תרומת דם (צילום: טס שפלן)
תרומת דם (צילום: טס שפלן)

היום ומחר: שירותי הדם של מד"א יתרימו פלסמה בחיפה

מד"א מרחיב את מערך איסוף תרומות הפלסמה מחולי קורונה שהבריאו: היום ומחר יפעל המערך בתחנת מד"א ברחוב יצחק שדה 10 בקרית אליהו. במד"א מדגישים כי ההתרמה מבוצעת תוך שמירה מלאה על הנהלים ועל ההנחיות של משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 2.6.20 09:32

מגן דוד אדום מרחיב את מערך איסוף תרומות הפלסמה מחולי קורונה שהבריאו ומגיע גם לתחנת מד"א בחיפה. המערך יפעל היום (שלישי) ומחר בתחנת מד"א ברחוב יצחק שדה 10 בקרית אליהו, ולמטרה זו הוכשרו מתרימי דם כמתרימי פרזיס ונרכשו מכשירים חדשים. במד"א מדגישים כי ההתרמה מבוצעת תוך שמירה מלאה על הנהלים ועל ההנחיות של משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

מנות הפלסמה שנאספות מהמחלימים מקורונה מיועדות לטיפול בעירוי בחולים בינוניים וקשים, וזאת בהתבסס על ההנחה שמי שהחלימו מהמחלה פיתחו חלבונים מיוחדים נגד הנגיף (נוגדנים), שנמצאים בפלסמה שלהם. עירוי מסוג זה מספק לחולים "חיסון פסיבי" שמסייע  להם להתמודד עם המחלה. ממד"א נמסר כי חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה מוזמנים לתרום פלסמה, ולשם כך ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון מס' 03-9101101 או במייל בכתובת [email protected]

עבור חולי קורונה שהבריאו ואשר אין באפשרותם להגיע עצמאית לתחנת מד"א מפעיל הארגון שירות הסעות ללא תשלום. במסגרת השירות יסיעו נהגים מתנדבים במד"א את המחלימים לנקודת התרמת מרכיבי הדם, ולאחר איסוף הפלסמה יסיעו אותם חזרה לבתיהם.

 

 

סמנכ"ל שירותי הדם במד"א פרופ' אילת שנער: "מתחילת חודש מאי נבדקת כל תרומה בבדיקה סרולוגית במעבדות שירותי הדם לשם זיהוי נוגדנים לנגיף הקורונה בשיטה מתוקפת ומאושרת על ידי הרשויות בארצות הברית ובאירופה, והתוצאות נשלחות לתורמים. עד כה ניתן היה לתרום פלסמה רק בשירותי הדם של מד"א בתל השומר ובתחנת מד"א בירושלים, וכעת ניתן לתרום גם בתחנת מד"א בחיפה. מראשית משבר הקורונה ועד כה נתרמו 662 מנות פלסמה. לנוכח העלייה במספר הנדבקים אנו פותחים מערך איסוף תרומות גם בחיפה".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אנו שמחים לבשר על הרחבת מערך התרומות הפלסמה לצפון הארץ, אשר יאפשר לנו לסייע לחולים נוספים להילחם בנגיף באמצעות הפלסמה של חולים שהבריאו. אנו קוראים לתושבי חיפה והצפון אשר עומדים בקריטריונים והבריאו, להגיע ולתרום למען החולים האחרים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר