מרפאת מחלימי הקורונה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
מרפאת מחלימי הקורונה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

מרפאת מעקב למחלימים מקורונה נפתחה ברמב"ם

בקריה הרפואית רמב"ם החלה לפעול מרפאה רב תחומית שמרכזת את כל השירותים הרפואיים של מחלימי הקורונה. סגן מנהל מכון הריאות ד"ר יניב דותן: "אנחנו עדיין לומדים את המחלה ואת השלכותיה, אבל כבר יודעים לומר שבלא מעט מקרים נזקקים המחלימים למענה רפואי גם לאחר שהחלימו"

פורסם בתאריך: 22.12.20 12:19

יותר מ-1,200 חולי קורונה טופלו מאז חודש מרץ בקריה הרפואית רמב"ם, אך למרות אחוזי ההצלחה הגבוהים בטיפול בחולים, רבים מאלו שחלו בווירוס סובלים לעתים קרובות מסיבוכים של המחלה גם לאחר שחרורם ממחלקות האשפוז. בשל כך הוקמה ברמב"ם מרפאה רב תחומית שפועלת במסגרת מכון הריאות ומרכזת את כל השירותים הרפואיים של מחלימי הקורונה.

"הסיבוכים יכולים להיות כאבי שרירים, קשיי נשימה, בעיות קרדיולוגיות ונוירולוגיות ועוד", מסביר ד"ר יניב דותן, אחראי תחום רפואת ריאות פולשנית וסגן מנהל מכון הריאות, "חשוב לזכור שאנחנו עדיין לומדים את המחלה ואת השלכותיה, אבל כבר יודעים לומר שבלא מעט מקרים נזקקים המחלימים למענה רפואי גם לאחר שהחלימו מקורונה. בתחילה ראינו אותם במרפאות השונות, אבל כשהבנו שמדובר בצורך הולך וגדל, ההחלטה להקים מרפאה ייעודית היתה מתבקשת".

 

 

המרפאה פועלת בימי רביעי ומקבלת מטופלים מכל קופות החולים, גם כאלו שלא היו מאושפזים ברמב"ם. הרופאים והאחיות במרפאה נותנים מענה בתחומים רפואיים, והמטופלים מקבלים גם שירותי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. "במרפאה אנחנו מאבחנים את הצרכים של המטופלים ומפנים אותם להמשך טיפול לפי הצורך הרפואי", אומר ד"ר דותן, "בקרוב צפויה המרפאה להתרחב ולהעניק שירותים נוספים למטופליה".

לדבריו, "יש ביננו עשרות אלפי מחלימים מקורונה, ולצערי, עד שנראה את השפעת החיסון יהיו חולים נוספים. הקורונה עדיין איתנו, ובמקרים רבים היא משאירה חותם לטווח ארוך. מחלימים שמרגישים לא טוב מוזמנים להגיע אלינו ולהיבדק. אנחנו פה בשבילכם".

לפרטים ולזימון תור ניתן ליצור קשר בטלפון 04-7772650, בדואר אלקטרוני [email protected] או באמצעות זימון תורים אונליין באתר רמב"ם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר