משפחה, שלא יורשו להיכנס למחלקה אך יוכלו לדבר עם יקיריהם מחדר משפחות.

 

 

המחלקה צוידה במערכת ניטור מרחוק שפותחה על ידי סטארטאפ ישראלי בשם ביוביט (Biobeat). לכל חולה תודבק מדבקת ניטור שתאפשר ניטור רציף של קצב נשימה, סטורציה, דופק, לחץ דם, טמפרטורת גוף ומדדים חיוניים נוספים. הנתונים ישודרו ברציפות ובזמן אמת למערכת מידע המאפשרת מעקב צמוד אחר כל חולה ללא צורך במגע יד אדם. המערכת מסוגלת לזהות כל הידרדרות במצבו של החולה כבר בשלבים מוקדמים, ולספק התראות בזמן אמת בלי להמתין לצוות רפואי.

מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל: "הקמת מחלקה ייעודית לקליטת חולי קורונה מעמידה בפנינו אתגרים רבים, שאת חלקם אנחנו לומדים לראשונה ובחלקם אנחנו יוצרים יש מאין מכיוון שהניסיון בעולם בכל הקשור לקורונה הוא מועט. יש לנו את הגב ואת ההנחיה של משרד הבריאות וסיוע של המשרד בהצטיידות מיוחדת, אבל הכל עומד על התגייסות של הצוות. אנשים הגיעו להקים מחלקה מאפס במהלך הלילות האחרונים ובסוף השבוע, יש התנדבות מרשימה, ואני בטוח שנוכל לעמוד במשימה לספק רפואה איכותית לאזרחים ישראלים שעלולים למצוא עצמם כחולי קורונה. זה חלק מהייעוד שלנו כאנשי רפואה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מחיידק אלים ועד שפעות בין חולים בחדרים

    מי שנכנס לרמב"ם ייצא חולה.
    ההדבקה תהיה אדירה שם. תעשו הסגר עצמי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר