בענייני פשיטות רגל התייעצו עם המומחים בתחום. תמונה ממאגר Ingimage
בענייני פשיטות רגל התייעצו עם המומחים בתחום. תמונה ממאגר Ingimage

עורך דין לפשיטת רגל בחיפה: הכירו את עו"ד אברהם (בומה) ברח"ד

חוק חדלות פירעון מבצע מהפיכה עבור פושטי הרגל. עורך דין לפשיטות רגל, אברהם (בומה) ברח"ד, מסביר את כל מה שחשוב לדעת על החוק

פורסם בתאריך: 15.10.19 11:42

בחודש מרץ 2018, אושר חוק חדלות פירעון המבצע מהפיכה בתפישת המדינה את פושטי הרגל. החוק החדש יושם במטרה לשקם את החייבים בניגוד לגישת "ענישה" וכן להגדיל את חלקם את הנושים בעזרת המדינה והבנקים.

"כחלק מהגישה החדשה, המונח "פשיטת רגל" חלף מהעולם ובמקומו הוטבעו המונחים "חדלות פירעון" ו-"שיקום כלכלי"", אומר עו"ד אברהם (בומה) ברח"ד, עו"ד לפשיטות רגל וחדלות פירעון בחיפה, "החוק בא לקראת החייבים שנקלעו למצב של חובות שאינם יכולים לפרוע מתוך תום לב, והוא מציב במרכז את היעד של שיקום החייבים".

מה גורס החוק?
"החוק החדש מקל על החייבים בהליכים של הסדרי החובות וקבלת הפטור, וניתנת עדיפות לטובת שיקומם הכלכלי. חשוב לציין, כי הליכים שהחלו לפני ה- 15.9.2019 ינוהלו על פי כללי החקיקה הישנה והליכים שנפתחו לאחר ה-15.9.2019 ינוהלו על פי כללי החקיקה החדשה.

"החוק החדש אף מחזק את כוחו של 'כונס הנכסים הרשמי' ועובדיו ומרחיב את סמכויותיהם לקבלת החלטות רבות יותר מאשר בעבר.

"בנוסף, תיק החייבים שבעבר היו מוגשים לכנ"ר ומועברים לבית המשפט המחוזי, כיום מועברים לבית משפט השלום, מדובר בשינוי מהותי. שינוי מהותי נוסף שקבע החוק החדש: חובות של עד לגובה של 150,000 שקלים, ינוהלו באמצעות ההוצאה לפועל, ומעל סכום זה, ינוהלו בבית משפט השלום. סמכויותיהם של עובדי ההוצאה לפועל, הורחבו אף הם, בהתאם.

"גם הגדרות תפקידיהם של בעלי התפקידים בתחום, שונו על פי החוק. הכנ"ר מכונה כעת "ממונה" ועורך הדין מטעם בית המשפט כמו גם רואה החשבון מטעם המדינה המטפל בתיקי החייבים, נקרא כיום "מנהל מיוחד". כל אלו נכונים גם לגבי פירוק חברות בנסיבות של חדלות פירעון, תוך ביצוע  ההתאמות הנדרשות".

מהן המשמעויות של החוק החדש עבור החייבים?
"החוק כאמור יושם מתוך הבנה, שבמקרים רבים אנשים נקלעים לחובות כבדים מתוך תום לב ועל אף שהם רוצים להחזיר את החוב ולנקותו, הם אינם מסוגלים מבחינה כלכלית. לכן, במקרים בהם הכנ"ר בוחן את התיק ומגלה כי אכן מדובר בתום לב של החייב, הוא יכול להפנות את התיק לבית משפט השלום שהוא הרבה יותר "ידידותי" לנתבע, מאשר בית המשפט המחוזי. במקרים בהם יתקבל ערעור על התיק, הוא יוגש לבית המשפט המחוזי ויכול להגיע עד לבית המשפט העליון.

"קיימות הקלות רבות לטובת החייבים שהחוק החדש מאפשר, כגון: קיצור הזמן להפטר החוב מ-54 חודשים ל-48 חודשים בלבד. אם החייב עומד בהליך שפסק השופט הוא ישלם את הסכום שהשופט קבע ויקבל הפטר מכל יתר החובות. בנוסף, נוצרה אפשרות לסיום התהליך תוך שנה בלבד, ובמקרים חריגים לאפשר לאנשים מסוימים הפטר מידי.

"מה שלא השתנה בחוק, שבכל מקרה הבקשה למחיקת החוב תמיד תוגש לכנ"ר – "הממונה", והוא יפנה אותה לבית המשפט. כמו כן, החייב נדרש למלא מערך שלם ומורכב של טפסים ולהציג בשקיפות את כל הנתונים שלו (חשבונות בנק, החובות והזכויות שלו, ההכנסות וההוצאות שלו, ועוד),

"מעבר לכך, הסכומים שבית המשפט קובע כיום לתשלום לפני ההפטר הם גבוהים יותר, ואינם מתחשבים ב"מה שהחייב רוצה או יכול" אלא במה שהוא נדרש לשלם על פי החלטת השופט. בכל מקרה של פער שקיים בין החובות שהחייב צריך לשלם ובין הסכומים שהוא צריך עבור החיים השוטפים כך שהוא יעביר לקופת הממונה סכומים נמוכים יותר, זה יגרום להעלאה בסכומים וזה לרעת החייב".

מדוע הכרחי להתלוות על ידי עורך דין בקיא ומנוסה בתחום פשיטות הרגל וחדלות הפירעון?

"ראשית, כיוון שעל כל סכום וכל תשלום ניתן לערער, באמצעות עורך דין. אם הנאמן המליץ להוצאה לפועל לפני בית המשפט על סכום מסוים שהחייב נדרש להחזיר, עורך דין מנוסה בתחום יוכל לערער על הסכום וברוב המקרים להצליח.

"הטפסים שיש למלא הם רבים ומורכבים, וחשוב לדעת כיצד למלא אותם באופן כזה שישיג עבור החייב את התוצאות המיטביות. לרוב מדובר בחובות "כבדים", בסכומים גבוהים מאוד, ולכן, לכל הסדר נוח יותר והפטרים יש השלכות משמעותיות עבור החייב, לכאן או לכאן – עורך דין לפשיטת רגל ועורך דין להוצאה לפועל מומחה בתחום, יעשה הבדל של שמיים וארץ בסכום הסופי לתשלום.

"כמו כן, אם בעבר עורכי דין לחדלות פירעון, עבדו מול הכנ"ר, הנאמן ובית המשפט המחוזי, היום עליהם לעבוד בחלוקה מול גורמים רבים שיש להם יותר סמכויות, ובכדי להצליח בניהול התיק של החייב, יש להכיר אותם היטב ולעומק, ולדעת כיצד לעבוד עם כל אחד מהם בצורה האפקטיבית ביותר לטובת הלקוח. משרדי מטפל ומנהל תיקים אלו בהצלחה מוכחת, זאת מתוך היכרות מעמיקה את התחום, את הגורמים האחראיים, ואת האפשרויות השונות שהשינויים בחוק מספקים".

משרד עורכי דין אברהם (בומה) ברח"ד

כתובת המשרד: גושן 72, קריית מוצקין

טלפון: 052-6361250

קישור לעמוד הפייסבוק

עו"ד בומה ברח"ד. צילום עצמי

עו"ד בומה ברח"ד. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר