ד"ר מהרן כבהה וצוות המחלקה האורולוגית בכרמל במהלך ניתוח המיקרוסקופי (צילום: אלי דדון)
ד"ר מהרן כבהה וצוות המחלקה האורולוגית בכרמל במהלך ניתוח המיקרוסקופי (צילום: אלי דדון)

כרמל: ניתוח חדשני לגברים שסובלים מאי פריון

במרכז הרפואי כרמל מציעים שירות חדש לגברים שסובלים מאי פריון בשל בעיית וריקוצלה - ניתוח באמצעות מיקרוסקופ כירורגי. ד"ר מהרן כבהה, מנתח ורופא בכיר במחלקה האורולוגית בכרמל: "תוצאותיו של ניתוח זה הן מוצלחות יותר ומגדילות יותר את הפריון ואת הבאת ילדם לעולם"

פורסם בתאריך: 6.9.20 11:11

המרכז הרפואי כרמל מציע שירות חדש לגברים שסובלים מאי פריון בשל בעיית וריקוצלה (דליות האשך) – ניתוח באמצעות מיקרוסקופ כירורגי שמחליף את הניתוחים בשיטה הישנה ואשר מאפשר ניתוח ברמת דיוק גבוהה ועם אחוזי הצלחה גבוהים. את ניתוחי הווריקוצלה החדשים מוביל ד"ר מהרן כבהה, מנתח ורופא בכיר במחלקה האורולוגית בכרמל.

"וריקוצלה היא גורם מרכזי לאי פריון בגברים", אומר ד"ר מהרן, "דליות האשך הן ורידים מורחבים באשכים שמתפתחים בעקבות בעיה בשסתומי הוורידים אשר מנקזים את הדם מהאשך. בעיה זו גורמת לעלייה בטמפרטורה המקומית של האשך ופוגעת בניקוז הפסולת מהאשכים ובחמצון לתאים, ובשל כך נגרמת פגיעה באיכות הזרע ובייצור שלו. וריקוצלה עלולה להופיע כבר בגיל ההתבגרות אך שכיחותה עולה בשנות ה-20. היא עשויה לגרום לכאבים ולהרגשה של לחץ באשך, ובשל המבנה האנטומי של הוורידים, ברוב המקרים מופיעות הדליות משמאל, אך לעתים הן מופיעות משני הצדדים".

מכרמל נמסר כי שכיחותה של הווריקוצלה בגברים עם בעיית פוריות היא גבוהה – כ-40 אחוז מהגברים שסובלים מאי פריון ראשוני ואשר לא הצליחו להביא ילדים לעולם, וכ-80 אחוז מהגברים שסובלים מאי פריון שניוני ואשר יש להם ילדים.

מנהל המחלקה האורולוגית ד"ר דקל מציין כי הטיפולים המקובלים לטיפול בווריקוצלה הם ניתוח או חסימת הוורידים באמצעות צנתור. בניתוח יש שתי גישות מרכזיות – ניתוח לפרוסקופי שמבוצע בגישה זעיר פולשנית באמצעות הכנסת מצלמה וכלי ניתוח דרך חורים לבטן; וניתוח מפשעתי שבה משתמשים בכלים אופטיים להגדלה של הוורידים, כמו משקפי לופות שמגדילות את אזור הניתוח פי שלושה ומיקרוסקופ כירורגי שמגדיל את האזור עד פי 15.

 

 

ד"ר כבהה: "בגישה החדשנית של הניתוח המיקרסוקפי, בזכות התמונה המוגדלת והברורה שרואים דרך המיקרוסקופ, המנתח יכול לזהות את כל המרכיבים של חבל הזרע, כולל צינור הזרע, כלי הלימפה והעורקים, תוך שימוש במכשיר על קול (סונר דופלר), ולשמור עליהם. כך ניתן לזהות את כל הוורידים הגדולים והקטנים ולקשור אותם בדיוק רב. תוצאותיו של ניתוח זה הן מוצלחות יותר ומגדילות יותר את הפריון ואת הבאת ילדם לעולם".

לדבריו, "מחקרים רבים הוכיחו כי לניתוח המקרוסקופי יש יתרון גדול על פני הטיפולים האחרים הן בשיפור איכות הזרע שמגדילה את סיכויי הצלחה להיריון ספונטני, והן בהקטנת שיעורי ההישנות של הווריקוצלה כתוצאה מקשירת מספר רב של ורידים קטנים שלא ניתן לזהות אותם בניתוח הקונבנציונלי. יתרה מכך, בניתוח המיקרוסקופי הסיכויים לסיבוכים כמו הצטברות הנוזל סביב האשך (הדרוצלה) הם נמוכים יחסית לגישות שונות, וזה נובע מזיהוי ומשימור של כלי לימפה בניתוח. באמצעות הגישה הניתוחית החדשה נוכל להעניק טיפול מוצלח ומתקדם יותר לתיקון וריקוצלה למטופלים שלנו, ובכך נוכל לתרום להעלאת אחוזי ההיריונות הספונטניים ולחסוך טיפולי פריון מורכבים וקשים לבני הזוג".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר