מערך הקורונה בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
מערך הקורונה בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם: ירידה חדה במספר אנשי הצוות המבודדים והמאומתים

בקריה הרפואית רמב"ם יש כעת 66 אנשי צוות בבידוד ו-22 אנשי צוות מאומתים - שליש ממספר המבודדים והמאומתים בחודש שעבר. לדבריה של ד"ר חתאם חוסיין, מנהלת מערך הקורונה ברמב"ם, מדובר בסימן טוב שכן מצב התחלואה והבידוד בקרב הצוותים הרפואיים מקדים לרוב את המצב באוכלוסייה הכללית

פורסם בתאריך: 24.1.21 12:05

הקריה הרפואית רמב"ם מדווחת על ירידה חדה במספר אנשי הצוות שנמצאים בבידוד ובמספר אנשי הצוות המאומתים לקורונה. ברמב"ם יש כעת 66 אנשי צוות בבידוד ו-22 אנשי צוות מאומתים – שליש ממספר המבודדים והמאומתים בחודש שעבר.

לדבריה של ד"ר חתאם חוסיין, מנהלת מערך הקורונה וראש היחידה למניעת זיהומים ברמב"ם, מדובר בסימן טוב שכן מצב התחלואה והבידוד בקרב הצוותים הרפואיים מקדים לרוב את המצב באוכלוסייה הכללית: "מדובר בשילוב של הסגר, של החיסונים – רוב הסגל הרפואי והמשקי בבית חולים כבר קיבל חיסון שני – ושל הקפדה על כללים".

יצוין כי בבדיקה הסרולוגית שנעשתה בבתי החולים בישראל מיד עם סיום מתן המנה הראשונה של החיסון נמצא כי 92.9 אחוז מאנשי הסגל הרפואי והמשקי ברמב"ם שעברו בדיקה סרולוגית פיתחו נוגדנים לקורונה. הבדיקה לבירור רמת הנוגדנים אחרי החיסון השני תתבצע ברמב"ם באמצע חודש פברואר.

 

 

בתוך כך, רמב"ם מציע שירות חדש של ביצוע בדיקות קורונה בבית על ידי צוות של בית החולים. הגעת הצוות מתבצעת בתיאום מראש, ועד יממה מקביעת התור ובכפוף לשעות הפעילות. עם לקיחת הדגימה נשלחות המבחנות לבדיקה במעבדה הווירולוגית ברמב"ם, ובית החולים מתחייב למתן תוצאה תוך 24 שעות מביצוע הבדיקה באמצעות הדוא"ל. ברמב"ם מציינים כי ניתן לבצע כמה בדיקות בכל בית עבור כל בני הבית.

"אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של סגר ורבים אינם רשאים לצאת מביתם", אומר מנהל שירותי רפואה פרטיים ובין לאומיים ברמב"ם טל אבוטבול, "אך גם בתקופה הזו יש כאלה שחוששים שאולי נדבקו ורוצים לדעת היכן הם עומדים, ויש גם אנשים שמוגבלים בניידות ומתקשים לצאת מהבית לביצוע הבדיקה. עם תום הסגר יהיו מי שיזדקקו לבדיקה שלילית כדי לצאת לחו"ל או לסיים תקופת בידוד – השירות מיועד לכל אלה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר