מימין לשמאל: ציפי אונגר, ג'ריס ג'רג'ורה, גל לינקר, אתי כהן (צילומים: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
מימין לשמאל: ציפי אונגר, ג'ריס ג'רג'ורה, גל לינקר, אתי כהן (צילומים: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

אין מגבלה לאהבה

ארבעה חברים במרכז לחיים עצמאיים למען אנשים עם מוגבלות נאותו לפנייה של עיריית חיפה והסכימו להשתתף בקמפיין ייחודי לרגל ט"ו באב • תחת הסלוגן "אין מגבלה לאהבה", הסירו מעליהם הארבעה את מחסום הבושה והסכימו להיחשף, והכל במטרה אחת: למצוא אהבה

פורסם בתאריך: 11.8.22 07:48

תחת הסלוגן "אין מגבלה לאהבה", יוצאת עיריית חיפה במיזם מרגש לרגל ט"ו באב שיחול מחר (שישי), ומפנה את אור הזרקורים לארבעה "דוגמנים": אתי כהן, ציפי אונגר, ג'ריס ג'רג'ורה וגל לינקר, שלמרות מוגבלותם חולמים כמו כולנו למצוא אהבת אמת. ארבעת המשתתפים בקמפיין העירוני, שיעלה ברשתות החברתיות ובשלטי חוצות, פעילים במרכז לחיים עצמאיים, שהוקם על ידי המחלקה לשיקום במינהל הרווחה של עיריית חיפה לקידום חיים עצמאיים ומספקים המותאמים לאנשים עם מוגבלויות.

אושרת אוסטר וינקלר, מנהלת המרכז לחיים עצמאיים, ספרי קצת עליכם.

"אנחנו שירות קהילתי של אנשים עם מוגבלות למען אנשים עם מוגבלות בחיפה וסביבתה. במרכז אנחנו עוסקים בהכשרות, סיוע במיצוי זכויות, סדנאות לחיים עצמאיים ופעילות לשינוי חברתי. אנחנו נותנים שירותים לאנשים שחיים באופן עצמאי בקהילה, אבל מתמודדים עם מגבלה כלשהי".

ואיך נולד הקמפיין?

"כחלק מהשיח השוטף שלי עם אלירן טל, מנהל אגף הדוברות, אנחנו מעלים רעיונות איך לשים את האנשים עם המוגבלויות בפרונט ואיך אנחנו מתקשרים את שילובם בחברה ומעלים את המודעות. סיפרתי לו על כל מיני פרויקטים שאנחנו עושים במרכז בנושאי זוגיות ואהבה, ואגף הדוברות הגה את הרעיון של קמפיין חוצות לט"ו באב, עם הסלוגן הנהדר: 'אין מגבלה לאהבה'. הרעיון היה לשתף חבר'ה רווקים ורווקות שמחפשים זוגיות ויהיו מוכנים להיחשף. מאוד התלהבתי מהיצירתיות, וכך נעשה החיבור. הם הביאו את הרעיון והכיוון, אנחנו הבאנו את האנשים וליווינו אותם".

 

 

את מכירה אותם, ועדיין הם הצליחו להפתיע.

"אהבתי לשמוע איך הם רואים את בית החלומות שלהם, או כשהם דיברו על מה זה בשבילם אהבה. אלו דברים שבשגרה לא מדברים עליהם או לא בהכרח מתייחסים אליהם. אני מאוד גאה ספציפית ברביעייה שבחרה להיחשף, כי יש המון אחרים שמאוד מעוניינים באהבה, אבל לא נחשפים. גם כי יש תחושה מאוד קשה בקשר למוגבלות ואהבה – החברה לא מקבלת אותם וקשה להם למצוא אהבה. אם לאנשים ללא מגבלה קשה למצוא אהבה, על אחת כמה וכמה אדם עם מגבלה החושף את עצמו ורוצה אהבה. הוא יותר מדי פעמים בחייו נדחה. החבר'ה האלה לא התביישו ונחשפו ואמרו בריש גלי: 'אני מחפש.ת אהבה'. זה דבר נהדר בעיניי, ולא צריך להתבייש בזה".

 

 

פנויים לאהבה

הרביעייה הצטלמה על רקע נופים חיפאים מוכרים, כמו הלב בטיילת לואי, ברחבת הסיטי סנטר במושבה הגרמנית ובחוף הים. הם נשאלו מספר שאלות זהות, ועד שקופידון יגיע לביקור, קבלו הצצה לעולמם:

שיר האהבה המועדף על אתי כהן (46) מקרית שפרינצק, המתניידת בשלוש השנים האחרונות בכיסא גלגלים, הוא "מכל האהבות" של עידן רייכל. עבורה אהבה היא לא פחות מאשר התגשמות חלום. שקיעה או זריחה יהיו תפאורה מושלמת לדייט מהחלומות, והמסעדה המועדפת עליה לדייט הראשון היא הוואנה בסיטי סנטר.

 

אתי כהן (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

אתי כהן (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

ג'ריס ג'רג'ורה (33), כבד ראייה, מתגורר במרכז הכרמל, הוא מורה לערבית וציור שאוהב תיאטרון ואמנות. החצי השני שלו צריכה להיות מצחיקה, מכילה וספורטיבית. "הדייט שאני חולם עליו יהיה במקום רגוע, עם מים וצל, אוכל טעים ומוזיקה רומנטית. אשמח שזו תהיה מסעדת שוואטינא כדייט ראשון", הוא אומר. הדבר הכי משוגע שהוא עשה למען האהבה היה להעניק למישהי סלסילה מלאה בממתקים, ואהבה בשבילו במשפט היא: "לתת ולקבל חופש. אין כמו אהבה בעולם".

 

ג'ריס ג'רג'ורה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

ג'ריס ג'רג'ורה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

גל לינקר (22) מרמת בגין מתמודד עם תסמונת דאון. הוא מתנדב בבסיס ציוד מזון בטירת כרמל וחולם על דייט בשקיעה עם מלא פרחים מסביב. אהבה בשבילו היא תחושה של פרפרים בבטן או כמו זוג יונים. לדייט ראשון הוא ייקח אותה לאכול סושי בג'פאניקה, אבל היא חייבת להיות טובת לב, עם שמחת חיים ויכולת נתינה. עדיף שתאהב את בועז שרעבי, או לפחות את השיר "אם את אוהבת אותי", כי זה שיר האהבה המועדף עליו.

 

גל לינקר (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

גל לינקר (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

ציפי אונגר (52), דוגווקרית משכונת ויז'ניץ, מתמודדת עם פגיעה בגפיים ונעזרת במקל הליכה. עם בן זוג מתאים, היא מוכנה לצעוד יד ביד בהרים ולהתגבר ביחד על פחד הגבהים ממנו היא סובלת. מבחינתה רצוי שגם כלב יהיה חלק מאותו סיפור אהבה. עדיף שבן הזוג יאהב המבורגרים מושחתים, כי היא מתכוונת לקחת אותו לדייט הראשון למסעדת הבלאק. הוא חייב לאהוב כלבים, עליו להתנדב ולהיות חילוני. אהבה בשבילה היא כנות ואכפתיות.

 

ציפי אונגר (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

ציפי אונגר (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

ארבעתם מסכימים פה אחד, כי אין מגבלה לאהבה.

* * *

ראש מינהל השירותים החברתיים בעיריית חיפה, מאירה קיפרמן: ״מינהל הרווחה מאמין בשוויון הזדמנויות ומתן ביטוי לכל האוכלוסיות המרכיבות את החברה החיפאית. בעזרת המרכז לחיים עצמאיים אנחנו מצליחים לחזק את האנשים עם המוגבלות הבוחרים לחיות את חייהם בצורה עצמאית ולמצות את זכותם לחיים מלאים ולאהבה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר