בדיקה סרולוגית (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
בדיקה סרולוגית (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם מציע בדיקות סרולוגיות פרטיות

מערך לביצוע בדיקות סרולוגיות לאנשים פרטיים ולארגונים הוקם בקריה הרפואית רמב"ם. מנהלת מערך הקורונה ברמב"ם ד"ר חיתאם חוסיין: "לא ברור אם החשיפה מעניקה חיסון לכל החיים חיסון זמני. ההנחיות כרגע הן שמדובר בחסינות זמנית לשלושה חודשים, ולאחר פרק זמן זה תיערך בדיקה סרולוגית נוספת"

פורסם בתאריך: 12.1.21 12:51

הקריה הרפואית רמב"ם הקימה מערך לביצוע בדיקות סרולוגיות לאנשים פרטיים ולארגונים. "כשמדובר בבדיקות סרולוגיות לחברות או לארגונים, הרעיון הוא לאפשר למעסיקים לייצר שגרת עבודה המבוססת על עובדים שאינם מחויבים בבידוד במקרה של חשיפה לנגיף מכיוון שהם למעשה פיתחו חסינות טבעית", אומר מנהל שירותי רפואה פרטיים ובין לאומיים ברמב"ם טל אבוטבול, "אלו שנמצאים חיוביים בבדיקה זכאים לתעודת מחלים מטעם משרד הבריאות. מדובר בקבוצת אנשים שמהווה נכס למעסיק".

מרמב"ם נמסר כי הבדיקה הסרולוגית היא בדיקת דם רגילה שבודקת אם בגוף נמצאים נוגדנים נגד חלבונים של וירוס הקורונה. תוצאות הבדיקה יכולות להיות אחת משלוש: תשובה שלילית – אין נוגדנים בדם, כלומר הנבדק לא חלה בקורונה ולא נחשף לחולה מאומת; תשובה חיובית – יש נוגדנים בדם, כלומר הנבדק חלה בקורונה (היה א-סימפטומטי או חלה בפועל) או נדבק מחולה מאומת; ותשובה גבולית – לא ברור מה מצבו של הנבדק, ובמקרה זה הוא יצטרך לחזור ולבצע את הבדיקה לאחר שבוע.

 

 

מנהלת היחידה למניעת זיהומים ומנהלת מערך הקורונה ברמב"ם ד"ר חיתאם חוסיין: "חשוב לדעת שהנוגדנים לא מופיעים מיד בדם אלא רק לאחר כעשרה ימים עד שלושה שבועות מהחשיפה לנגיף. מכיוון שמדובר במחלה חדשה, אנו לא יודעים איך מתנהג הנגיף, ולא ברור אם החשיפה מעניקה חיסון לכל החיים חיסון זמני. ההנחיות כרגע הן שמדובר בחסינות זמנית לשלושה חודשים. לאחר פרק זמן זה תיערך בדיקה סרולוגית נוספת שתוצאותיה יהיו תקפות לשלושה חודשים נוספים, וכן הלאה".

ברמב"ם מסבירים כי הבדיקות הסרולוגיות מתבצעות כך: לאחר יצירת קשר מגיע אל החברה צוות של אחיות ופרמדיקים ומבצע את הבדיקות לעובדים. בסיום התהליך מעביר הצוות את מבחנות הבדיקה למעבדה הווירולוגית ברמב"ם, והתשובות נמסרות לארגון תוך שלושה ימי עסקים מביצוע הבדיקה. בביצוע של בדיקה סרולוגית פרטית יש להגיע אל המתחם ברמב"ם, ובית החולים מתחייב למתן תשובה מהירה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נוגדנים נעלמים

    הדסה שר"פ עורכת בדיקת קורונה סרולוגית עבור 500 ש"ח כבר מחודש יוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר