אילנה סימן טוב-דודלס ותעודת הפרס (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
אילנה סימן טוב-דודלס ותעודת הפרס (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם זכה בפרס על פיתוח שחוסך 4,000 שעות צוות בשנה

הקריה הרפואית רמב"ם זכתה במקום השני בפרס מנכ"ל משרד הבריאות למצוינות בלוגיסטיקה במערכות הבריאות בזכות אפליקציה שמסייעת לצוותים הסיעודיים והרפואיים לשמור על זמינות ועל כשירות גבוהה של הציוד המיועד לביצוע החייאה

פורסם בתאריך: 31.1.21 16:02

הקריה הרפואית רמב"ם זכתה בפרס מנכ"ל משרד הבריאות למצוינות בלוגיסטיקה במערכות הבריאות בזכות הטמעת אפליקציה שפיתח צוות של בית החולים ואשר מסייעת לצוותים הסיעודיים והרפואיים לשמור על זמינות ועל כשירות גבוהה של הציוד המיועד לביצוע החייאה. הפרס ניתן מטעם המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכות הבריאות לשנת 2019 על המקום השני.

נוהלי משרד הבריאות מחייבים את הצוותים הרפואיים לוודא כי הציוד המיועד להחייאה נמצא זמין ובתוקף בכל זמן נתון. הציוד, שכולל עגלות החייאה, דפיברילטורים (מפעמים), ומזוודות ליווי לחולים מורכבים, מונה יותר מ-3,000 פריטים, והחשיבות בהימצאותו זמין, תקין ובתוקף היא מהותית מאוד להעלאת סיכויי ההצלחה של ההחייאה. נהלים אלו, שמחייבים בקרות חוזרות ונשנות על הציוד מדי יום, הצריכו עד כה שעות עבודה רבות של הצוותים בכל מחלקה ויחידה, ובעידן קורונה, שבו נחיצות וזמינות גבוהה של אנשי צוות ליד מיטת החולה הן משאב יקר, מדובר בבזבוז שעות עבודה חיוניות.

 

 

כדי לשפר את ההליך גיבשו ברמב"ם צוות של שלושה בעלי תפקידים – מירית ברזלי מהנהלת הסיעוד, מנהל תפעול חדרי ניתוח באגף הכירורגי דודו לוי ומרכזת מערך ההחייאה אילנה סימן טוב-דודלס – שאיתר את הצרכים השונים ומצא פתרון. כל תכולת העגלה והציוד הוזנו לתוך מאגר מידע שכולל את שם פריט, מספר האצווה שלו, התוקף, המינון והכמות הנדרשת לפי הנוהל. לפי הליך זה, כל איש צוות יכול לבדוק בסריקת ברקוד את מכלול הפריטים בעגלה ואת תוקפם. ההליך מאפשר שיפור בבטיחות המטופל, ניהול מדויק ומהיר, חיסכון במשאבים כספיים וזמן עבודה של הצוות, ובעיקר שמירה על כשירות תקינה של ציוד ההחייאה. כתוצאה מיישום הפרקטיקה החדשה נחסכו ברמב"ם יותר מ-4,000 שעות עבודה שנתיות של הצוות, פריטים יקרים שעמדו בפני פקיעת תוקף קודמו לצריכה מיידית, ותחושת הביטחון של הצוות המטפל עלתה.

סימן טוב-דודלס: "כמי שבמסגרת תפקידה אחראית על כך שנוכל לבצע את ההחייאה באופן המיטבי, אני רואה חשיבות רבה בצורך למקד את הצוות בהליך ההחייאה עצמו מבלי להתעסק במלאי של העגלה בזמן היקר הנדרש להצלת חיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר