פרופ' רון בלוססקי בבדיקת אולטרסאונד (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
פרופ' רון בלוססקי בבדיקת אולטרסאונד (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

בדיקת מעקב עובר לנשים בהיריון שמעוניינות בחיסון קורונה

במטרה לעודד נשים בהיריון להתחסן נגד וירוס הקורונה מציעה הקריה הרפואית רמב"ם בדיקת מעקב אולטרסאונד לעובר לפני ואחרי כל מנת חיסון. הבדיקה מבוצעת בחינם לנשים שנמצאות בשבוע ה-24 להיריונן ואילך, והתנאי שעליו הן מתחייבות הוא להגיע למעקב לפני ואחרי שתי מנות החיסון

פורסם בתאריך: 27.1.21 15:38

בשבועיים האחרונים ממליץ משרד הבריאות לנשים בהיריון, ובעיקר לנשים בקבוצות סיכון, להתחסן נגד וירוס קורונה. ההמלצה הגיעה לאחר שמספר לא מבוטל של נשים בהיריון אושפזו בעקבות סיבוכי הווירוס, חלקן במצב קשה. למרות ההמלצה להתחסן עדיין קיים חשש בקרב הנשים, בעיקר בשל היעדר נתונים מחקריים על חיסון של נשים בהיריון.

במטרה לתת מענה לנשים המעוניינות להתחסן נגד קורונה מציעה הקריה הרפואית רמב"ם בדיקת מעקב אולטרסאונד לעובר לפני ואחרי כל מנת חיסון. הבדיקה מבוצעת בחינם לנשים שנמצאות בשבוע ה-24 להיריונן ואילך, כאשר התנאי שעליו הן מתחייבות הוא להגיע למעקב לפני ואחרי שתי מנות החיסון.

פרופ' רון בלוססקי, מנהל יחידת אולטרסאונד (US) מיילדותי-גינקולוגי ברמב"ם: "ההבנה שיש חשש בקרב האמהות לעתיד הולידה את היוזמה הזו. אנחנו מציעים מעקב אולטרסאונד אחר העוברים לפני ואחרי כל מנת חיסון כדי לנטר את מצבם ולנסות להפוך את התהליך הזה לפחות מדאיג. מכיוון שמדובר בנושא חשוב, בעיקר לאוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה להדבקה, אנו מציעים את הבדיקה כשירות לקהילה, ללא עלות, אך על הנשים שיבחרו לעבור את הבדיקות להתחייב לכל התהליך ולבוא לכל הבדיקות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר