ד"ר יונינה רון עם בני משפחת דויטש (צילום: משפחת דויטש)
ד"ר יונינה רון עם בני משפחת דויטש (צילום: משפחת דויטש)

רופאה מרמב"ם ערכה ביקור בית אצל פג שנכנס לבידוד

ד"ר יונינה רון, רופאת עיניים לילדים בקריה הרפואית רמב"ם, נסעה אל היישוב הקהילתי אבטליון בגליל התחתון כדי לבצע בדיקת ראייה בפג שנולד בהליך פונדקאות בגאורגיה ונכנס לבידוד עם הגעתו לישראל

פורסם בתאריך: 31.3.20 16:02

לפני כחודשיים הפכו עדי ואלון דויטש מהיישוב הקהילתי אבטליון בגליל התחתון להורים בהליך פונדקאות בגאורגיה. לאחרונה שבה המשפחה המורחבת הביתה ונכנסה לבידוד בהתאם להוראות משרד הבריאות. אחת מהאתגרים שאיתם הם נאלצו להתמודד היה בדיקת עיניים חשובה שבנם הפעוט תומר, שנולד פג, היה חייב לעבור כדי לוודא שהוא לא מפתח מחלת עיניים שעלולה להוביל לעיוורון.

ברוח ימי הקורונה יצאה אתמול (שני) ד"ר יונינה רון, רופאת עיניים לילדים בקריה הרפואית רמב"ם, אל בית המשפחה כדי לבצע את הבדיקה.

"בזמן שחיפשנו טיסה לישראל הבנו שדברים משתנים בבית החולים בגאורגיה", מספרת האם עדי דויטש, "הבדיקה שהיתה אמורה להתבצע לפני שעזבנו את גאורגיה לא התקיימה, וידענו שאנחנו צריכים למצוא פתרון עם חזרתנו לישראל. חיפשנו רופאי עיניים לפגים, וכך הגענו לד"ר רון. בשיחה איתה מגאורגיה היא הבטיחה לנו שיהיה בסדר".

 

 

ד"ר רון: "כל פג נולד עם כלי דם לא מפותחים דיים באזור הרשתית. הפגים עוברים בדיקות על מנת לוודא שהם משלימים את ההתפתחות ולא מפתחים מחלות שעלולות להוביל לבעיות ראייה עד כדי עיוורון. במקרה הזה, בשל משבר הקורונה, הבדיקות לא הושלמו בבית החולים בגאורגיה, והיה צורך לברר את מצבו של הפעוט עם חזרתו לארץ".

כשהגיעו לארץ יצרו מחדש בני הזוג דויטש קשר עם ד"ר רון לתיאום הבדיקה, אך מכיוון שהם נדרשו להישאר בבידוד הוחלט במחלקת העיניים של רמב"ם, בניהולו של פרופ' איתן בלומנטל, כי ד"ר רון תיסע אל בית המשפחה כדי למנוע את חשיפתו של התינוק אל צוות בית החולים. וכך, כשהיא מצוידת באמצעי מיגון, הגיע ד"ר רון לבית משפחת דויטש לביצוע הבדיקה, שבסיומה התברר כי עיניו של הפעוט הן במצב תקין.

"זו עבודתנו", אומרת ד"ר רון, "כאשר יש פעוט שזקוק לנו, אנחנו מחויבים לוודא שמצבו הרפואי הוא תקין וטוב גם בתנאים לא רגילים".

 

ד"ר יונינה רון (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

ד"ר יונינה רון (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר