בדיקת הקורונה של ד"ר נעמה גבע זטורסקי (צילום: הטכניון)
בדיקת הקורונה של ד"ר נעמה גבע זטורסקי (צילום: הטכניון)

בטכניון פותחה בדיקת קורונה מהירה ולא פולשנית

ד"ר נעמה גבע זטורסקי מהפקולטה לרפואה בטכניון פיתחה בדיקה מהירה לאיתור נגיף הקורונה, שמבוססת על דיגמת רוק, כך שהיא אינה פולשנית בדומה לבדיקת המטוש, והתוצאה מתקבלת תוך כחצי שעה. מחר יחל בטכניון מבצע בדיקות רחב באמצעות הטכנולוגיה החדשה

פורסם בתאריך: 9.1.21 18:51

בדיקה מהירה לאיתור נגיף הקורונה פותחה בטכניון, והיא תשמש לאיתור הנגיף עבור דרי המעונות ובאי המוסד האקדמי. הבדיקה, שזכתה לשם NaorCov19, פותחה על ידי ד"ר נעמה גבע זטורסקי מהפקולטה לרפואה במהלך הסגר הראשון, וייחודיותה הוא שהיא מבוססת על דיגמת רוק, כך שהיא אינה פולשנית בדומה לבדיקת המטוש, והתוצאה מתקבלת תוך כחצי שעה.

הבדיקה קיבלה אישור מוועדת הלסינקי (ועדה סטטוטורית שמורכבת מרופאים, מחוקרים, ממשפטנים, מאתיקנים ומאנשי ציבור שבוחנת הצעות למחקר גנטי בבני אדם; ב"כ) אך עדיין אינה מוכרת על ידי משרד הבריאות.

 

 

הטכנולוגיה שאותה פיתחה גבע-זטורסקי מוסחרה לחברת ראפיד דיאגנוסטיק להמשך פיתוח, והיא מיועדת לשימוש הן כבדיקה עצמית באמצעות מכשיר ביתי והן במסגרת מעבדתית שבה מספר הבדיקות הוא רב. דגימת הרוק עוברת ריאקציה אנזימטית וחימום ל-65 מעלות, ואם אין נוכחות של נגיף הקורונה, הדגימה נותרת ורודה. אם יש נוכחות של הנגיף, צבעה של הדגימה משתנה לצהוב. משך הבדיקה הוא 30 דקות בלבד, ולכן פוטנציאל השימוש ההמוני בה למקומות כמו שדות תעופה, תחנות רכבת וחברות גדולות הוא רב. בטכניון אומרים כי רמת הדיוק של הבדיקה הוא 90 אחוז, אך מציינים כי שיעור זה נכון לשלבים שבהם הנגיף כבר מדבק.

מחר (ראשון) יחל בטכניון מבצע בדיקות רחב באמצעות הטכנולוגיה החדשה, וכל באי המוסד המעוניינים להיבדק מוזמנים לעשות זאת לאחר חתימה על טופס הסכמה לשיתוף תוצאותיה עם הטכניון. עמדת איסוף הבדיקות תוצב בבית הסטודנט, והן יתקיימו בימים ראשון-חמישי בשעות 12:30-10:30.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    90 אחוז דיוק?
    רק כשהור מדבק?
    אז מה עשינו בזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר