המאבק בקורונה (צילום: אמיל סלמן)
המאבק בקורונה (צילום: אמיל סלמן)

21 חולי קורונה חדשים אובחנו בחיפה

עלייה מדאיגה בשיעור הנדבקים בנגיף הקורונה בחיפה: בשלושה הימים האחרונים אובחנו בעיר 21 חולי קורונה חדשים, וכעת מדורגת חיפה במקום החמישי ברשימת היישובים בארץ במספר החולים החדשים. בתוך כך, בעקבות איתור חולים בבתי הספר אלכרמה ואל-חיוואר, שכבות שלמות הוכנסו לבידוד

פורסם בתאריך: 14.6.20 07:59

עלייה מדאיגה בשיעור הנדבקים בנגיף הקורונה בחיפה. לפי נתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות, בשלושה הימים האחרונים אובחנו בחיפה 21 חולי קורונה חדשים, והעיר מדורגת במקום החמישי אחרי תל אביב (77 חולים חדשים), רהט (40), בני ברק (38) וירושלים (30).

מספר הנדבקים בשלושה הימים האחרונים בחיפה מהווה עלייה בשיעור של 11.7 אחוז ביחס לשלושת הימים שקדמו להם, וזהו שיעור העלייה הגדול ביותר מבין הערים אשר מונות יותר מ-200,000 תושבים. יצוין כי ביום חמישי בערב דיווח משרד הבריאות כי בחיפה אובחנו חמישה חולים חדשים בשלושת הימים שקדמו לו. שיעור העלייה בתל אביב הוא תשעה אחוזים (כאמור, 77 נדבקים), בפתח תקוה 4.6 אחוזים (16 נדבקים), בראשון לציון 4.5 אחוזים (12 נדבקים), בנתניה – 3.4 אחוזים (שמונה נדבקים), באשדוד 2.1 אחוזים (שבעה נדבקים), בבני ברק 1.3 אחוז (38 נדבקים) ובירושלים 0.7 אחוז (כאמור, 30 נדבקים).

עם זאת, הנתון המעודד הוא שחיפה נמצאת עדיין בתחתית הרשימה בשיעור התחלואה בפועל ביחס ל-100,000 איש. חיפה ניצבת במקום ה-74 מבין כלל הישובים ובמקום האחרון בין הערים אשר מונות יותר מ-200,000 תושבים.

בבתי החולים בחיפה מאושפזים כעת שבעה חולי קורונה – חמישה במצב קל ואחד במצב בינוני בקריה הרפואית רמב"ם, ואחד במצב קל במרכז הרפואי בני ציון.

 

 

בתוך כך, בעקבות הדיווח על תלמידים מאומתים כחולי קורונה בבתי הספר אל-כרמה ואל-חיוואר הפעילו משרד החינוך ועיריית חיפה נוהל פעולה עם היוודע על תלמיד/מורה חולה מאומת. באל-חיוואר נמצאה תלמידה אחת כחולה מאומתת, ובעקבות המידע ערך משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית שבסיומה הנחה המשרד את תלמידי כיתות א' ו-ב' ואת מוריהם להיכנס לבידוד עד 22 ביוני. באל-כרמה נמצאו תלמיד ומורה כחולים מאומתים, ובסיומה של חקירה אפידמיולוגית נקבע כי תלמידי כיתות א'-ג' ו-ז' ייכנסו לבידוד עד 19 ביוני.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", שני בתי הספר נסגרו. היום (ראשון), שבו לא מתקיימים לימודים בבתי הספר במגזר הערבי, תבצע העירייה חיטוי לקראת חזרתם של שאר התלמידים ללימודים.

כמו כן, נסגרו כמה מוסדות חינוך חרדיים: תורת אמת ברחוב בן בבא (כל בית הספר סגור עד לסיום חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות), בית יעקב מימוני – בנות (כל בית הספר סגור עד לסיום בדיקה של משרד הבריאות), מעון הילדים נסיכים ברחוב גאולה, מסורת ישראל (כל המוסד סגור עד לסיום חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות), ויז'ניץ יחל ישראל (כיתה ו'), מעון בית חלומותי ברחוב בר כוכבא, בית יעקב – גור יסודי בנות (כל בית הספר סגור עד לסיום הבדיקות), ושני גני ילדים מהחינוך המיוחד של ערוגות ברחוב הרצל (סגורים עד לסיום חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות). אנשי הצוותים שהיו במגע עם התלמידים נשלחו גם הם לבידוד בתיאום עם מחוז חיפה במשרד החינוך ועם המחוז החרדי בירושלים.

ראש העיר עינת קליש רותם: "העירייה תמשיך לעמוד לרשותם של תלמידי בתי הספר המושבתים והוריהם ולעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך, ותעדכן ככל שיידרש".

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "שבוע נוסף לפנינו במתכונת של שגרת קורונה, ואנו ממשיכים כל העת לשמור על דריכות ועל ערנות. שגרת החיים בימי הקורונה מחייבת את כולנו לשגרה ניהולית בלתי פוסקת של הערכות מצב בהתאם למדיניות משרד החינוך. אנו מנטרים את שיעורי התחלואה בכל מוסדות החינוך, ובכל אירוע נקודתי שבו מתגלה הנגיף אנו מתחקרים, מבודדים ופועלים לפי הנחיות משרד הבריאות. הפיקוח על מוסדות החינוך עומד בקשר רציף עם מנהלי בתי הספר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אבי הראל

    הכותרת מטעה. העליה היא במספר הבדיקות, לא במספר החולים.

  2. ורד

    יש לבדוק ולבודד לא רק את צוות המורים ואת התלמידים. החולים נדבקו בבית: יש לבדוק את בני המשפחה הקרובה, המשפחה המורחבת, והשכנים שאיתם יש לילדים קשר.

  3. ישראלית חרדה

    מה הפלא שכל איזור הדתיים נגוע? החרדים באיזור וישניץ והסביבה החלו משבוע שעבר לקבל שוב אוטובוסים של אורחים לשבת מבני ברק וירושליים.
    יבוא קורונה מאיזורים מגועים למה? למה מאפשרים זאת בעירייה?

  4. אזרח ותיק

    ממקומון; בניגוד לעיתון ארצי, הייתי ממפה שימפו יותר היכן בדיוק חיים החולים החדשים.

  5. ישראל קרמר

    לג' הפוך: אתה מזהם את חיפה ואת הארץ הזו ביהודואנטישמיות שלך!!!
    בכל מקרה, עיקר ההדבקה בין החולים החדשים הוא בין החילונים, גם יחסית.
    מרבית החרדים שומעים להנחיות משרד הבריאות. אמנם המיעוט יכול לקלקל אך אי אפשר להכליל על החרדים. אין אצלם יותר מזלזלים (ביחס לגודל הציבור) מאשר החילונים. וכן הציבור הדתי לאומי ברובו מקפיד. לצערנו אין מושלם ויש מיעוט שמזלזל כי לא מכבודו ללבוש מסכה וכדומה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר