יום השואה הבינלאומי 2022 | מתוך אתר פיקסביי
יום השואה הבינלאומי 2022 | מתוך אתר פיקסביי

יום השואה הבינלאומי: זוכרים את האנשים והסיפורים המרגשים

לרגל יום השואה הבינלאומי שמצוין ביום ה-27 בינואר, בעמותת "יד עזר לחבר" תיעדו את הסיפורים המרגשים של שורדי השואה, אשר יוקרנו באתרים מרכזיים ברחבי הארץ. לפניכם חלק מהזיכרונות הקשים והכואבים, שמחייבים כל אחד מאיתנו לצרוב אותם בזיכרון ולעולם לא לשכוח

פורסם בתאריך: 26.1.22 14:48

ב -1 בנובמבר 2005 החליטה עצרת האו"ם לקבוע את יום ה-27 בינואר כיום בינלאומי להנצחת קורבנות השואה. יום זה נקבע ביום בו שוחרר מחנה המוות אושוויץ בידי הסובייטים וקביעתו ביום זה באה להנכיח את הטרגדיה האנושית הבלתי נתפסת, שברצח השיטתי של העם היהודי, מתוך מטרה ליצור הזדמנות כלל אנושית לעיסוק והבנת משמעויות השואה וזיכרונה עבור כל אדם בעולם.

משמעותה של החלטה זו היא כי השפעת השואה לא פחתה ולא התעמעמה עם השנים, שכן העולם עדיין מחפש את הדרך להגיע לכך שהשמדת עם לא תוכל להתרחש שוב.

יום זיכרון זה מתווסף, ליום הקדיש הכללי שחל בעשרה בטבת וליום הזיכרון לשואה ולגבורה החל בתאריך כ"ז בניסן.

בעמותת "יד עזר לחבר", שנוסדה בשנת 1995 בחיפה ומפעילה בעיר ובמקומות נוספים ברחבי הארץ קריית חסד בה מתגוררים מספר רב של שורדי שואה, שחיו בעבר מתחת לקו העוני, בחרו לקראת יום זה לאסוף כמה שיותר עדויות חיות משורדי השואה ולהקרין כהולוגרמות בנקודות ציון מרכזיות ברחבי הארץ, זאת לצד הצגת הסיפורים במוזיאון השואה בקרית חסד בעיר חיפה.

שמעון סבג, מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר | צילום: יד עזר לחבר

שמעון סבג, מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר | צילום: יד עזר לחבר

שמעון סבג, מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר: "בכל שנה אנו מקפידים לציין יום זה בשיתוף שורדי השואה המתגוררים אצלנו. בשנה זו הפקנו הולוגרמות לסיפורים וזיכרונות של שורדי שואה, אשר דרים ב"בית החם" בחיפה או כאלה שגרים בביתם ברחבי הארץ ומקבלים מאיתנו סיוע וליווי. בהולוגרמות רואים את האנשים מספרים את סיפורם, את הכאב בעיניים כאשר הם נזכרים בזוועות.

ההולוגרמות יוקרנו במקומות שונים ברחבי הארץ כמו "הבימה", על חומות ירושלים, על בניין העמותה בחיפה, על בניין עיריית תל אביב, כך יוכלו בני נוער וצעירים להיחשף לסיפורים של אלה ששרדו את הזוועה הנוראית בהיסטוריה ממקור ראשון. בנוסף, מעל מאה הולוגרמות יוצגו במוזיאון השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, אשר דרכן ניתן לחוות את הסיפורים באופן מוחשי.

בנוסף, כמו בכל שנה, מתקיים טקס רב משתתפים בקריית חסד בחיפה במעמד שגרירים מכל העולם, חברי כנסת, אנשי ציבור רבים ושורדי שואה אשר מספרים את סיפורם. הטקס משודר אונליין ברחבי העולם".

לפניכם תיעוד מרגש לסיפורם של דינה פלד, דניאל קסורל, חדווה רבר, חנה הראל, יהודית שבתאי, מרסל אפשטיין, סלינה שטיינפלד, קוקה פלמון, רבקה פפו, רחל פיינגולד, המשתפות בזיכרונות ילדות קשים בשואה.

לזכור ולעולם לא לשכוח!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר