תרומת דם (צילום: טס שפלן)
תרומת דם (צילום: טס שפלן)

בשעה זו: התרמת דם במד"א במתכונת חירום

בשל ריבוי השוהים בבידוד ביתי ואינם יכולים לתרום דם - דבר שעלול לגרום למחסור במנות דם - שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור שאינו בבידוד ולא חזר מחו"ל להגיע ולתרום דם

פורסם בתאריך: 14.3.20 20:13

שירותי מד"א יקיימו הערב (מוצ"ש) התרמת דם במתכונת חירום על רקע המחסור שנרשם במנות דם. במד"א אומרים כי בשל ריבוי השוהים בבידוד ביתי ואינם יכולים לתרום דם, שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור שאינו בבידוד ולא חזר מחו"ל להגיע ולתרום דם.

ההתרמה החלה בשעה 19:30 ותסתיים בשעה 23:30 בתחנת מד"א ברחוב יצחק שדה בקרית אליעזר. בשירותי הדם של מד"א מזכירים כי מי ששהה בחו"ל, היה במגע עם חולה מאומת או חלה בעצמו לא יוכל לתרום דם עד שיחלפו 28 יום.

לכל נקודות התרמת הדם ברחבי הארץ לחצו כאן ובאפליקציית "מד"א שלי".

ממד"א נמסר: "בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין, ובתיאום עם מנכ"ל משרד הבריאות, הנחה המנכ"ל את סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א לתגבר את התרמות הדם בישראל, וזאת במסגרת היערכות למצב שבו אזרחים רבים לא יוכלו לתרום דם בעקבות האפשרות לגידול משמעותי במספר האנשים אשר שוהים בבידוד ביתי. המתרימים של שירותי הדם של מד"א יתפרשו כבר היום באתרים שונים שבהם ניתן להגיע ולתרום דם למען הצלת חיים במדינת ישראל".

עוד נמסר כי "נוסף על הגדלת מלאי הדם נעשות במד"א הכנות לאיסוף מרכיב הדם פלסמה מאנשים שהחלימו מנגיף הקורונה. מנות הפלסמה שייאספו אמורות להכיל כמות גדולה של נוגדנים לנגיף, וניתן יהיה להשתמש בהן כטיפול לחולים שיפתחו תסמינים קשים, ככל שיידרש".

 

 

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער: "הגדלת המלאי מתבססת בראש ובראשונה על התרמת אלפי מנות דם טריות, שבהן ניתן להשתמש עד 42 יום ממועד ההתרמה. נוסף על כך נערכים שירותי הדם של מד"א להקפיא מאות מנות דם שבהן ניתן להשתמש עד עשר שנים ממועד ההתרמה. באופן הזה, בכוונתנו לאפשר אספקת דם סדירה לבתי החולים בארץ תוך שמירה על בטיחות מקבלי הדם. חשוב לציין כי אין כל חשש להידבקות בנגיף בתהליך תרומות הדם, הן מבחינת התורמים והן מבחינת מקבלי הדם".

בין: "אנחנו לא לוקחים שום סיכון, וכל אדם ששהה בחו"ל, שהיה במגע עם חולה או חלה בעצמו, וכמובן כל מי שנמצא בבידוד ביתי, איננו יכול לתרום דם. אנו פועלים להגדלה משמעותית של מלאי מנות הדם בישראל כדי שבשום שלב לא ייווצר מצב של חוסר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שום הכנה, שום כללים, שום התחשבות

    הממשתה גרמה לנו להיכנס למצב הישרדות בלי שום צורך. על כמה מאות חולי שפעת יצרו 9 מליון במרוץ הישרדות לקראת שיתוק חודש.
    בזיון כזה.
    חודשיים יודעים על הנגיף איפה הייתה הערכות ממשלתית למצב של הסגר עם תשלומי שכר והכנת הציבור?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר