תהיו בטוחים שאתם בידיים טובות. צילום: Worawee Meepian, Shutterstock
תהיו בטוחים שאתם בידיים טובות. צילום: Worawee Meepian, Shutterstock

שינוי עילת סגירת תיק: אבי תגר, עו"ד פלילי משנת 1979

סגירת תיק פלילי יכולה לנבוע מסיבות רבות. היכרות איתן והתנהלות נכונה במצבים השונים מסייעת בהליך המשפטי. הכירו את עורך הדין הפלילי אבי תגר המתמחה בתחום ושבעזרתו תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם בדרך הנכונה

פורסם בתאריך: 23.7.19 16:52

עדכון אחרון: 15.7.20 16:06

סגירת תיק פלילי יכולה לנבוע מסיבות רבות. היכרות איתן והתנהלות נכונה במצבים השונים מסייעת בהליך המשפטי. הכירו את עורך הדין הפלילי אבי תגר המתמחה בתחום ושבעזרתו תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם בדרך הנכונה

תיקים רבים נפתחים במשטרת ישראל הקיימים במרשם המשטרתי והפלילי. לעיתים עלולים התיקים להיות חשופים, פתוחים וגלויים לעיני גורמים וגופים שונים. במקרים בהם הסתיימה החקירה המשטרתית ובסופה הוחלט שלא להגיש כתב אישום, התיק יוכל להסגר משלוש עילות שונות: חוסר ראיות – בשל העדר ראיות מספקות, חוסר עניין לציבור – כשתמהיל הסיבות אינו מצדיק העמדה לדין וחוסר אשמה – בהעדר אשמה פלילית.

חשוב לפרט ולהסביר מהן אותן עילות סגירת התיקים במשטרת ישראל: "במקרים של סגירת התיק בשל חוסר אשמה, מדובר בסגירה האולטימטיבית. במקרים אלו נסגר התיק ללא סימני שאלה והאדם יוצא נקי מכל אשמה. במקרים של חוסר ראיות המשטרה יוצאת מנקודת הנחה זו – 'הצלחת להתחמק הפעם כי לא מצאנו ראיות נגדך אבל יש מצב שאתה ביצעת את העבירה, אז תהנה מהספק.

"חוסר עניין לציבור מצביע על כך שיש ראיות נגדך על ביצוע העבירה אבל הוחלט שמדובר במשהו שולי ולא מעניין, ולכן סוגרים את התיק'". אומר עורך הדין אבי תגר, עו"ד פלילי.

"מרבית התיקים נסגרים בעילה של חוסר ראיות, וכאמור – יש בכך סוג של סטיגמה. אנשים לא אוהבים את הכתם שנושא עימו הרישום, שמצביע על כך שעברם הפלילי אינו לבן כשלג אלא לבן מט, והם מעוניינים לשנות את עילת הסגירה". עו"ד תגר מבקש להבהיר כי לאור האמור לעיל, סגירת תיק מ"חוסר ראיות" מן הראוי לשנות, במידת האפשר, ל"חוסר אשמה" וזאת לא רק מנימוק של הרגשה אישית יותר נוחה אלא מסיבות פרקטיות כפי שהוסבר לעיל.

"מרביתן של העילות לסגירת התיק יותירו רישום במשטרה. חברות גדולות, משרדים וגופים שונים המעוניינים לקבל לשורותיהן עובד חדש יכולות לראות אם המועמד נחקר בעברו במשטרת ישראל, האם הוא נחשד בעבירות שונות והאם הוגשו נגדו כתבי אישום", אומר עו"ד תגר. "בשל כך לרישום הקיים במשטרת ישראל השפעה מכרעת על עתידו ושמו הטוב של אדם. הרישום המשטרתי יהיה זה שיפגע בסיכוייו של אדם להתקבל למשרה בה הוא חושק, לשאת ברישיון נשק ולהתנהל בצורה חופשית ונטולת סטיגמות".

באשר למחיקת הרשעות אזי החוק אומר שעבירה מתיישנת לאחר שבע שנים ונמחקת לגמרי מגיליון ההרשעות לאחר 17 שנים".

זה אומר שאין רישום כלל?

"התיישנות של עבירה מותירה את העבריין עם גיליון הרשעות נקי אך הרישום קיים במרתפיה החשוכים של המשטרה. הרישום יישלף ברגע המתאים, כשאדם ירצה לעבוד במקום שהסיווג הביטחוני בו גבוה, כמו לדוגמא שב"כ, מוסד, בית הנשיא ומנכ"ל משרד ממשלתי".

את הבקשה לשינוי עילת סגירת תיק חשוב להגיש באמצעות עורך דין המתמחה בדין הפלילי והבקיא בנבכי החוק. עו"ד תגר מתמחה במשפט פלילי ובדיני תעבורה מאז שנת 1979, הוא בעל תואר במשפטים (LL.B) מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל.

בשנים עברו, שימש עו"ד תגר כקצין חקירות במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, ולאחר מכן, החליט לצאת לדרך עצמאית והקים את משרדו בחיפה, כשהוא מתמחה, כאמור ומשפט פלילי ותעבורה תוך צבירת ניסיון רב ומוניטין בתחום

החשיבות שיש לתת בבחירת עורך דין מקצועי, מנוסה ובעל מוניטין, היא גבוהה ומהותית שכן בחירה נכונה תהיה זו שתשפיע רבות על התהליך המשפטי הארוך והמורכב.

עו"ד אבי תגר אינו מעסיק שכירים ומתמחים במשרדו ומטפל בכל התיקים באופן אישי וזמין בטלפון 24/7, הכל תוך מתן שירות אדיב, יחס אישי וליווי מקצועי לאורכו של כל התהליך.

עו"ד אבי תגר, עו"ד פלילי בחיפה

כתובת: הבנקים 4, חיפה

טלפון: 04-8512627

טלפון נייד 24/7: 050-5400819

לינק לאתר

דוא"ל: [email protected]

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר