צילום: Freepik
צילום: Freepik

משרד הבריאות מעדכן: שני אחים לא מחוסנים מהקריות חלו בחצבת

בחקירה אפידמיולוגית התברר כי אחד מהאחים נסע ביום חמישי, 25 בינואר, בשעה 15:30 בקו מספר 4 של המטרונית מתחנת מרכזית חיפה חוף הכרמל וירד בצומת צבר בקרית ביאליק. נוסעים שהיו על המטרונית מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים

פורסם בתאריך: 31.1.24 17:18

משרד הבריאות עדכן כעת (רביעי) על שני אחים לא מחוסנים מאזור הקריות שחלו בחצבת. על פי הודעת המשרד, מאז ספטמבר האחרון דווח על שני חולים ממחוז חיפה, שישה ממחוז הצפון, עשרה מתל אביב, אחד מאזור נתניה וחולה נוסף מאזור ירושלים. ככל הנראה שני האחים מהקריות נדבקו במהלך שהייה בחו"ל.

עוד נמסר בהודעת המשרד כי בחקירה אפידמיולוגית התברר שאחד מהאחים נסע בתחבורה הציבורית ביום חמישי, 25 בינואר, בשעה 15:30. הוא עלה על קו מספר 4 של המטרונית מתחנת מרכזית חיפה חוף הכרמל וירד בצומת צבר בקרית ביאליק.

 

 

נוסעים שהיו על המטרונית מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים בהתאם להמלצות משרד הבריאות: השלמה לשני חיסונים מגיל שנה במרווח של חודש ביניהן; נוסע שנולד לפני 1957 נחשף לנגיף בילדות ולא צריך להתחסן; לילדים עד גיל 6 יש להשלים את החיסונים בטיפות החלב, לילדים מעל גיל 7 יש להשלים את החיסונים דרך שירותי הבריאות לתלמיד, ולמבוגרים יש להשלים את החיסונים בקופות החולים.

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות שאינן מחוסנות בשתי מנות ולאנשים הסובלים מדיכוי חיסוני ושהיו על המטרונית בשעה זו, לפנות לרופא המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה כדי לקבל חיסון מונע.

חצבת היא מחלה נגיפית מידבקת ביותר שמתבטאת בחום, בהרגשה כללית רעה, בנזלת ובפריחה, ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר