עצרו! וקראו. צילום: Impact Photography, Shutterstock
עצרו! וקראו. צילום: Impact Photography, Shutterstock

עורך דין למעצרים: כל מה שחשוב לדעת בנושא

מעצר על ידי המשטרה הוא נושא כאוב. במידה ונעצרתם מסביר עורך הדין אבי תגר המתמחה בדין הפלילי מהן זכויותינו בעת מעצר, ממה כדאי להמנע ומה חשוב לדעת

פורסם בתאריך: 30.7.19 10:49

עדכון אחרון: 15.7.20 16:09

מעצר הוא נושא כאוב ועל כך יעיד כל בעל ניסיון – עורך דין פלילי שלקוחותיו נעצרו והלקוחות שחווים לחץ, בלבול וחשש בעת המעצר: "חוקרי משטרה יודעים זאת היטב ולא פעם מנצלים את המצב ומפעילים על נחקרים לחצים רבים על מנת שיודו במיוחס להם. רבים מהנחקרים שכל ההליך זר להם, עושים טעות נפוצה וגדולה – הם מוסרים לחוקרי המשטרה את כל המידע אותו הם מבקשים, זאת לאחר שהחוקרים מבטיחים שאם יעשו זאת לא ייעצרו", אומר עורך הדין אבי תגר, עו"ד פלילי.

"מדובר בטעות כפולה. פעמים רבות החוקר לא מקיים את הבטחתו בדבר שחרור הנחקרים בתום החקירה והם נעצרים למרות ההבטחה. נחקרים אינם מודעים לכך שיש עדיפות שייעצרו למספר ימים ולאחר מכן ישתחררו, זאת במקום להשתחרר בתום החקירה שלאחריה יישפטו לתקופת מאסר ארוכה וממושכת לאחר שיוגש כתב האישום נגדם – זאת בשל העובדה שמסרו פרטים וראיות שישמשו נגדם".

באילו מקרים יכול שוטר לעצור אדם?

"שוטר יכול לעצור אדם ללא צו שופט במקרים הבאים: אם אדם עובר בפניו עבירה ברת מעצר והשוטר סבור שהוא עלול להיות סכנה לציבור. אם קיים יסוד סביר להניח שהחשוד לא יופיע להליכי חקירה או שאי מעצרו יביא לשיבוש הליכי חקירה כגון: השפעה על עדים והעלמת רכוש וראיות".

מה חשוב לדעת כשאנחנו יושבים מול החוקר?

"חשוב לזכור שבטרם תתחיל החקירה החוקר מחויב ליידע את הנחקר בדבר זכאותו להתייעצות והגנה של עורך דין פלילי. חוקרים רבים לא עושים זאת וחשוב שהנחקר יעמוד על זכותו להגנה ושהחוקר יאפשר לו להתקשר לעורך דין. במקרים בהם הנחקרים מובאים לחקירה בתיאום ובהתרעה מספקת, חשוב להתייעץ ולהתקשר לעורך דין הבקיא בפלילים על מנת לקבל הדרכה. תדרוך של עורך דין יכול להיות עבור הנחקרים ההבדל שבין זיכוי להרשעה.

"החוקרים אינם תמיד חובשים את כובע "החוקר המאיים" ולא תמיד יממשו את האיום במעצר. לעיתים האיום מגיע בשל הרצון בהרתעה או הפחדה של הנחקר על מנת שזה יודה וידבר. חשוב לזכור כי בסמכות החוקר לעצור נחקרים למעצר של 24 שעות וזאת ללא צו בית משפט. אם החוקר מעוניין להאריך את מעצרו של הנחקר, יובא הנאשם בפני שופט שיחליט אם יש לעצור את הנחקר", מסביר עו"ד תגר, "ולכן פגישה עם עורך דין לפני חקירתו עשויה להיות קריטית לגבי המשך התהליך".

כיצד פגישה עם עורך דין טרם החקירה, יכולה להפוך את הקערה על פיה במשפט הפלילי?

"במהלך הפגישה עם עורך הדין הפלילי , עורך הדין יכול ליידע את החשוד בזכותו לשמור על זכות השתיקה – זכות אשר השוטר לא "יתאמץ" להזכיר לו אותה. יש חשיבות רבה לשימוש בזכות זו, במקרים בהם החשוד לא יודע בדיוק יודע אילו תשובות לספק לשאלות שהוא נשאל, ושחשוב ואף קריטי לחשוב על תשובה שתספק את החוקר מחד, ולא תפגע בחשוד יתר על המידה, מאידך.

"שמירה על זכות השתיקה בשלב הראשון יכולה לצמצם את הנזק שעלול להיגרם. עורך הדין הפלילי, יכול להדריך את החשוד גם ממה להימנע בדבריו – דברים שעלולים להפלילו, ועל אילו נקודות בגרסתו לשים את הדגש. תפקידו של עורך הדין הפלילי במקרה זה, הוא לאמת את החשוד ולחזקו כנגד איומים שעלולים לבוא מצד החוקר, כגון: איום במעצר. חשוב שעורך הדין יסביר לחשוד כי עדיף להיעצר ל 24 שעות ולהשתחרר למחרת או לאחר מספר ימים, מאשר להשתחרר באותו היום ובתום המשפט להיכנס למאסר לתקופה ממושכת".

כבר למעלה מ-4 עשורים שעו"ד אבי תגר נחשב לעורך דין פלילי מוביל בתחומו. את משרדו בחיפה הקים בשנת 1979 ומאז זקף לזכותו הצלחות ותקדימים בבית המשפט. לעו"ד תגר תואר במשפטים (LL.B) מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים והוא חבר בלשכת עורכי הדין בישראל. במשך שנה עבד בתפקיד קצין חקירות במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים. במהלך עבודתו צבר ידע מקצועי נרחב וניסיון עשיר שהביאו להיכרותו את המערכת המשפט ויחידות הפרקליטות והמשטרה. עו"ד תגר פרש ממשטרת ישראל והחליט להקים משרד עצמאי שזוכה להצלחה רבה.

"הטיפול המסור בכל תיק נעשה על ידי באופן אישי. אנשי המשרד בראשותי יהיו אלה שיעניקו שירות אדיב ומקצועי תוך הקפדה על יחס אישי לכל לקוח. בעת מעצרים הבחירה בעורך דין פלילי בעל מוניטין שיעניק ליווי אישי וייעוץ מקצועי תהיה זו שתקל על ההליך המשפטי הסבוך והמורכב", אומר עו"ד תגר.

עו"ד אבי תגר אינו מעסיק שכירים ומתמחים במשרדו ומטפל בכל התיקים באופן אישי וזמין בטלפון 24/7.

עו"ד אבי תגר, עו"ד פלילי בחיפה

כתובת: הבנקים 4, חיפה

טלפון: 04-8512627

טלפון נייד 24/7: 050-5400819

לינק לאתר

דוא"ל: [email protected]

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר