חברי ועד הפעולה בבית החולים אלישע (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
חברי ועד הפעולה בבית החולים אלישע (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בבית החולים אלישע

ההסתדרות במרחב חיפה הודיעה כי לאחר ניסיונות רבים שלא צלחו לקדם משא ומתן על הסכם קיבוצי בבית החולים אלישע, נשלח מכתב להנהלת בית החולים על כוונתה להכריז על סכסוך עבודה

פורסם בתאריך: 19.7.20 13:28

ההסתדרות במרחב חיפה תכריז על סכסוך עבודה בבית החולים אלישע. בהסתדרות טוענים כי לאחר ניסיונות רבים שלא צלחו לקדם משא ומתן על הסכם קיבוצי בבית החולים שלחה ההסתדרות בשבוע שעבר מכתב להנהלת אלישע, שבו היא הודיעה על כוונתה להכריז על סכסוך עבודה.

כזכור, בחודש מרץ התאגדו כ-300 מעובדי אלישע בהסתדרות על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי ראשון. הנהלת בית החולים הודיעה אז כי היא מוכנה לקיים פגישת התנעה למשא ומתן עם נציגות העובדים ועם ההסתדרות.

במכתבה טוענת ההסתדרות במרחב חיפה כי חרף פגישות חוזרות בין נציגי ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת בית החולים, נוקטת ההנהלה סחבת והתחמקות מקיום משא ומתן לכריתת הסכם קיבוצי. "לאחרונה ננקטו אמירות בוטות ומאיימות בפגיעה ביו"ר ועד העובדים", נכתב, "לאחרונה אף ננקטו ניסיונות של גורמים, שכביכול אינם מטעם הנהלת בית החולים אך הסממנים מורים אחרת, לפגוע בהתאגדות העובדים ולשכנע עובדים לבטל את חברותם בהסתדרות".

 

 

כמו כן נטען כי "נמשכת הפגיעה בחברי ועד נוספים, כולל הזמנת חברת ועד לשימוע לפני פיטורים שנמנע רק לאור מכתב דחוף של יעקב גבאי, ממונה הסתדרות עובדי המדינה ומקצועות הרפואה במרחב חיפה, שגם לא זכה לכל מענה עד עתה. דומה שהצהרות הנהלת בית החולים לחוד ומעשיה לחוד. משכך, ובהיעדר אופק קרוב של חידוש המשא ומתן והפסקת הפעולות החותרות תחתיו, לא יהיה להסתדרות מנוס אלא להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט את הצעדים הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשותה כדין על מנת לקדם משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ולשמר את זכות ההתארגנות ואת נציגות העובדים".

תגובתה של הנהלת בית החולים אלישע תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    אם גד זאבי איש חכם הוא יתן להם להתאגד ואם לא, הם יתאגדו בלעדיו. בינתיים פחות פקקי תנועה ברחוב חולדה ורחוב יאיר כץ… שקט לשכנים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר