עבודות שירות או מאסר בפועל? צילום: SOMKID THONGDEE, Shutterstock
עבודות שירות או מאסר בפועל? צילום: SOMKID THONGDEE, Shutterstock

עבודות שירות – אבי תגר, עו"ד פלילי משנת 1979

רבות נשמע במדורי הפלילים על עבודות שירות. באילו מקרים פוסקים השופטים על עבודות שירות, מהן עבודות שירות ומה חשוב לדעת עליהן. עורך הדין אבי תגר, עו"ד פלילי מסביר

פורסם בתאריך: 24.7.19 17:38

עדכון אחרון: 15.7.20 16:04

רבות נשמע במדורי הפלילים על עבודות שירות. באילו מקרים פוסקים השופטים על עבודות שירות, מהן עבודות שירות ומה חשוב לדעת עליהן. עורך הדין אבי תגר, עו"ד פלילי מסביר

במדורי הפלילים נקרא לא פעם על עבודות שירות. אנשים רבים מרצים עבודות שירות לתועלת הציבור וזאת כחלופה לענישה אחרת דוגמת מאסר בפועל. במקרים שבהם בוחר בית המשפט להטיל על נאשם עבודות שירות' יושם דגש רב על הרצון להביא לשיקומו של הנאשם אל מול הרצון להביא להרתעתו וענישתו.

"עבודות שרות מוגדרות בחוק (סעיף 51ב. (א) בחוק העונשין). במקרים בהם גזר בית המשפט על נאשם מאסר בפועל לתקופה של עד חצי שנה, יוכל השופט להטיל על הנאשם עבודות שירות כחלופה לעונש מאסר בפועל: חשוב להבין שלהלכה מדובר במאסר בפועל, זאת מאחר ובגזר הדין אומר השופט "אני מטיל על הנאשם מאסר שירוצה בעבודות שירות". בפועל לא מדובר במאסר כי אדם שנשפט לעבודות שירות לא יושב מאחורי הסורגים, אלא חוזר בתום שמונה שעות עבודתו לביתו" אומר עו"ד אבי תגר, עורך דין פלילי.

"יש מונח בשם "מתחם ענישה" והשופט קובע את הענישה לפי מתחם זה," מסביר עו"ד אבי תגר.  "לדוגמה, הוא יכול לפסוק בין מאסר על תנאי עד למאסר של 6 חודשים בפועל, ואם זה מתאים לעבירה שביצע הנאשם, הוא יכול לפסוק לו עבודות שירות.

באילו מקרים נקבעות לנאשם עבודות שירות?

"עבודות שירות נפסקות לאדם שבית המשפט מצא כי העבירה בגינה נשפט הנאשם אינה מצדיקה מאסר מאחורי סורג ובריח, בעיקר אם מדובר באדם נורמטיבי שנאשם בגין עבירה ראשונה ואין לו עבר פלילי קודם. דבר נוסף הוא שניתן לרצות עבודות שירות רק אם הוטלו על הנאשם מקסימום שישה חודשי מאסר – וזה תלוי כמובן בהחלטת ביהמ"ש – אם העונש יהיה ארבעה, חמישה או שישה חודשים. מעבר לתקופה זו ירצה הנאשם מאסר בפועל".

מי קובע אילו עבודות שירות יוטלו על הנאשם?

"המקום בו תבוצענה עבודות שירות נקבע על ידי הממונה על עבודות שירות במחוז צפון, מרכז ודרום. אחד מנציגי הארגון מציג בפני הנאשם את "בנק" עבודות השירות המצויות במחוז בו נמצא הנאשם. לאחר בחינת האפשרויות העומדות בפניו יכול הנאשם לבחור בין עבודות השירות השונות. לא לחינם הן נקראות עבודות בשירות הציבור ובין האפשרויות העומדות בפני הנאשמים: עבודה בבתי חולים, בתי אבות ומתנ"סים".

"חשוב לציין כי אדם שאינו ממלא את תפקיד עבודות השירות כראוי, עלול לקבל הוראה מהמפקח על עבודות השירות להפסיק עבודתו ולהמשיך לרצות את יתרת מאסרו במאסר בפועל. על החלטה זו ניתן לערער לביהמ"ש המחוזי הדן בערר כדן יחיד" מבהיר עו"ד תגר.

מאז שנת 1979 משמש עו"ד אבי תגר כעורך דין פלילי מוביל. עו"ד תגר בעל תואר במשפטים (LL.B) מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל. במהלך עבודתו כקצין חקירות במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, צבר ניסיון רב וידע מקצועי במערכת המשפט ויחידות הפרקליטות והמשטרה. כשפרש מעבודתו במשטרת ישראל הקים עו"ד תגר משרד עצמאי הנושא את שמו. מאז מייצג באופן מקצועי לקוחות בדין פלילי ובתחום דיני תעבורה.

החשיבות שיש לתת בבחירת עורך דין מקצועי, מנוסה ובעל מוניטין, היא גבוהה ומהותית שכן בחירה נכונה תהיה זו שתשפיע רבות על התהליך המשפטי הארוך והמורכב.

עו"ד אבי תגר אינו מעסיק שכירים ומתמחים במשרדו ומטפל בכל התיקים באופן אישי וזמין בטלפון 24/7, הכל תוך מתן שירות אדיב, יחס אישי וליווי מקצועי לאורכו של כל התהליך.

עו"ד אבי תגר, עו"ד פלילי בחיפה

כתובת: הבנקים 4, חיפה

טלפון: 04-8512627

טלפון נייד 24/7: 050-5400819

לינק לאתר

דוא"ל: [email protected]

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר