עו"ד סאלי חליפה (צילום: חברת Q Elite Beauty)
עו"ד סאלי חליפה (צילום: חברת Q Elite Beauty)

החלטה ראשונה מסוגה: אסיר המרצה עונש מאסר יוכל להגיש בקשה לחדלות פירעון (פשיטת רגל)

"מדובר בהחלטה עניינית ראשונה מסוגה המאפשרת לאסיר לשקם את חייו, תוך שהוא מרצה עונש מאסר. "אנחנו שמחים שלקחנו חלק משמעותי בהחלטה שהתקבלה ולפעול למענה", אומרת עו"ד סאלי חליפה, מייסדת ושותפה במשרד עורכי הדין גולד חליפה, שפועל על מנת להיטיב ולשמור על זכיותיהם של אסירים המרצים עונש מאסר בבתי הכלא

פורסם בתאריך: 8.3.21 13:14

"לאחרונה הוגשו מספר בקשות על ידי המשרד במטרה לאפשר לאסירים לגשת להליך של חדלות פירעון, לשקם את חייהם הכלכליים ולצאת לחיים נורמטיביים וחדשים לאחר ריצוי העונש. בעבר אסיר שריצה את עונשו לא קיבל מענה הולם. בעבר, הייתה אי ודאות בפסיקה, חלק מהבקשות התקבלו וחלקם נדחו.

"המשרד שלנו פעל בנושא והגיש בקשות לחדלות פירעון בשם אסירים שמעוניינים לפתוח דף חדש ולהשתקם כלכלית. לאחר בחינת הכדאיות והעמידה בתנאים, התקבלו בקשותיהם לחדלות פירעון, במטרה לאפשר להם לפתוח דף כלכלי חדש מתוך הכלא. אני שמחה שהצלחנו לעורר מודעות בעניין ולאפשר גם להם למצות את זכויותיהם", משתפת עו"ד סאלי חליפה, יוזמת הבקשה שפעלה בהצלחה למען זכיותיהם של אסירים המרצים את עונשם בכלא.

מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה, לפיה אסיר יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון במסגרת החוק החדש, חדלות פירעון ושיקום כלכלי – תשע"ח-2018.

משרד עורכי הדין גולד חליפה, העוסק בין השאר בתחום חדלות הפירעון (פשיטת רגל), הוצאה לפועל ומעמד אישי, הוקם על ידי עו"ד סאלי חליפה ועו"ד שירן גולד במטרה להעניק ייצוג הולם, מקצועי ואמין בליווי מקצועי ואישי עם שקיפות מלאה הן עבור חייבים והן עבור נושים – לפעול למענם בהגינות ויושרה עד מיצוי זכיותיהם וסיום התיק בהצלחה. זאת מתוך אג'נדה לאפשר לכולם ללא הבדל דת, גזע ומין לשקם את חייהם הכלכליים ולצאת מהמשבר לדרך חדשה נטולת חובות.

במהלך השנה האחרונה, המשרד עבד על נישה מעניינית, מיצוי זכיותיהם של אסירים המרצים עונש מאסר בפן האזרחי. "לכל אזרח במדינה באשר הוא מגיעה הזכות למצות את זכויותיו ולשקם את חייו. אסירים שמרצים את עונש מאסר, זכאים אף הם לאפשרות לגשת להליך חדלות פירעון ולסדר את חייהם הכלכליים. אותן בקשות שהוגשו עמדו בקריטריונים של יחיד שמגיש בקשה לחדלות פירעון לפי החוק החדש. עם סיום תקופת המאסר יוכלו האסירים לשוב לחיים נורמטיביים ולהשתלב בחיים האזרחיים כמו כולם", מדגישה עו"ד חליפה.

החלטה תקדימית מסוגה בחוק החדש

"המונח של הליך פשיטת רגל שינה את פניו לאחרונה בכמה היבטים מרכזיים וזאת במטרה לשקם את חייהם של החייבים ולשנות את הסטיגמה השלילית לכל הנוגעים בדבר. החוק החדש, הנקרא 'חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע"ח -2018', מתחבר להחלטה החדשה בהליך חדלות פירעון בהוצאה לפועל, המאפשרת לאסירים שרוצים לעבוד מתוך הכלא, לנהל חשבון בנק (קנטינה) ולעבור הליך שיקומי מתוך הכלא או לפחות להתחיל את צעדיהם הראשונים בדרך מבורכת זו", מציינת עו"ד חליפה.

מדוע החלטתם לפעול בנושא?

"ראשית, אנחנו מאמינים שלכל אדם יש את הזכות לפתור את ענייניו הכלכליים ולהשתקם, לכולם מגיעה הזדמנות שנייה. סדר כלכלי בחיים תורם לא רק לחשבון הבנק, הוא תורם לביטחון העצמי ולתחושת המסוגלות של החייב ולמשק הישראלי באופן כללי. ברגע שאנו מצליחים לייצר סדר בחשבונות הבנק ולהסדיר את החובות, יכולים להתפנות לדרך חדשה ולהשתלב מחדש בחיים נורמטיביים עם שאיפות וחלומות כמו כולם. לאחרונה ייצגנו לקוח שהתנהל מהכלא, הלקוח רצה לנהל חשבון בנק ולהתחיל לעבוד מהכלא, אך מכיוון שהיה לו עיקול על החשבון הוא לא יכול היה להתנהל בצורה נורמטיבית. אחרי בדיקת החובות וכל הנתונים ראינו לנכון שהליך חדלות פירעון מתאים למצבו הסובייקטיבי, וכי הוא עומד בתנאים לפי החוק החדש. הגשנו בקשה שבסופו של דבר התקבלה על ידי כבוד הרשם עופר סורק שראה לנכון לתת הזדמנות לאותו אסיר לפתיחת דף חדש ולשיקום כלכלי – החלטה משפטית עמוקה וחכמה המתחברת לתכלית החוק החדש".

האם ישנם מקרים שלא מומלץ לגשת להליך חדלות פירעון?

"כמובן. מגיעים אלינו לקוחות שרוצים לגשת להליך, בודקים את מלוא הנתונים, בפן הכלכלי האישי והעלות מול התועלת, ומגבשים דעה עם יתרונות וחסרונות ומציגים את כל האפשרויות בפני הלקוח. הגיעו אלינו לא מעט לקוחות שבסופו של דבר החלטנו יחד ולאור הנסיבות הקיימות לא לפתוח הליך חדלות פירעון. כעורכי דין שעוסקים בתחום רגיש יש לנו אחריות מקצועית ומשפטית לכן לא לכל אחד נמליץ לגשת להליך".

למה בכל זאת כדאי לקחת ליווי מקצועי מוסמך?

"מדובר בהליך מאוד מורכב ורגיש, כל פרט צריך להיבחן בקפידה. צריך לבדוק הרבה היבטים ואת ההיסטוריה של מגיש הבקשה ורק אז לקבל את ההחלטה הנכונה. יש השלכות קשות אם ההליך לא נעשה באופן מסודר וראוי, לפעמים צד שלישי עלול להיפגע מהגשת הבקשה, צד שלא היה מעורב כלל בתמונה".

מהו הייחוד של המשרד שלכם?

"מעבר למקצועיות בתחום, אנחנו עובדים בפרישה רחבה עם סניפים בחיפה פורידיס וקרית שמונה. אנחנו נותנים שירות במגוון שפות, ומייצגים את כלל האוכלוסייה. היום כל לקוח שמגיע למשרד מקבל מענה זמין בכל שעות היממה. יש לנו מספר סלולרי שזמין 24 שעות ללקוחות, אנחנו שמים דגש מאוד גדול על השירות ומענה זמין לכל לקוח, ליווי אישי והתאמת הפתרון לכל לקוח. המשרד עבר קפיצה משמעותית בשנה האחרונה בתחום חדלות פירעון והמעמד האישי, והתוצאות מדברות בעד עצמן".

** כל האמור בלשון זכר משמעו גם בלשון נקבה. האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ וכל מקרה נבדק לגופו.

משרד עורכי הדין גולד חליפה, טל': 04-883-1770

למעבר לדף הפייסבוק >>>

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נאור או נעור?

    גנבים לא נדרשים להשיב את הגניבות לנפגעים ועכשיו – גם לא להחזיר חובות.

  2. מיכאל

    על חשבון מי ? חדל פירעון זה רק למת . הלא כן ?
    שאלו כלכלן מה זה אומר ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר