ד"ר מיכאל הלברטל (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר מיכאל הלברטל (צילום: פיוטר פליטר)

מנהל רמב"ם: "מערכת הבריאות לא בקריסה"

בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה בראשותו של ח"כ עפר שלח אמר מנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל כי "אפשר להמשיך בלי סגר ולקבל את זה שהתחלואה תמשיך ותעלה". לדבריו, ממוצע הגיל של החולים הקשים המונשמים הוא 50: "זו לא מחלה של זקנים"

פורסם בתאריך: 16.9.20 13:26

הוועדה לביקורת המדינה בראשותו של ח"כ עפר שלח התכנסה היום (רביעי) לדיון בהשתתפותם של מנהלי בתי חולים בנושאי העומסים על המחלקות והחשש מקריסת בתי החולים.

שלח אמר בדיון: "אנחנו נכנסים לסגר של החגים שאת נזקו אנו יודעים ואת תועלתו פחות. אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה, וכשאנו רואים את העומס בבתי החולים, יש תחושה שעושים משהו רק בגלל שלא יודעים לעשות משהו אחר ולא כי מישהו רואה בזה פתרון. זהו מצב של קריסה שלטונית שמדאיגה לא פחות מנתוני התחלואה. עשרה אחוזים מהבדיקות נמצאות חיוביות, ומערך קטיעת שרשרת הדבקה יהיה בנוי רק בנובמבר. במדינה שמוציאה עשרות מיליארדי שקלים לטיפול בבעיות אחרות, הצרכים הכספיים של בתי החולים צריכים להיות מסופקים מיד, בלי לשאול שאלות. 1,000 המיטות שנטען כי התווספו בגלל הקורונה – מדובר בהזזה של מספרים ממקום למקום ולא באמת בתוספת. כל הדברים האלו משפיעים על אמון הציבור ועל הבנת הציבור את כל המהלכים".

שלח דרש שמשרד המבקר יעסוק בביקורת על מערכת הבריאות בעמידה בצורכיהם של בתי החולים לפי התוכניות ובהגדלת מספר המיטות בהתאם למשבר הקורונה.

 

 

מנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל אמר: "מערכת הבריאות הישראלית לא בקריסה. אנחנו יכולים לתת טיפולים לרבים מהתרחישים, אך לכל דבר יש משמעות. אפשר להמשיך בלי סגר ולקבל את זה שבמדינת ישראל תהיה תחלואה שתמשיך ותעלה. בתרחיש האופטימי, פחות מחמישה אחוזים מהחולים יגיעו לבתי החולים, וזה אומר ש-250 חולים נוספים יגיעו לבתי החולים תוך שבועות. רק היום קיבלנו 17 מאושפזים".

עוד אמר ד"ר הלברטל: "83 חולים נפטרו ברמב"ם מפרוץ המגיפה. ממוצע גיל האשפוז כעת הוא 64. ממוצע הגיל של החולים הקשים המונשמים הוא 50. זו לא מחלה של זקנים. 160 אנשי צוות של בית החולים נמצאים בבידוד – מספר שווה ערך לארבע מחלקות. רוב ההידבקויות הן מחוץ לבית החולים, אין כמעט חשיפה של הרופאים בבית החולים לחולים. אנחנו נמצאים בתהליך של קליטה מסיבית של אחיות. האחיות שנקלטו הן צעירות ולא תמיד מסוגלות לטפל בחולה, ובוודאי לא קשה. לכן אנחנו מערבבים ומעבירים אחיות ותיקות למחלקות הקורונה. רופאים פנסיונרים מגויסים, אבל הם לא יעשו לי תורנויות במחלקות קורונה בלילה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילן

    קודם טענתה שאתם בקריסה ולא תוכלו לתת טיפול רפואי
    היום אתה אומר שאתם לא בקריסה למה שלוא תגיד את האמת
    שאתם רוצים רק כסף לכסות את הגרעונות שאתם מייצרים
    כול פעם מחדש אתה לא מנהל אתה סחטן תתפטר

  2. די עם הטריקים להוציא עוד תקציבים

    מערכת הבריאות הישראלית מעולה ומודרנית,רופאים מרוויחים עשרות אלפי שקלים שלא לדבר על כירורגים ומנהלי בתי חולים,אנחנו לא בונצאולה או באפריקה פה שיש רופא עם מדחום בכל הכפר..וגם אם קשה ןלחוץ וצוותי בתי החולים עובדים עבודה קשה ומסורה יש דרך מסודרת יותר לדרוש תקציבים,ציוד וכ'ו.
    מי שיקבע בסוף על סגר זה הדרגים הפוליטיים/המדיניים וטוב שכך אחרת העולם היה משותק ורק עובדי המדינה היו ממשיכים לקבל משכורות

  3. רינה

    והתקציבים????!!!!!!
    לאן הם בדיוק הלכו
    בתי חולים לא נערכו למרות שהועברו אליהם תקציבי עתק
    הפקרות

  4. רק שאלה

    המערכת היתה בקריסה עוד לפני הקורונה.
    בעיקר בצפון…
    עכשיו היא לא בקריסה?

  5. חיפאית

    לרופאים ואחיות כמו שיש ברמב"ם לא הייתי נותנת לנקות בית שימוש. תחנה אחת לפני הסוף…!
    בטח לא בקריסה חח.. קצת מורפיום וביי לעולם הבא
    ואופסי דובסי התפנתה עוד מיטה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר