הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

שישה חולי קורונה התגלו בבית אבות בקרית ביאליק

אל הקריה הרפואית רמב"ם הגיעו אתמול בלילה והיום בבוקר תשעה דיירים ממחלקת תשושי נפש בבית האבות בן יהודה בקרית ביאליק שחשו ברע. שישה מהם נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. ראש העיר אלי דוקורסקי תוקף את משרד הבריאות: "בניגוד להם, אנחנו יודעים לתת את המענים הנכונים"

פורסם בתאריך: 7.7.20 19:17

תשעה דיירים מבית האבות בן יהודה בקרית ביאליק פונו אתמול (שני) בלילה והבוקר אל הקריה הרפואית רמב"ם לאחר שחשו ברע. בבדיקות קורונה שנערכו להם נמצא כי שישה מהם חיוביים לנגיף והם אושפזו במחלקת כתר. מרמב"ם נמסר כי נכון לעכשיו, כל השישה הם במצב טוב.

אחד מעובדי בית האבות אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי העובדים נמצאים בחרדה גדולה וכי הם התבקשו לא לדבר עם משפחותיהם של הקשישים שמתגוררים במקום.

"לנו ידוע על חמישה חולים", מסר דובר בית האבות ליאור רוזנטל שנכנס היום לתפקידו, "הפער נובע מכך שבית החולים אינו מעדכן אותנו בתוצאות הבדיקות אלא את הגריאטר המחוזי, והוא זה שמעדכן אותנו. כל החולים הם דיירי אותה המחלקה – מחלקת גלבוע לתשושי נפש – וכמובן שלנוכח התוצאות בודדנו את המחלקה, למרות שתשושי נפש לא מסוגלים להבין את המשמעות של ריחוק חברתי".

מה לגבי שאר המחלקות?

"יש לנו ארבע מחלקות סיעודיות ושתי מחלקות של תשושי נפש, ובסך הכל 169 דיירים. מיד לאחר שנודע לנו על התוצאות, כמובן שנקטנו את כל האמצעים וכולם כרגע בבידוד".

מהו מקור ההדבקה?

"אנחנו לא מוסמכים לעשות בדיקות אפידמיולוגיות, ולכן אין לנו מושג. זה יכול להגיע משני מקורות – או מקרוב משפחה של אחד הדיירים או מאיש צוות. נחקה לתחקיר של משרד הבריאות".

 

 

מבית האבות נמסר: "המקרה הראשון זה ארבעה חודשים התגלה אתמול בלילה לאחר פינוי של דייר בשנות ה-80 לחייו עם חום לבדיקות במרכז הרפואי כרמל. לאחר שאובחן שם כחולה קורונה הוא הועבר לטיפול בקריה הרפואית רמב"ם. עוד לפני שקיבלנו את המידע הזמנו בדיקות יזומות לכל דיירי המחלקה, שבהן נמצאו עוד ארבעה דיירים עם תסמיני חום, והם הועברו ישירות לרמב"ם, שם אובחנו כחולי קורונה. יצוין כי זהו סבב שלישי של בדיקות בגל הקורונה האחרון שאנחנו מזמינים, כאשר שני הסבבים הראשונים נמצאו נקיים לחלוטין".

עוד נמסר כי "בעקבות ממצאים אלה דיווחנו ביוזמתנו לחמ"ל הקורונה בראשות פרופ' נמרוד מימון וביקשנו בדיקות מיידיות לקורונה לכל 169 הדיירים ו-147 אנשי הצוות של בית האבות. בדיקות אלה נערכו היום על ידי אנשי מד"א, ואנו מחכים לתוצאות. בינתיים כל בית האבות נכנס לבידוד, וקיימת הפרדה מוחלטת בין המחלקות ואנשי הצוות. כפי שהקפדנו עד כה, כל אנשי הצוות שלנו עובדים במיגון מלא כנדרש לפי הנחיות משרד הבריאות".

כמו כן מסר בית האבות כי "לצערנו, המידע על אודות הדיירים שלנו בבית החולים לא נמסר אלינו ישירות אלא דרך הגריאטר המחוזי, וזאת בשל נהלים פנימיים של משרד הבריאות. בינתיים ממשיכים אנשי הצוות לטפל באופן מסור ומקצועי בכל דייר בהתאם לפרוטוקול הטיפול הפרטני שלו ובפיקוח רפואי צמוד. עדכון על מצב הדיירים נמסר באופן רציף ושוטף לרופא המחוזי, לגריאטר המחוזי ולחמ"ל הקורונה".

ראש העיר אלי דוקורסקי: "הזוי בעיני שאני צריך לשמוע על התפשטות המגיפה אצלי בעיר מכלי התקשורת ולא ממשרד הבריאות, שמתחילת משבר הקורונה לא מעביר לנו מידע על חולים ומסרב לשתף איתנו פעולה בטענה לצנעת הפרט. אני פונה לשר הבריאות יולי אדלשטיין בבקשה שינער את הפקידות במשרדו, שיבין שאנחנו נמצאים במשבר חמור ושיורה לפקידות להעמיד לרשותן של הרשויות המקומיות את כל המידע, כי בניגוד למשרדו אנחנו יודעים לתת את המענים הנכונים".

 

אלי דוקורסקי (צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק)

אלי דוקורסקי (צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מקצצים בארועי תרבות כדי להעסיק פעילי בחירות

    מנהלת 2030 עוד לא הוציאה מכרז ליועץ לענייני רפואת חירום?
    מתפלא על קליש בטוח יש לה פעיל בחירות בתחום שהיא יכולה לצרף על חשבון הארנונה שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר