הפגנת המתמחים (צילום: בן מנולה)
הפגנת המתמחים (צילום: בן מנולה)

מאות מתמחים הפגינו בבת גלים

מאות מתמחים לרפואה הפגינו סמוך לקריה הרפואית רמב"ם במחאה על הכוונה להחזיר את מתכונת העבודה שלהם למשמרות רצופות של 26 שעות. המתמחים דורשים לשמור על משמרות של 12 שעות, כפי שהיה מאז תחילת המאבק בנגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 9.5.20 21:08

מאות מתמחים לרפואה הפגינו הערב (מוצ"ש) בשכונת בת גלים בחיפה, סמוך לקריה הרפואית רמב"ם, במחאה על הכוונה להחזיר את מתכונת העבודה שלהם למשמרות רצופות של 26 שעות. מאז תחילת המאבק בנגיף הקורונה קוצצו שעות התורנות של המתמחים ל-12 שעות מחשש להדבקה. כעת, כאשר ההידבקות נמצאת בנסיגה, מבקשת מערכת הבריאות להחזיר את המצב לקדמותו.

אחד מהמתמחים אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי תורנויות כאלה הן מצב עבודה לא אנושי: "כשאני נמצא בחדר ניתוח עם עיניים חצי עצומות אחרי 20 שעות בלי שינה, אני יכול לעשות טעויות. בהרבה בתי חולים המתמחים הם אלה שמחזיקים את חדרי המיון בשעות הלילה, בעוד שהרופאים עסוקים בטיפול במקרים דחופים בלבד. איכות הטיפול שאני נותן נפגעת במשמרות ארוכות. כשאני עובד 12 שעות, הטיפול שאני מעניק הוא טוב הרבה יותר".

 

 

לדבריו, "משבר הקורונה הראה שכשרוצים יש תקנים ואפשר לקצר תורניות. זו רק שאלה של רצון. הדרישה שלנו היא שמשרד הבריאות יוסיף תקנים. הבעיה היא לא רק שלנו אלא של כל הציבור בישראל שמגיע לבתי חולים וסובל מהמצב".

יצוין כי הפגנה דומה מתקיימת כעת גם בתל אביב.

 

הפגנת המתמחים (צילום: בן מנולה)

הפגנת המתמחים (צילום: בן מנולה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ישראלה ההגיונית

    המתמחים צודקים בדרישתם ההגיונית. זה לא אנושי ולא מקצועי לדרוש מהם משמרת של 26 שעות. חיי אדם בידיהם. והם לא פקידים,
    די די להתעללות הזו.

  2. שמיל

    המתמחים צודקים הם לא רובוטים משמרת של 26 שעות אדם מתעייף ומה שיקרה שיקול הדעת לטיפול בחולה נפגע והמתמחה יכול לטעות מרוב עייפות וזה מסוכן לחולה לכן צריך להשאיר 12 שעות משמרת למומחים זה צודק וטוב לכולם במשרד הבריאות יושבים אנשים אטומים לצרכי המערכת הרפואית שיוסיפו עוד תקנים של רופאים ואחיות למערכת רעועה ושזה לא יבוא על חשבון צוותי הרפואה שעושים קשה בבתי חולים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר