תמונה ממאגר Ingimage

עתיד מדינת ישראל טמון בהתחדשות עירונית

עורכי הדין במשרד 'רולוף & יונאי, עורכי דין ונוטריונים', מפרטים את ארבעת האלמנטים העיקריים המושגים באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית ואת חשיבותה כמנוע צמיחה בישראל

פורסם בתאריך: 6.7.19 22:00

צמד המילים הלוהט בשוק בשנים האחרונות הנו "התחדשות עירונית". מונח זה כולל פרוייקטים של תמ"א 38 (חיזוק או הריסה) ופרוייקטים של "פינוי בינוי". להתחדשות העירונית יתרונות רבים ועיקרם ארבעה אלמנטים המפורטים ע"י השותפים במשרד 'רולוף & יונאי, עורכי דין ונוטריונים', משרד מוביל בתחום "ההתחדשות עירונית": חיזוק הבניינים והצלת חיי אדם, פתרון מצוקת הדיור, הגנה על הטבע ע"י בניה לגובה, והקטנת פערים בחברה.

הצלת חיי אדם

עו"ד הילה סלומון, שותפה ומרכזת את תחום ההתחדשות העירונית במשרד 'רולוף & יונאי, עורכי דין ונוטריונים' אומרת: "מדינת ישראל נמצאת באזור המועד לרעידות אדמה.

אך לאחרונה התרחשה רעידת אדמה באזור ים המלח – רעידת אדמה זו הנה בבחינת "הקש בדלת" – התדפקה על דלתותינו והזכירה כי יש לזרז את הליכי האישורים והיישום של תמ"א 38 ושל "פינוי בינוי" בכל מקום.

כל המומחים קובעים כי רעידת אדמה חזקה הנה דבר וודאי. רק לא ברור מתי תתרחש. מכאן שעלינו לעשות הכל כדי להציל את חיי התושבים. השאננות תעלה יום אחד ביוקר. אני לא רוצה לגלות כי בעקבות רעידת אדמה נחרבו בניינים על יושביהם, ואז כולנו נספוק כפיים בצער ונאמר כי 'ישנו בשמירה' ".

עו"ד אלי רולוף

עו"ד אלי רולוף. צילום: מצ' פוינט

פתרון מצוקת הדיור

עו"ד אלי רולוף – שותף מייסד, מאיר נקודה נוספת: "התחדשות עירונית היא הפתרון לצרכי הדיור לאוכלוסיה ההולכת וגדלה בישראל.

בצד חגיגות 70 שנים לעצמאותה של ישראל, עסקו רבים בניתוח ותחזית מצבה של מדינת ישראל בשנת ה- 100 לקיומה, שנת 2048.

כך למדנו כי אוכלוסיית המדינה תמנה 18 מיליון תושבים. ישראל תהיה צפופה יותר מהודו, צפופה יותר מפקיסטן. תל אביב תהיה לעיר החמישית בצפיפות העולמית של ערי המטרופולין בעולם !

לפני כשנתיים, פרסמה המועצה הלאומית לכלכלה את "התכנית האסטרטגית לדיור 2017-2040" והביאה את הנתונים האמורים.

על סמך תכנית זו החליט "קבינט הדיור" של שרי הממשלה כי יש לבנות 2.6 מיליון דירות נוספות משנת 2017 ועד לשנת 2040. (113,000 דירות חדשות בכל שנה !)

היכן יבנו הדירות?

גם על כך השיב קבינט הדיור וקבע כי יש "להגביר משמעותית את קצב ההתחדשות העירונית, וזאת על מנת לחדש שכונות ותיקות, לנצל באופן יעיל את משאב הקרקע, לעודד עירוניות ולשמור על השטחים הפתוחים."

משרדנו זיהה כבר לפני 8 שנים את הצורך בהתחדשות עירונית, והפך למשרד המוביל את התחום באזור הצפון, כאשר יש פרויקטים בהם אנו מייצגים את היזמים, ויש פרויקטים בהם אנו מייצגים את הדיירים."

הגנה על הטבע

עו"ד משה יונאי  – שותף מייסד מדגיש: "אם אנחנו רוצים כי ילדינו ונכדינו יוכלו לצאת ולטייל בטבע, לראות (ולא לקטוף) כלניות, ליהנות מיופי הרקפות ולחזות בצבע הצהוב של הסביונים – הפתרון אחד הוא: בניה לגובה ! כן, בניית רבי קומות.

והיכן המקום הנכון לבניית רבי הקומות? בערים, בשכונות הוותיקות, בשכונות אשר בתיהן מתפוררים, במקומות בהם הבתים לא יחזיקו מעמד ברעידת האדמה אשר תגיע, אלה המקומות אשר יש לבצע בהם פינוי בינוי, ויפה שעה אחת קודם לכן.

פינוי בינוי מביא את הפתרון החיוני והנדרש להגן על תושבי המדינה, לצורך של  התושבים לגור בבתים מוגנים ובטוחים. פינוי בינוי מביא פתרון לצורך שלנו להגדיל את הצע הדירות, לצורך שלנו לבנות דירות לאוכלוסייה ההולכת וגדלה.

פינוי בינוי שומר על הטבע – מעודד בניה לגובה ולא לרוחב.

אם נשכיל ללכת בדרך זו –

יודו לנו התושבים אשר יזכו בדירות חדשות, דירות מודרניות, דירות בטוחות.

יודו לנו ילדינו ונכדינו אשר יזכו לטייל בטבע, וליהנות מיופיו.

יודו לנו חיות הבר אשר ימשיכו לחיות בבתי הגידול הטבעיים שלהם, ולא יעלמו להן".

הקטנת הפערים בחברה

עו"ד ליאת תמרי – שותפה, מתייחסת לנקודה הרביעית: "בהתחדשות עירונית טמון פתרון להקטנת הפערים בחברה ויצירת צדק חברתי.

ההסבר ברור:

ניקח שני זוגות הורים המתגוררים באותה עיר. לבני הזוג לוי יש דירה גדולה, דירה של 100 מ"ר לערך, דירה חדשה אשר בנייתה הושלמה לא מכבר. לעומתם, לבני הזוג כהן דירה קטנה, דירה ישנה אשר מערכותיה קורסות חדשות לבקרים.

כאשר שני הזוגות ילכו לעולמם, ויורישו את הדירות לילדיהם – הפער בחברה יגדל:

ילדי משפחת לוי יזכו בירושה גדולה באופן משמעותי מהירושה אשר תגיע לילדי משפחת כהן אשר הדירה שיקבלו הנה דירה קטנה וישנה.

אם הבניין בו דירת משפחת כהן יעבור הליך של התחדשות עירונית (בין אם מדובר בתמ"א 38 ובין אם מדובר ב"פינוי בינוי" ), בסופו של יום תהיה להם דירה אשר שוויה דומה לדירה של משפחת לוי.

ביום בו הילדים של שני הזוגות יקבלו את הדירות של ההורים – יקבלו דירות אשר ערכן דומה, והנה הצלחנו למנוע פער נוסף בחברה הישראלית.

זאת ועוד: לא צריך לחכות לירושה. הילדים הצעירים המתגוררים היום בבתים קטנים וישנים, מתביישים להזמין ולהביא חברים לבתיהם. אם יזכו לגור בדירות חדשות, בדירות גדולות יותר – יזמינו את חבריהם ללא כל תחושת בושה, ללא כל תחושת אי שוויון ובכך נחזק את הביטחון העצמי שלהם, ונמצא אותם מתקדמים בחברה כמו חבריהם אשר מלכתחילה זכו לגור בדירות טובות יותר.

אזורים רבים בהם נמצאות הדירות הישנות, הדירות הקטנות, הדירות אשר מתפוררות – אינם אזורי הביקוש, ולכן היזמים אינם מגיעים לאזורים אלה כדי לבצע הליכי התחדשות עירונית בשל העדר כדאיות כלכלית.

אלה המקומות אשר המדינה צריכה לעשות את כל אשר ביכולת כדי שהבניינים והדירות יעברו התחדשות".

'רולוף & יונאי, עורכי דין ונוטריונים' הינו אחד ממשרדי עורכי הדין הוותיקים והמובילים בצפון הארץ. המשרד פעיל למעלה משלושים ושלוש שנים ומספק ללקוחותיו הרבים מעטפת משפטית רחבה ומגוונת אשר מאופיינת בטיפול מקצועי, אמין ואיכותי.

הניסיון רב השנים של שותפי וצוות המשרד, יחד עם הבנה מעמיקה בתחומי משפט שונים, מאפשרים לתת לכל פרויקט ולכל לקוח את הטיפול המיטבי בהתאם לנקודות המבט הייחודיות של המקרה ותוך כדי יישום החקיקה הקיימת והפנמת החידושים המשפטיים האחרונים הנוגעים למקרה המטופל.

המשרד נמצא בחוד החנית של העשייה המשפטית בארץ, והוא מדורג כאחד ממאה מהמשרדים המובילים בתחום של התחדשות עירונית על פי מדד "גלובס Dun's 100" ו- BDI והנו משרד מוביל על פי  דירוג "המדד להתחדשות עירונית, מאז 2016. המשרד מתמחה בתחום הנדל"ן על כל היבטיו, ובשנים האחרונות מוביל את תחום ההתחדשות העירונית (תמ"א 38) באזור חיפה והצפון ומלווה עשרות פרויקטים מובילים החל משלב החוזי ועד לסיום הבנייה.

כתובת המשרד: רחוב רד"ק 11, חיפה

מעבר לאתר

טלפון: 04-8539111

עו"ד מוישיק יונאי. צילום: דורון גולן

עו"ד מוישיק יונאי. צילום: דורון גולן

עו''ד ליאת תמרי-מריאן

עו"ד ליאת תמרי-מריאן. צילום: מצ' פוינט

עו''ד הילה סלומון-מוגילבסקי

עו"ד הילה סלומון-מוגילבסקי. צילום: מצ' פוינט

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    חיבים פינוי בינוי קרית אליעזר בת גלים נוה דוד בתים מתפוררים קרקע שוקעת סכנה וזה הפנים של חיפה חיבור עם הנמל אטרקציות לתירות מעולם. יתן תנופה לחיפה. ומקומות עבודה ועז ישאר הצעירים בחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר