השימוש במערכת הניווט החדשה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
השימוש במערכת הניווט החדשה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם: מערכת ניווט שמאפשרת דגימת נגעים חשודים בריאות

במכון הריאות של הקריה הרפואית רמב"ם נכנסה לשימוש מערכת ניווט ברונכוסקופית חדשה ומתקדמת, שמאפשרת לבצע דגימת נגעים חשודים בריאה, אשר נמצאים במקומות שעד כה לא ניתן היה להגיע אליהם ללא ניתוח. הטכנולוגיה מאפשרת גם איסוף של דגימות ביופסיה משתי הריאות בדיוק ובמהירות

פורסם בתאריך: 28.12.20 17:08

מערכת ניווט ברונכוסקופית חדשה ומתקדמת נכנסה לשימוש במכון הריאות של הקריה הרפואית רמב"ם. המערכת מאפשרת לבצע דגימת נגעים חשודים בריאה, אשר נמצאים במקומות שעד כה לא ניתן היה להגיע אליהם ללא ניתוח. הטכנולוגיה מאפשרת איסוף של כמה דגימות בביופסיה משתי הריאות באופן מדויק ומהיר ללא חתכים וללא כאב. יצוין כי עד כה נהוג היה לבצע במקרים הללו בירור באמצעות התערבות כירורגית, ובכל ריאה בנפרד.

לפני ביצוע הבדיקה נשלח המטופל לבדיקת CT של הריאות, והמערכת החדשה, אשר מצוידת בצינור דק עם מצלמה ועם סיב אופטי, פורשת את תמונת ה-CT בפני הצוות המטפל באופן תלת מימדי, ומנחה אותו כיצד להגיע לנגע מיד עם הכנסת הצינור לריאה דרך הפה.

למרות שההליך מתבצע בחדר הניתוח כאשר החולה מורדם ומונשם, כדי לקבל דגימת ביופסיה אחת או יותר אין למעשה חתכים ונחסך זמן ההתאוששות. היתרונות בפעולה הזעיר פולשנית הם מניעת סבל מהמטופל, קיצור זמני השימוש בחדר הניתוח, וביצוע דגימה של כמה נקודות חשודות על סמך סריקת ה-CT.

ניתן להשתמש במערכת גם כדי לבצע סימון של נגעים ריאתיים במסגרת סימון טרום ניתוחי. לעתים יש נגעים שקיים קושי לזהותם ולאתרם בניתוח, וסימון מוקדם שלהם מקל משמעותית על תהליך האיתור. סימונו של הנגע בצבע שמוזרק דרך מערכת מקצר באופן ניכר את זמני הניתוח ומשפר את דיוק הכריתה.

 

 

סגן מנהל המכון למחלות ריאה ברמב"ם ד"ר יניב דותן: "סיכויי ההחלמה מסרטן ריאה בגילוי מוקדם הם גבוהים מאוד. הבעיה עם סוג הסרטן הזה היא שכאשר יש סימנים, הסרטן נמצא כבר במצב מתקדם. המערכת החדשה מאפשרת למטופלים לקבל אבחנה מוקדמת והתאמת טיפול ייחודי באופן מדויק עבור כל ממצא. יש למערכת פוטנציאל טיפולי רב, ובעתיד ניתן יהיה להגיע לנגע ולטפל בו באופן ממוקד".

ד"ר אורי הברפלד, רופא בכיר במחלקת כירורגית חזה: "אם בעבר כדי לטפל בשתי הריאות נדרש המטופל לביצוע כמה התערבויות פולשניות הכוללות פתיחה של בית החזה, ולו רק בשביל לדגום נגע חשוד במיקום קשה, היום אנו מבצעים את הדגימות הללו באותו המעמד, ומנווטים בין נגע אחד למשהו בדיוק, במהירות רבה ובעיקר כמעט ללא סבל למטופל".

 

השימוש במערכת הניווט החדשה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

השימוש במערכת הניווט החדשה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר