מרואן מנסור לפני השחרור (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
מרואן מנסור לפני השחרור (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

אחרי 26 יום: חולה הקורונה הקשה השתחרר לביתו

במשך קרוב לחודש היה מרואן מנסור, בן 48 מחיפה, מאושפז במחלקות כתר השונות בקריה הרפואית רמב"ם לאחר שאובחן כחולה קורונה. במהלך האשפוז חלה הידרדרות במצבו וחייו היו בסכנה, אך ככל שחלפו הימים הוא התחזק, ואתמול, לאחר שהחלים, שוחרר לביתו

פורסם בתאריך: 2.12.20 13:50

מרואן מנסור, בן 48 מחיפה, הגיע לקריה הרפואית רמב"ם לפני 26 ימים כשהוא מאובחן כחולה בקורונה. במהלך האשפוז בבית החולים התת קרקעי חלה הידרדרות במצבו וחייו היו בסכנה. אתמול (שלישי), לאחר שהחלים, הוא שוחרר לביתו.

"בהתחלה היו לי תסמינים של חום גבוה, וחוץ מזה לא היה כלום", מספר מנסור, "אחרי כמה ימים החום נעלם אך התחלתי להרגיש קוצר נשימה ושיעול טורדני. החזקתי מעמד במשך יום אחד לפני שהתחלתי להרגיש רע יותר, ופניתי לבית החולים".

מנסור התאשפז במחלקת כתר א', שם מצבו הסתבך וקשיי הנשימה שלו גברו. תוך ימים אחדים הוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ קורונה (כתר ג'), והרופאים החליטו להרדים ולהנשים אותו על מנת לתת לגופו הזדמנות להתמודד עם סיבוכי הנגיף. "במשך כמה ימים הייתי מורדם ומונשם", הוא משחזר, "לאט לאט הגוף התחיל להתאושש, הרופאים גמלו אותי מההנשמה, ונשארתי במחלקה להמשך השגחה כאשר בכל יום חל שיפור נוסף במצבי".

 

 

מנסור הוחזר למחלקת כתר א' אך השלכות הקורונה על מצבו הפיזי הצריכו שיקום. "הייתי מושבת, הגוף שלי ממש קרס. היה לי קושי לזוז, ושכבתי במיטה במשך כמעט שבוע", הוא מספר. כאשר מצבו אפשר זאת החל מנסור בטיפולי פיזיותרפיה לחיזוק הגוף כשהוא מלווה בצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה ובצוות של המחלקה לריפוי בעיסוק.

אתמול צולם מנסור בבית החולים התת קרקעי כשהוא מקפיץ כדור פזיו ענק ומבצע תרגילים מורכבים. "מה שנראה כמו פעולה יומיומית היה לא פשוט לביצוע", הוא אומר, "לא חלמתי שאגיע לזה אחרי המצב שהייתי בו. עברתי את כל השלבים – מאדם בריא ללא מחלות בכלל שמעולם לא היה בבית חולים, הגעתי לרמב"ם והייתי בסכנת חיים. עכשיו ברוך השם הכל בסדר".

שעות ספורות אחר כך שוחרר מנסור לביתו. לפני העזיבה את המחלקה הוא אמר: "בבית מחכות לי המשפחה הגרעינית והמשפחה המורחבת. הדבר הראשון שאעשה כשאגיע הביתה זה לפזר חיבוקים ונשיקות. אני מתרגש עד דמעות. הקורונה שינתה לנו את החיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר