שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל בבית החולים התת קרקעי (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל בבית החולים התת קרקעי (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם יפעיל את בית החולים התת קרקעי לטיפול בחולי קורונה

העברתן של מחלקות הקורונה למתקן התת קרקעי בקריה הרפואית רמב"ם צפויה להתחיל בשבוע הבא ולהסתיים לפני יום כיפור. מרמב"ם נמסר כי מדובר בהחלטה אסטרטגית לטובת הצלחת המאבק בנגיף הקורונה, שכן הצפי הוא שבית החולים ייאלץ להתמודד בקרוב עם מספרים הולכים וגדלים של חולים

פורסם בתאריך: 17.9.20 13:32

הנהלת הקריה הרפואית רמב"ם החליטה להפעיל את בית החולים התת קרקעי לטיפול בחולי קורונה. מרמב"ם נמסר כי מדובר בהחלטה אסטרטגית לטובת הצלחת המאבק בנגיף הקורונה, שכן הצפי הוא שבית החולים ייאלץ להתמודד בתקופה הקרובה עם מספרים הולכים וגדלים של חולים.

העברתן של מחלקות הקורונה למתקן התת קרקעי צפויה להתחיל בשבוע הבא ולהסתיים לפני יום כיפור. בשבועות האחרונים בוצעו במקום סימולציות רבות כדי ללמד את הצוותים על התפקוד במקום, שהוא שונה מהמחלקות המוכרות להם. בשלב ראשון יקלוט בית החולים התת קרקעי כמה עשרות חולים מהמחלקות במתחם הקורונה בבניין מאייר.

 

 

בית החולים התת קרקעי נבנה אחרי מלחמת לבנון השנייה מתוך הבנה שרמב"ם ייאלץ לתפקד באופן מלא תחת התקפת טילים. המתקן, שבימי שגרה משמש חניון, מסוגל לקלוט עד 1,500 חולים בזמן מלחמה, כאשר כל תשתיות התקשורת, המיזוג והאינסטלטציה מטומעים בקירות ומוכנים להפעלה מהירה.

עם התפרצותה של מגיפת הקורונה התבקשה הנהלת רמב"ם על ידי משרד הבריאות להיערך לתרחיש של קליטת חולי קורונה במתקן התת קרקעי. יכולת הקליטה המירבית של חולים במקום, שנקבעה על ידי משרד הבריאות, היא עד 770 חולים – 170 מונשמים ו-600 חולים במצב בינוני ובמצב קשה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר