גילת יוסף, אלה שפיר והתאומות (צילום: דוברות מד"א)
גילת יוסף, אלה שפיר והתאומות (צילום: דוברות מד"א)

נס התאומות של גילת ונסטור יוסף

צוות מד"א שהוזעק לפנות את היולדת גילת יוסף לבית החולים, גילה שתהליך הלידה החל. הצוות יילד את התינוקת הראשונה בבית המשפחה, ובזמן הנסיעה לקריה הרפואית רמב"ם החלה הדרמה האמיתית כאשר התינוקת השנייה נולדה ללא נשימה. בתום טיפול מהיר היא התאוששה, והשבוע שוחררו האם ושתי בנותיה לביתן

פורסם בתאריך: 5.8.20 11:42

כאשר גילת יוסף (37) נתקפה צירי לידה בביתה בקרית אתא, בעלה נסטור התקשר למוקד 101 והזעיק את צוות מד"א אל ביתם כדי לפנותה לבית החולים, כשבבטנה זוג תאומות. צוות מד"א בראשותו של חובש רפואת חירום נעים נעים הגיע למקום והבחין שתהליך הלידה התחיל, ויילד את התינוקת הראשונה בשלום. בחלוף כמה דקות, כשהלידה השנייה עדיין לא החלה, הוחלט לפנות את יוסף בניידת טיפול נמרץ של מד"א לקריה הרפואית רמב"ם.

במהלך הנסיעה החלה הלידה השנייה, שבסופה נולדה התינוקת כשצבע עורה כחול והיא ללא נשימה. הפראמדיקית אלה שפיר העניקה לתינוקת טיפול חירום שכלל ניקוי של חלל הפה ועיסוי וגירוי של הגב, וזמן קצר אחר כך הוציאה התינוקת קול בכי חלש ונזקקה להמשך טיפול רפואי בחמצן על מנת לייצב את מצבה. השבוע השתחררו יוסף ושתי בנותיה הקטנות לביתן, והתאומות הצטרפו אל אחיהן בן ה-5.5.

נעים שיילד את התינוקת הראשונה: "הגענו לבית המשפחה לאחר דיווח על צירים בכל חמש דקות. גילת שכבה בחדר השינה, ונערכנו לקבל את הלידה. לאחר כמה דקות החל הראש לבצבץ והילדה יצאה החוצה, בוכה וחמודה. במקביל הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ".

 

 

שפיר שיילדה את התינוקת השנייה: "היתה דרמה גדולה בניידת. התינוקת הראשונה היתה על הידיים שלי, ואז, במרחק של שתי דקות מבית החולים, החלה הלידה השנייה. התינוקת יצאה במהירות אך היתה כחולה וללא נשימה. העברתי את התינוקת שהיתה לי בידיים לבעל, והתחלתי מיד בפעולות רפואיות על מנת לגרות אותה לנשום. אחרי כמה רגעים מורטי עצבים היא החלה לנשום, ושמתי אותה מיד על האמא. היה קול חלש של בכי שסימן לנו שהכל בסדר. ההורים לא הבינו לגמרי מה קרה בתוך כל הבלבול אבל שמחו מאוד מכך שהם עברו את החוויה המטלטלת הזו בשלום. זו היתה לידה כפולה ומרגשת, וההורים שיתפו פעולה במהלך כל הדרך. אני מרגישה סיפוק גדול".

יוסף הנרגשת מספרת: "לא רציתי ללדת בבית או באמבולנס אבל לא היתה ברירה. למען האמת, לא ממש הבנתי מה קרה סביבי. הצוות של מד"א הרגיע אותי ולא נתן לי לחשוב שיש בעיה. בעלי ואני רק רצינו לדעת שהבנות בסדר. השבוע השתחררנו מבית החולים כשהתאומות בריאות ושמחות, וכבר עברנו איתן לילות לבנים. אין לי מילים לסכם את החוויה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר