ד"ר אנה פטרוסב והעובדת הסוציאלית טדפלץ' טקלה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
ד"ר אנה פטרוסב והעובדת הסוציאלית טדפלץ' טקלה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

מרפאה חדשה ברמב"ם לצעירות פעילות מינית

בקריה הרפואית רמב"ם נפתחה מרפאה לקידום בריאות מינית שנותנת מענה לצעירות עד גיל 25 ומעניקה שירות רפואי ושירות פסיכו-סוציאלי מקיף. העובדת הסוציאלית טדפלץ' טקלה, "בוועדה להפסקת היריון אני פוגשת נערות ונשים צעירות שפשוט קיבלו החלטות לא נכונות ומשלמות מחיר. אנחנו פה עבורן"

פורסם בתאריך: 7.2.21 14:09

מרפאה לקידום בריאות מינית שהוקמה לאחרונה בקריה הרפואית רמב"ם נותנת מענה לצעירות עד גיל 25 ומעניקה שירות רפואי ושירות פסיכו-סוציאלי מקיף.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), 8.4 אחוזים מהנשים שפונות לוועדות להפסקת הריון הן נערות עד גיל 19. מצב זה הוביל את משרד הבריאות לפנות לכמה בתי חולים בארץ בבקשה להקים מרפאות לקידום בריאות מינית לנערות ולנשים צעירות במטרה למגר את התופעה. רמב"ם נענה לפנייה וחנך מרפאה לנערות, שהיא היחידה באזור הצפון ואחת משלוש מרפאות בארץ.

"לצערי, אני נתקלת בנשים צעירות רבות ואף בנערות שנכנסות להיריונות לא רצויים", מסבירה העובדת הסוציאלית של המרפאה טדפלץ' טקלה, "בין הצעירות שפגשתי בוועדה להפסקת היריון היתה נערה בת 14 וגם נערות מעט יותר מבוגרות ונשים צעירות שפשוט קיבלו החלטות לא נכונות ומשלמות מחיר לא פשוט. יש גם כאלה שחוזרות שוב ושוב בגלל חוסר הבנה, ידיעה, היעדר כלים להתמודדות או נסיבות חיים שלא מאפשרות להן מוצא מהמעגל הזה. אנחנו פה עבורן".

לדבריה של ד"ר אנה פטרוסב, רופאה בכירה במערך הנשים והיולדות ברמב"ם שנמנית עם צוות המרפאה החדשה, "הפונות שמגיעות אלינו מבינות שהן מגיעות למקום מבטחים. אנחנו מעודדים שיח פתוח בלי לעורר תחושת בושה ואשמה. המטופלות שלנו מקבלות בדיקה גינקולוגית, ייעוץ רפואי ופסיכו-חינוכי שמותאם אישית לכל אחת, וגם התאמת אמצעי מניעה שונים, ללא עלות וללא צורך בהפניה. המרפאה מציעה גם ייעוץ ותמיכה רגשית על ידי העובדת הסוציאלית שלנו, תוך הנגשה תרבותית לאוכלוסיות הסיכון והבנה שמדובר בנערות ובנשים שזקוקות לתמיכה, להכלה ובעיקר להכוונה".

 

 

הגיל הממוצע בישראל לתחילת קיום יחסי מין הוא 15 – שלב בהתבגרות שמתאפיין בשינויים רבים ומהירים, לרבות התפתחות מינית ועלייה בעוררות המינית, לצד הרצון להתנסות במיניות ארוטית.

"מיניות היא דבר טבעי וזכות בסיסית לכל אדם, אך יש גם צורך ביישום גבולות, חוקים וכללים, שכן להתנסות הזו יש השלכות", אומרת טקלה, "במקרים שבהם בני הנוער מתחילים להתנסות מינית יש חשיבות גדולה לעודד אותם לקבל מידע אמין על שימוש באמצעי מניעה ועל קיום יחסי מין מוגנים. אנחנו מנסים לא להגיע לשלב שבו אנחנו פוגשים את הנערות ואת הנשים הצעירות בוועדות להפסקת היריון, ולהעניק להן את הכלים ואת הידע להימנע מהיריונות לא רצויים, עם דגש על אוכלוסיות מסוימות שבהן התופעה היא נפוצה יותר".

לדבריה, נערות רבות לא משתמשות בגלולות נגד היריון משום שהן לא מעוניינות להכניס הורמונים לגופן: "יש לא מעט חוסר ידע, מיתוסים ובורות לגבי הנושא. לנערות הללו, שמתביישות ולא רוצות לשתף במה שהן עושות, אין כתובת לשאול שאלות ולהתייעץ. אנחנו הופכים להיות הכתובת הזו. הפונות אלינו לא רשומות, ואנחנו מכבדים את הרגישות ומאפשרים להן לבוא אלינו ללא חשש".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מתחם פרו ורבו בבית חולים רמב"ם

    האם קליש דאגה להציב שם פוד טראק בכדי שהצעירות שבאות להתייעץ עם ד"ר פטרוסוב יוכלו להנות מחוויה צרכנית קולינרית ייחודית לעיר חיפה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר