משאית של טראקנט (צילום: shutterstock)
משאית של טראקנט (צילום: shutterstock)

בירדן מכחישים גשר יבשתי מדובאי לחיפה: "דיווחים שקריים"

סוכנות הידיעות הירדנית פטרה פרסמה כי לא יתקיים גשר יבשתי מדובאי, דרך ערב הסעודית וירדן לנמל חיפה: "הדיווחים המופצים על ידי כלי תקשורת ישראליים ורשתות חברתיות הם שקריים לחלוטין. עמדת הממשלה היא חד משמעית בתמיכה באחים הפלסטינים"

פורסם בתאריך: 18.12.23 12:38

האם ההתלהבות היתה מוקדמת? סוכנות הידיעות הירדנית פטרה פרסמה שלשום (שבת) הודעה ולפיה לא יתקיים גשר יבשתי מדובאי, דרך ערב הסעודית וירדן לנמל חיפה: "הדיווחים המופצים על ידי כלי תקשורת ישראליים ורשתות חברתיות על גשר יבשתי חלופי לים האדום מנמלי דובאי, דרך ערב הסעודית וירדן, כדי להביא מוצרים לישראל, הם שקריים לחלוטין – כך אישרו מקורות ממשלתיים בשבת".

כזכור, לפני שבועיים הודיעה חברת טראנק, שמספקת שירותים דיגיטליים לחברות מטען והובלה, כי היא תפעיל גשר יבשתי בין נמל דובאי לנמל חיפה במטרה לעקוף את האיומים של המורדים החות'ים בתימן על המסחר הימי. אתמול דווח באתר "וואלה" כי הפיילוט הוכתר בהצלחה וכי כבר עשר משאיות ראשונות "השלימו את המסלול הארוך מנמלי המפרץ הפרסי לישראל".

אלא שלפי סוכנות הידיעות פטרה, שציטטה מקורות במשרד התחבורה, במשרד התעשייה ובמשרד המסחר הירדניים, "עמדת הממשלה היא חד משמעית בתמיכה באחים הפלסטינים, וירדן תעשה הכל על מנת לעמוד לצדם. 'הטענות הן מופרכות. הפרסומים נועדו לפלג את העמדה הירדנית הנחרצת לגבי המתרחש ברצועת עזה במונחים של התוקפנות הישראלית האכזרית', אישרו המקורות".

 

 

כבר בחודש יולי פורסם כי ישראל וארצות הברית מקדמות תוכנית לחיבור יבשתי בין איחוד האמירויות לנמלי ישראל. ולכך נוספה הצהרתו של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בוועידת ה-G20 שהתקיימה בהודו בחודש ספטמבר על פרויקט שאפתני של מסילות רכבת שיחברו את הודו עם המזרח התיכון ועם אירופה, דרך איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ירדן וישראל. בתקופה של טרום המלחמה, פרויקט זה היה אמור להיות חלק מהסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

מלחמת חרבות ברזל והאיום החות'י על נתיבי השיט בים האדום חידדו את ההבנה כי קיים איום ממשי לחופש השיט מצד המליציות השיעיות של החות'ים אשר נתמכות על ידי איראן. לפי ההערכות, 15 אחוז מהסחר העולמי הימי עוברים דרך הים האדום. בשבועיים האחרונים הודיעו כמה מחברות הספנות הגדולות בעולם, ובהן גם צים הישראלית, על שינוי בנתיבי השיט, כך שספינותיהן יקיפו את יבשת אפריקה. שינוי הנתיבים והארכת משך השיט יגרום לעלייה משמעותית בעלויות. השינוע, וכתוצאה מכך גם במחירי הסחורות.

 

הנתיב מחיפה לדובאי (צילום: טראקנט)

הנתיב מחיפה לדובאי (צילום: טראקנט)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר