עומר אלקבץ (צילום: באדיבות המשפחה)
עומר אלקבץ (צילום: באדיבות המשפחה)

המלחמה הפרטית של משפחת אלקבץ על החיים של בנם

הסיכוי היחיד של עומר אלקבץ, בן 17 שחלה בסרטן אלים, הוא טיפול ניסיוני. המקום היחיד בעולם שבו הניסוי נמצא בשלב מתקדם ויש לו תוצאות טובות הוא סינגפור. כדי לגייס את סכום העתק הנדרש למימון הטיפול - 2.75 מיליון שקלים - יצאה משפחתו בקמפיין גיוס תרומות מההמונים

פורסם בתאריך: 1.12.23 09:28

לפני כשנה וחצי, כשעומר אלקבץ היה בן 16, הוא התלונן על שריר תפוס בגב. הרופא שלח אותו לצילום, ומאותו הרגע, תוך ארבע שעות, הוא כבר היה במחלקה ההמטואונקולוגית בקריה הרפואית רמב"ם.

"הגענו עם שריר תפוס בגב, ופתאום מדברים איתנו על סרטן", מספר אסי אלקבץ, אביו של עומר, "אי אפשר לתאר במילים את ההלם שהיינו בו. הרגשנו כמו בסרט, כמו בטעות אחת גדולה, אבל הרופאים חזרו על 'הטעות' הזו שוב ושוב. ואז גם הגיעו תוצאות הבדיקות, והבנו שאין טעות ואין סרט – זו המציאות. אלה אנחנו שפשוט מסרבים להאמין".

עומר אובחן עם סרטן מסוג לימפומה. הוא עבר תשעה חודשים קשים של טיפולי כימותרפיה, ניתוחים, כאבים וסיבוכים, ואז המשפחה קיבלה את הבשורה שלה קיוותה: "עומר ניצח את הסרטן". הוא ובני משפחתו התחילו לחזור לחיים שפויים ורגילים, תכננו טיולים וחלמו על שגרה. אבל בחודש יולי, בלי שום הכנה מוקדמת, הסרטן חזר.

מלי אלקבץ, אמו של עומר: "אם חשבנו שאת המכה הגדולה כבר קיבלנו לפני שנה, אז הגיעה המכה הזאת והיא לא דומה בעוצמות שלה לשום דבר אחר. הסרטן חזר, והוא חזר בגדול. אף אחד לא האמין שאנחנו במקום הזה, לא עומר, לא אנחנו ולא הרופאים. סרטן ב' – ככה אנחנו קוראים לו – הוא עקשן ואלים. עומר עבר חודשיים של טיפול כימותרפי שלאחריו הוא צריך היה לעבור השתלת מוח עצם, אבל תוצאות הבדיקה, רגע לפני ההשתלה, הראו שכל מה שהכניע את סרטן א' לא באמת עושה רושם על סרטן ב', ואפשרויות הטיפול לאט לאט נגמרו".

 

עומר אלקבץ (צילום: באדיבות המשפחה)

עומר אלקבץ (צילום: באדיבות המשפחה)

 

 

המשפחה כולה עסקה במשך שבועות במחקר ובחיפושים, עד שנמצא הטיפול שיכול לתת לעומר את הסיכוי לנצח. מדובר בטיפול CarT ניסיוני שאינו קיים בארץ, והמקום היחיד בעולם שבו הניסוי נמצא בשלבים מתקדמים ויש לו תוצאות טובות הוא סינגפור.

אסי: "אנחנו במרוץ נגד הזמן, אז החלטנו לטוס, ככה כמו שאנחנו, עם עומר ועם הבן הצעיר שלנו שחף. פשוט עזבנו הכל, ארזנו את עצמנו וטסנו. זה מה שיכול להציל את עומר, ואנחנו חייבים לו ולנו את הסיכוי הזה, אין אפשרות אחרת".

עלויות הטיפול הגבוהות, וגם עלויות האשפוז והמחיה בסינגפור, אילצו את המשפחה לצאת בקמפיין מימון המונים ולגייס 2.75 מיליון שקל.

מלי: "אנחנו מתרגשים מהחיבוק ומההירתמות של כולם לעזור לנו להציל את עומר. אני בטוחה שנצליח לגייס את הכסף הנדרש. אלו ימים של מלחמה – מלחמה על הבית שלנו ועל החטופים שלנו – והכל מתערבב עם המלחמה הפרטית שלנו על החיים של עומר. אבל אני יודעת שגם במלחמה הזאת אנחנו ננצח".

משפחת אלקבץ היא משפחה מוכרת מאוד בקרית ים. השחקנית רונית אלקבץ ז"ל היא דודתו של עומר, אחות אביו. המשפחה המורחבת עדיין מתגוררת בקריות. עומר ומשפחתו מתגוררים כיום בקיבוץ יחיעם.

לתרומות לחצו כאן.

ד"ר נירה ארד-כהן, מנהלת שירות לוקמיה בילדים בבית החולים רות לילדים שברמב"ם: "עומר אובחן לראשונה בגיל 16 עם לימפומה. הוא קיבל טיפול כימותרפי במחלקה לאונקולוגית ילדים ברמב"ם עם תגובה מלאה. לצערנו, זמן קצר לאחר סיום הטיפול מחלתו התפרצה בשנית ולא הגיבה לקווי הטיפול הנוספים כולל טיפול כימותרפי וטיפול ביולוגי. כיום, קיימת אפשרות לטיפול בעזרת תאי מערכת חיסון של החולה עצמו. תאים אלה, הנקראים CAR T CELLS, מהונדסים במעבדה על מנת שידעו לתקוף את תאי הסרטן ומוחזרים למטופל. הטיפול ב-CAR T זמין בישראל לטיפול בחולים עם הישנות לימפומה או סרטן הדם, אך לצערנו הטיפול הקיים בישראל אינו מתאים לסוג הלימפומה שבה חלה עומר. טיפול בליפמומה זו קיים רק במסגרת מחקרית ורק במרכזים בודדים בעולם. לאחר התייעצויות עם מומחים בעולם, ובהמלצתנו עומר טס עם משפחתו לסינגפור לקבלת הטיפול. אנחנו תולים תקווה בהצלחת הטיפול היות שלא קיימות חלופות טיפוליות נוספות למחלתו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר