החזית החדשה של בית הספר רוגוזין א' בקרית אתא (צילום: שמעון וונדה)
החזית החדשה של בית הספר רוגוזין א' בקרית אתא (צילום: שמעון וונדה)

ציור הקיר החדש על חזית בית הספר רוגוזין א'

אמן הקירות שמעון וונדה צייר גרפיטי ענק על חזית בניין חטיבה א' בבית הספר רוגוזין א' בקרית אתא. "בכל פעם שאני מקבל פנייה או בקשה לצייר על קירות, אני מאושר", אומר וונדה, "זה הציור הראשון בקרית אתא, לפחות בסדר גודל כזה"

פורסם בתאריך: 5.3.24 11:28

מעכשיו גם קרית אתא יכולה להתגאות בקיר גרפיטי ענק, כנראה הראשון בסדר גודל כזה, שיצר אמן הקירות שמעון וונדה. הגרפיטי צויר על חזית בניין חטיבה א' בבית הספר רוגוזין א'. בבוקר יום שלישי שעבר הופתעו המצביעים בקלפיות שהוצבו בבית הספר לראות את וונדה בפעולה, מפריח את חזית בית הספר בצבעוניות המזוהה עם עבודתו.

וונדה מגדיר את עצמו Full time artist – כזה שהולך לישון בכל לילה ומתעורר בכל בוקר עם המחשבה מה הוא הולך לצייר היום. צבעים סיפקו לו אושר מגיל צעיר, והתשוקה הגדולה שלו לאמנות היא חלק בלתי נפרד מחייו. מבחינתו, העיסוק באמנות כמקצוע מחליף את ספת הפסיכולוג, נותן לו כוח ופותר לו בעיות. הוא מעולם לא למד אמנות בקורסים או בשיעורים, והוא מאמין שלמידה וחיפוש עצמי הם הדרכים הטובות ביותר לממש את מה שחבוי בו. את ההשראה שלו הוא אוסף מכל מקום ומשתדל לעצור ולהתבונן, לשלב טכניקות וחומרים, להתנסות ולגלות עולמות חדשים.

זו אינה עבודתו הראשונה של וונדה בבתי ספר באזור. לפני כמה חודשים הוא סיים עבודה ענקית של מייקל ג'ורדן וקובי בראיינט על מגרש הכדורסל בבית הספר התיכון דתי לוינסון בקרית ים שבו הוא למד.

"המטרה שלי היא לעולם לא להפסיק את העשייה, ליצור אמנות ולהתמקד ולקחת את המחשבות שלי למקומות שאני לא מכיר", אומר וונדה, "בכל פעם שאני מקבל פנייה או בקשה לצייר על קירות, אני מאושר. זה הציור הראשון בקרית אתא, לפחות בסדר גודל כזה, זה הפרונט של הבית ספר וזה באמת משהו שלא עושים".

 

 

איך הגיעו אליך?

"המנהלת ראתה את העבודות שלי והתרשמה מהן. העשייה שלי מורגשת באזור הצפון, אז פונים אליי מפה לאוזן, מהמלצות וגם מעבודות שראו בשטח. היצירות מדברות בעד עצמן".

מה הרפרנס שקיבלת?

"בציורי הקיר שלי אני משלב צבעים עזים עם עוצמות רבות. השילוב מושך תשומת לב וגורם לשינוי תודעה ואף לשינוי גישה לחיים. התבקשתי להציג בצבעוניות עזה את ערכי בית הספר – אהבת הארץ, פטריוטיות, שוויוניות, אמונה ביכולותיו של כל תלמיד, הצבת יעדים ומציאת החוזקות והחוסן האישי של כל באי בית הספר למען הצלחה, מצוינות והצטיינות אישית וחברתית. כולנו מאמינים בכוח שלנו כפרטים וכעם, צופים ביחד אל עבר האופק, צועדים זה לצד זה ותומכים זה בזה למען עתיד משותף טוב יותר, שמח ומעורר כבוד וגאווה. זה משהו שבית הספר והמנהלת כתבו, וזו הדרך שבה הם כיוונו אותי לקראת היצירה. את הסקיצה יצרתי ביחד עם המורה לאמנות".

היית שם כשהתלמידים ראו את היצירה לראשונה. איך הם הגיבו?

"אנשים מתחברים מאוד ליצירה ומתפעלים מהתוצאה. ביום הבחירות המשכתי את הפינישים, וההמון שהגיע להצביע בקלפי התרשם מאוד מהיצירה".

 

ציור הקיר של האמן שמעון וונדה (צילום: שמעון וונדה)

ציור הקיר של האמן שמעון וונדה (צילום: שמעון וונדה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר