הפיקוח על סוכני הביטוח. צילום: Ingimage
הפיקוח על סוכני הביטוח. צילום: Ingimage

סוכני ביטוח – כך תשמרו על הרישיון שלכם

מתוקף סמכותו יכול המפקח על הביטוח לשלול את רישיונותיהם של סוכני ביטוח. באילו מקרים יישלל רישיונם, האם ניתן לערער על ההחלטה ומה חשוב לדעת. עורך הדין הפלילי אבי תגר מסביר

פורסם בתאריך: 31.7.19 11:59

עדכון אחרון: 15.7.20 16:09

רבים מאיתנו לא בקיאים בתחום הביטוח והפיננסים. לא פעם נפנה לסוכן ביטוח מקצועי אשר יעניק לנו שירות מצוין. כדי לוודא שהשירות אותו אנו מקבלים מסוכני הביטוח הוא מקצועי וראוי, מפעיל משרד האוצר את המפקח על הביטוח שפועל מטעמם. במסגרת תפקידו המפקח על הביטוח מוודא שחברות וסוכני הביטוח מעניקים שירות הוגן ומקצועי לצרכנים, מטפל בתלונות של מבוטחים ובמקרי חילוקי דעות שונים.

"על פי סעיף 29 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), במידה והמפקח על הביטוח סבור כי סוכן ביטוח פעל באופן לא ראוי, יכול להחליט ולשלול את רישיונו של אותו סוכן. את החלטתו ייתן לאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת שהוקמה במסגרת חוק זה ולאחר שאופשרה לאותו הסוכן הזדמנות לטעון את טענותיו ולהציג את גרסתו. על פי חוק, לא ניתן לשלול רישיונו של סוכן ביטוח אם לא התקיים השימוע הנ"ל בפני הוועדה". אומר עו"ד אבי תגר, עו"ד פלילי.

"הוועדה המייעצת מקשיבה לטענותיו של סוכן הביטוח וממליצה למפקח על הביטוח האם לפסול את רישיונו של הסוכן ולכמה זמן. המפקח על הביטוח אינו מחויב לקבל את המלצת הוועדה המפקחת ובמקרים מסוימים למרות שהמליצה הוועדה לא לפסול את רישיון הסוכן, יכול המפקח לעשות כן. ניתן גם להשעות רישיונו של סוכן ל- 30 יום ולהאריך את אותה השעיה בחודש נוסף", אומר עו"ד אבי תגר.

באילו מקרים, הוועדה המייעצת תמליץ למפקח על הביטוח לפסול את רישיונו של הסוכן?

"במקרים בהם הוועדה סבורה כי שהמעשים המיוחסים לסוכן הביטוח הינם לא יאים מבחינה אתית, וכי מעשים אלו עלולים לפגוע באמון הציבור בכלל סוכני הביטוח בארץ. במידה וסוכן הביטוח הורשע בפלילים, המפקח על הביטוח יכול לשלול את רישיונו של הסוכן לאלתר, ללא קבלת חוות דעת של הוועדה המייעצת.

מתי המפקח על הביטוח כן צריך את חוות הדעת של הוועדה המייעצת?

"במקרים בהם למשל, סוכן ביטוח חשוד בעבירה בפלילים אבל טרם הוגש נגדו כתב אישום, או באם המפקח על הביטוח סבור שסוכן הביטוח פעל באופן לא ראוי גם אם הוא טרם הוא הורשע, המפקח יכול לפסול את רישיונו, אולם הוא צריך לבקש את חוות הדעת של הוועדה המייעצת".

מה עורך הדין יכול לעשות?

"ניתן, באמצעות עורך דין פלילי, לערער על ההחלטה של המפקח לבית המשפט המחוזי בשבתו כדן יחיד.

מה תפקידו של עורך הדין המייצג במקרים אלו?

"תפקידו של עורך הדין לייצג את סוכן הביטוח מול הוועדה המייעצת ובבית המשפט. עורך הדין מברר במה מואשם הסוכן, מה הוא עשה בפועל והאם קיימות ראיות נגדו ומה טבען. כמו כן, מתפקידו לוודא אם המפקח על הביטוח השתמש בסמכותו על פי החוק. במקרים שבהם הוחלט לפסול את רישיונו של הסוכן, יכול עורך הדין להגיש ערעור בעניין בפני בית המשפט המחוזי שדן בערעור בדן יחיד".

"בית המשפט לא מתערב בדרך כלל בשיקול הדעת של המפקח על הביטוח משום שמדובר בשיקול דעת מנהלי. בעבר ייצגתי סוכן ביטוח שהגיש באמצעותי ערעור על החלטת המפקח לפסול את רישיונו לחמש שנים. מדובר בתקדים שנעשה בהיסטוריה המשפטית של מדינת ישראל. תודות לערעור שהגשנו התערב בית המשפט באופן חריג בהחלטת המפקח ומשך שלילת רישיונו קוצרה מ- 5 שנים ל- 9 חודשים בלבד. סביר שאם לא היה מסתייע בשירותי עורך דין הבקיא בסוגיות אלו, היה נשלל רישיונו לתקופה הממושכת שנקבעה לו". מסביר עו"ד תגר.

את משרדו הקים עו"ד אבי תגר המתמחה בדין הפלילי ובדיני תעבורה בשנת 1979 בחיפה. עו"ד אבי תגר בעל תואר במשפטים (LL.B) מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל. טרם עבודתו כעורך דין פעל כקצין חקירות במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים. עבודה זו תרמה לניסיונו הרב והוא צבר ידע מקצועי נרחב במערכת המשפט ויחידות הפרקליטות והמשטרה. לאחר פעילותו במשטרת ישראל בחר לצאת לדרך עצמאית והקים משרד משלו. מאז הקמתו צבר המשרד מוניטין ותקדימים רבים בבית המשפט.

"חשוב לציין כי אינני מעסיק מתמחים ושכירים במשרדי, ומטפל בכל תיק באופן אישי כשאני הולך עם הלקוח יד ביד לכל אורך הדרך וקשוב לרצונותיו ולצרכיו באופן מקצועי ואדיב. אין כל ספק שישנה חשיבות רבה לבחירה בעורך דין מנוסה, מקצועי ובעל מוניטין אשר ילווה אותך ברגעים המורכבים לאורך התהליך המשפטי", אומר עו"ד תגר.

עו"ד אבי תגר, עו"ד פלילי בחיפה

כתובת: הבנקים 4, חיפה

טלפון: 04-8512627

טלפון נייד 24/7: 050-5400819

אתר: https://avi-tagar.co.il

דוא"ל: [email protected]

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר