העיפרון כפי שנצפה בבדיקת האולטרסאונד ולאחר שליפתו (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
העיפרון כפי שנצפה בבדיקת האולטרסאונד ולאחר שליפתו (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

עיפרון באורך של שבעה ס"מ נשלף מישבנו של ילד בן 10

ילד בן 10 הסתובב במשך חצי שנה עם כאבים באזור העכוז. לאחרונה הפכו הכאבים בלתי נסבלים, ובבדיקה שנערכה לו בקריה הרפואית רמב"ם הופתעו הרופאים לגלות עיפרון באורך של כשבעה ס"מ שהיה נעוץ בגופו. העיפרון נשלף, והילד שוחרר לביתו

פורסם בתאריך: 28.12.20 15:45

במשך חצי שנה הסתובב ש', ילד בן 10 מאזור הצפון, עם כאבים באזור העכוז בלי לדעת מה מקורם. לאחרונה הפכו הכאבים בלתי נסבלים והוא הגיע לבדיקה בקריה הרפואית רמב"ם, שבה הופתעו הרופאים לגלות עיפרון באורך של כשבעה ס"מ שהיה נעוץ בגופו.

"משחזור שערכנו מול הילד עלה כי לפני כחצי שנה הוא שיחק עם חברים, ובמהלך המשחק נעץ אחד מהם את העיפרון בישבנו, קרוב לאזור המותן", מסביר מנהל יחידת אורתופדיית ילדים בבית החולים רות רפפורט לילדים ברמב"ם פרופ' מרק אידלמן, "המטופל שלנו זוכר כאב, אבל לא הרבה מעבר לזה. הוא לא ידע שהמשחק הזה נגמר בהחדרת חפץ זר לגופו דרך העור ורקמת השריר".

 

 

מכיוון שבתחילה לא ידעו הרופאים מהו מקור הכאב, נערכו לילד כמה בדיקות, לרבות בדיקת אולטרסאונד עם חומר ניגוד שבה נצפה העיפרון. "חקרנו כמה כיוונים, אך לבסוף הבחנו בפצע חדירה שהחל להזדהם באזור שרירי העכוז, וחשדנו כי הימצאות של גוף זר בגוף הוא זה שגורם לזיהום, לדלקות ולכאבים שמהם סבל הילד", מספר פרופ' אידלמן, "מעבר לכאב לא פשוט שאיתו היה הילד הקטן צריך להתמודד, חשוב להבין שמדובר בחומר שמתעכל בגוף ועלול להיות מסוכן מכיוון שהוא מכיל חומר רעיל".

כאשר הבינו את מקור הזיהום שלפו הרופאים את העיפרון דרך פצע החדירה, ולאחר התאוששות קצרה שוחרר ש' לביתו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רומי

    חבל שנאלץ לסבול חצי שנה, אילו בוצעה מלכתחילה בדיקת CT.
    מפקידים בריאותנו בחסדי "מתמחי" זוטר במערכת הבריאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר