שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

שר הבריאות אדלשטיין ביקר ברמב"ם

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיבל סקירה ממנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל על ההתמודדות עם העומסים שיוצר נגיף הקורונה. אדלשטיין ביקר בבית החולים התת קרקעי, שבתרחיש חירום יידרש לטפל ב-300 חולי קורונה מונשמים ובעוד 400 חולים קשים ובינוניים

פורסם בתאריך: 21.7.20 14:23

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר הבוקר (שלישי) בקריה הרפואית רמב"ם עם אנשי מקצוע בכירים ממשרדו. חברי הנהלת רמב"ם בראשותו של מנהל בית החולים ד"ר מיקי הלברטל הציגו בפני השר את ההתמודדות עם העומסים שיוצר נגיף הקורונה.

הביקור נפתח בהצגת פעילותו של בית החולים כמרכז רפואי על אזורי בצפון, ולאחר מכן ביקר אדלשטיין במחלקת כתר (מחלקת הקורונה) ובחן את מערכת השליטה של הרופאים והאחיות על המתרחש בחדרי החולים. משם המשיך השר למתקן התת קרקעי שנבנה בבית החולים, שבזמן שגרה משמש כחניון ענק ובעת חירום הופך לבית חולים תת קרקעי.

 

 

יצוין כי לאחרונה הנחה משרד הבריאות את רמב"ם להתכונן לתרחיש חירום אשר קשור במגיפת הקורונה, ובו מחלקות הקורונה לא יספיקו ויידרש להפוך בית החולים התת קרקעי למתקן אשפוז אזורי שמסוגל לטפל ב-300 מונשמים ובעוד 400 חולים קשים ובינוניים. מאז שההנחיה התקבלה מתרגלים צוותי מרמב"ם את פעילותם במקום, והשר צפה בתרגול שמחייב שליטה ובקרה בשל העובדה שכל הצוותים הם ממוגנים ולא יכולים להעביר מסרים בדיבור רגיל. הצוותים עושים שימוש במערכת "צייד" שפיתחה חברת אלביט לשדה קרב ועברה הסבה לעולם הרפואה. המערכת זו מאפשרת קשר בין אנשי הצוות ומספקת מידע על מיקומם בשטח של כל רופא ואחות.

בתום הסיור הודה ד"ר הלברטל לאדלשטיין על המאמצים שעשה כדי להגיע לסיכום עם משרד האוצר באשר לתקנים ולמימון מערכת הסיעוד, ובכך הופסקה שביתת האחיות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר