מחלקת כירורגיה בבני ציון (צילום: שי גצוף)
מחלקת כירורגיה בבני ציון (צילום: שי גצוף)

המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי בני ציון: מובילה בתחום הגישה הניתוחית זעיר פולשנית

המחלקה לכירורגיה כללית במרכז הרפואי בני ציון נחשבת למובילה בתחום הכירורגיה הלפרוסקופית מתחילת שנות התשעים, המחלקה מבצעת ניתוחים בגישה זעיר פולשנית, המבוצעת בחתכים קטנים באמצעות מצלמה ומכשירים זעירים שמוחדרים דרך צינורות מיוחדים. היתרון של הגישה הלפרוסקופית עבור המנותחים הוא עצום, ומשמעותה – החלמה מהירה יותר ופחות כאבים, המאפשרת למטופל לחזור במהרה לשגרת חייו

פורסם בתאריך: 31.3.21 11:15

מובילה בתחום הגישה הזעיר פולשנית

מתחילת שנות התשעים הגישה הלפרוסקופית נטמעה במחלקה הכירורגית בבני ציון ע"י מנהל המחלקה פרופ' מטר אברהים. במהלך ה- 30 שנים האחרונות הוכשר צוות גדול של כירורגים המתמחים בגישה הזעיר פולשנית, התמקצעות בתחום הזה במקביל למה שהתרחש בו זמנית במחלקות הכירורגיות במדינות המערביות, תרמה גם לקידום הרבה רופאים ומחלקות אחרות בארץ.

המחלקה בנויה היום ממספר יחידות ומנהלי שירות, כולם מומחים בתחום הכירורגיה הזעיר פולשנית, מחנכים של דור חדש של כירורגים שימשיכו את הדרך להתפתחות וקידום התחום. תחום הכירורגיה הזעיר פולשנית דורש ציוד מתקדם, טכנולוגיות חדשות ויקרות.

הנהלת בית החולים הבינה ומבינה את החשיבות של תחום זה ואינה חוסכת בהוצאות לקידום המחלקה והתרומה שלה למטופלים ולקהילה.

לפני כ -4 שנים המרכז הרפואי בני ציון היה בין הראשונים בארץ לרכוש 3 מערכות של ציוד עם מצלמות 4K הכי חדישות ומתקדמות בעולם, והשנה נרכשו עוד שתי מערכות חדישות כאלה בשל הצורך בכך וכמובן עם עלויות מאות גבוהות.

פרופ' מטר אברהים מציין שבעקבות המיומנות הגבוהה של הרופאים והציוד המתקדם אין אנו זקוקים לרובוט שעלויות שלו גבוהות הרבה יותר, ביכולתנו לבצע את כל סוגי הניתוחים המבוצעים ע"י הרובוט באיכות טובה יותר ובעלויות הרבה יותר נמוכות.

צוות בעל ניסיון רב ביותר. המחלקה הכירורגית בבני ציון (צילום: מחלקת השיווק)

צוות בעל ניסיון רב ביותר. המחלקה הכירורגית בבני ציון (צילום: מחלקת השיווק)

צוות המחלקה, רופאים מובילים בתחומם

הצוות הרפואי של המחלקה מונה מנהל המחלקה; סגן מנהל מחלקה, שני מנהלי יחידה, שני מנהלי שירות, 3 רופאים בכירים ו 11 מתמחים.

במחלקה הכירורגית בבני ציון ישנן 44 מיטות, צוות המנתחים בעל הניסיון הרב מבצע בשנה כ-2000 ניתוחים ומשתתף באופן פעיל בכנסים בינלאומיים, מוכר ומעודכן בתחומו. הצוות עובד באווירה של מחקר קבוע על מנת ללמוד מהניסיון הניתוחי הרב שנצבר ועל מנת לשפר את דרכי הטיפול. הצוות המנתח יוזם ומשתתף במחקרים על מנת למצוא טיפולים טובים ובטוחים יותר. כל הניתוחים, לרבות הלפרוסקופיים, מתבצעים בחדרי ניתוח המצוידים באמצעים החדשים והמתקדמים ביותר. בנוסף לכל אלה, בכל שעות היממה מגיע למחלקה הכירורגית מספר גדול מאוד של חולים שנשלחים מהמיון עקב בעיות דחופות (תאונות דרכים, תאונה עבודה, פציעות ועוד).

הטיפול האישי בחולה מבוצע על ידי צוות סיעודי מיומן ביותר. צוות האחיות בהנהלתה של עופרה גרינברג סועדות את החולה מרגע אשפוזו ועד שחרורו וזוכות להערכה רבה ותודה מהחולים ובני משפחותיהם. בנוסף, במחלקה ניתנים טיפולים גם מתחום הרפואה המשלימה כחלק מהטיפול התומך סביב הניתוח.

ד"ר פורת סוייד

ד"ר סוייד, סגן מנהל המחלקה, בוגר ביה"ס לרפואה בהדסה, התמחה במחלקה וחזר למחלקה לאחר שלוש שנות השתלמות בכירורגיה של הכבד והלבלב  בשני מרכזים מהטובים בארה"ב, שם עבר הכשרה בתחום זה בכירורגיה פתוחה, רובוטית ולפרוסקופית. מאז חזרתו נרכש ציוד רב, בעלויות מאוד גבוהות והוא האחראי והמנהל של תחום זה, מבצע ניתוחי כבד וניתוחי לבלב כולל הניתוח הגדול ביותר בתחום ע"ש וויפל שמבוצע לגידולים בראש הלבלב בגישה לפרוסקופית, בצפון ד"ר פורת סוייד היחידי שמבצע ניתוחים כאלה בלפרוסקופיה, בכלל בארץ נדיר שניתוח זה מבוצע בגישה לפרוסקופית.

ד"ר גדעון סרוקה

מנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית, נבחר לפני שנה לתפקיד יו"ר חיל"א (החברה הישראלית לכירורגיה אנדוסקופית); מלמד את דור העתיד, המחלקה הכירורגית בבני ציון פועלת רבות גם בתחומי הלימוד של המקצוע, לפני כעשור הקים ד"ר סרוקה, מתוקף תפקידו כמנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית,  מרכז ייחודי מסוגו, היחיד בארץ, של סימולציה לפרוסקופית. המרכז הזה מאפשר ללמד את המתמחים את הבסיס של הכירורגיה הלפרוסקופית בחדר סימולציה מחוץ לחדר הניתוח, כך שכאשר הם יגיעו לחדר הניתוח, כבר יהיו להם הכישורים הבסיסיים בביצוע הפעולות, ותהליך הלמידה בחדר הניתוח לא יהיה ארוך ומייגע עבורם, כפי שהיה נהוג בעבר. המרכז הזה הוכר על ידי האיגוד האמריקאי, לכן אפשר לעשות בו גם בחינות של האיגוד ולקבל תעודה, שהיא חובה לכירורגים ישראלים שירצו לעבור השתלמות בארה"ב.

ד"ר מאדי חוסאם

מנהל השירות לכירורגיה בריאטרית, ניתוחים בריאטרים לטיפול בהשמנת יתר חולנית מכל הסוגים מבוצעים במחלקה יותר משלושה עשורים. השירות הבריאטרי המנוהל ע"י ד"ר חוסאם כולל מרפאה בריאטרית משולבת, שכוללת אנשי מקצוע מתחומים שונים, כמו בריאות הנפש, דיאטנית, עובדת סוציאלית וד"ר דין קרן המומחה ברפואה פנימית, גסטרו ותזונה. רק לאחר בירור מעמיק במרפאה המטופל מופנה לניתוח שמתאים לו ולמעקב מסודר אחרי הניתוח. השירות המנוהל ע"י ד"ר מאדי יחד עם ד"ר דין נחשב למרכז המסוגל לטפל בחולים עם סיבוכים ותופעות לוואי של ניתוחים בריאטרים ומופנים אליהם חולים גם ממרכזים אחרים.

ד"ר מוניקה לניאדו

מנהלת השירות לכירורגיה אנדוקרינית, המחלקה מובילה בכירורגיה אנדוקרינית, עם מוניטין רב, שירות זה אינו קיים ברוב המחלקות הכירורגיות בארץ. תחום זה מקיף ניתוחים של בלוטת התריס ויותרת התריס וכן של בלוטות אחרות כמו בלוטת יותרת הכליה, וניתוחים  ניאורו-אנדוקרינים של הלבלב ועוד… הניתוחים מבוצעים בגישה לפרוסקופית מתקדמת הדורשת מיומנות גבוהה מאוד בתחום. מאז הקמתו של השירות לכירורגיה אנדוקרינית בניהולה של ד"ר מוניקה לניאדו, התחום הזה הולך ומתפתח, מספר רב של מתמחים ממרכזים אחרים מגיעים להכשרה ומשתתפים בניתוחים אלה על מנת להשלים את הכשרתם כמתמחים וקבלת תעודת רופא מומחה.

השנה איגוד הכירורגים הישראלי החל בתוכנית השתלמות רשמית ומוכרת בכירורגיה אנדוקרינית והשירות לכירורגיה אנדוקרינית במחלקה בניהולה של ד"ר מוניקה לניאדו נבחר להכשרת כירורגים בכירים שנרשמים למסלול זה ויגיעו להכשרה למחלקה הכירורגית בבני ציון.

ד"ר אסיה ברודסקי

מומחית בכירורגית שד מהטובות ביותר בארץ, מנהלת יחידת השד ומכון השד. הנהלת בית החולים תרמה רבות לקידום יחידת השד ורכשה ציוד רב, מתקדם מאוד בעליות גבוהות, מרפאות ומכון השד הולך ומתפתח, בשלוש השנים האחרונות מכפילים כל שנה מספר המטופלות במרפאות השד המתקיימות בכל ימי השבוע כולל ימי שישי , ומספר הניתוחים מוכפל כל שנה,  ד"ר ברודסקי קלטה בשנה האחרונה עוד רופאה בכירה {ד"ר דריה מליבסקי} ובשנה הקרובה תקלוט את ד"ר בותיינה נקד בסיום התמחותה בכירורגיה.

צוות סיעודי מסור. המחלקה הכירורגית בבני ציון (צילום: מחלקת השיווק)

צוות סיעודי מסור. המחלקה הכירורגית בבני ציון (צילום: מחלקת השיווק)

פרופ' מטר אברהים: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא יחד עם היחידה לכירורגיה פלסטית בניהולה של ד"ר ראניה ח'טיב בשני תחומים עיקריים: התחום האחד הוא כירורגיית השד,  בניתוחי שד אנחנו משתלבים כאשר צריך לבצע, שחזור שד מיידי, כדי לסייע בהחלמה. תחום נוסף שאנחנו משתלבים בו קשור לניתוחים של בקעים מורכבים בדופן הבטן. ניתוחים כאלה דורשים התייחסות גם לעודפי העור הנגרמים לאחר ירידה קיצונית במשקל. בניתוח כזה, אנחנו אלה שמתקנים את הבקע, כשהפלסטיקאים אחראים לפלסטיקה של דופן הבטן. תחום לא פחות חשוב הוא הפניית החולים שעברו ניתוח בריאטרי לאחר שירדו משמעותית במשקל ונוצרו עודפי עור במקומות שונים בגוף מופנים לכירורגיה פלסטית לסדרת ניתוחים הכלולים במצב זה בסל הבריאות, להשלמת ושיפור התוצאות האסתטיות של הניתוח הבריאטרי שגרם לירידה משמעותית במשקל ויצירת עודפים בעור.

פרופ' מטר אברהים מסכם: המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי בני ציון נחשבת לאחת המובילות בארץ ומכסה את כל התחומים בתחום הכירורגיה כללית, בשנים האחרונות המחלקה הולכת וגדלה, ובימי חול התפוסה בה מאוד מאוד גבוהה הגורם לעומס רב על הצוות המטפל והמטופל.

תנופת בינוי והתפתחות

ד"ר אוהד הוכמן, מנהל בית החולים, החל עם הגעתו בפרויקט מבורך להגדלת המחלקה, להנהלת בית החולים תוכנית סדורה ומתכוננת היטב להגדלת שטחה של המחלקה והפיכתה למערך כירורגי גדול המורכב משתי מחלקות הכוללות מספר יחידות עם המומחים הטובים ביותר בכל תחום. אנו שואפים שהמערך הכירורגי ימשיך להיות מוקד מצוינות המעסיק רופאים ואחיות מצוינות ומכשיר את דור ההמשך של כירורגים מצוינים.

המחלקה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית: מרכז רפואי בני ציון

טלפון: 04-8359137 , לאתר המחלקה לחצו על הלינק

גולומב 47, חיפה, קומה 7, בניין מערבי


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר