חתן וכלה. נא להתנהג בחוכמה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
חתן וכלה. נא להתנהג בחוכמה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

כמה עולה להתחתן בחיפה?

חתונה היא אירוע של אושר ושכרון חושים, אבל גם מבצע מורכב ויקר. המתחתנים צריכים לדאוג ללוקיישן, לאוכל, למוזיקה, לצילומים, לשמלת כלה, אז בדקנו עבורכם מכמה כסף תצטרכו להיפרד באולם, אצל הדי.ג’יי, הצלמים ומעצבי האופנה. פרויקט החתונות של "כלבו - חיפה והצפון", כתבה מס' 1

פורסם בתאריך: 27.7.18 09:06

כשזוג מתכנן את חתונתו, ההוצאות נוחתות מכל עבר. האולם, המוזיקה, הצילומים, הבגדים – כל אחד מהסעיפים האלה הוא רק מרכיב אחד בתמונה הכללית שצריך לשקול היטב. מנגד זהו היום הגדול של בני הזוג, וכולם רוצים שהוא יהיה הכי שמח, מפואר ונדיב שאפשר. בהתנהלות חכמה וברמת המחירים בחיפה, שהיא זולה יותר מאשר באזור המרכז, אפשר לכסות את העלויות, במיוחד אם עורכים את החתונה לא בתקופה הבוערת ולא ביום חמישי המבוקש. לפניכם פירוט העלויות של המרכיבים העיקריים שמהם בנוי היום המאושר, וגם קצת על מה תקבלו תמורת הכסף שלכם.

באולם או תחת כיפת השמים

האולמות הם אולי הסעיף הכבד ביותר. טווח המחירים באזור חיפה למנה ממוצעת לאדם באחד מהאולמות הגדולים נע בין 160 שקל ל־300 שקל בעונת הקיץ. בחורף המחירים נמוכים יותר. בימי חמישי מאמירה עלות ממוצעת של מנה בכ־20 שקל. בחיפה ובסביבתה פרושים כ־20 אולמות, שמהם דגמנו שמונה.

אולמי ימה
רחוב דוד אלעזר 10
האולם נפתח בשנת 2014 במתחם מלון ליאונרדו, והוא נמצא בקו הראשון לים. מנהל האולם אילן קרני מתאר אותו כבעל עיצוב מאופק אשר משתלב עם נוף הים. “נערכות אצלנו הרבה חתונות בשקיעה”, אומר קרני, “וזהו אחד מהדברים הכי יפים שיש”. בימה יש חניון מקורה, כך שכמעט אין הבדל בין הקיץ לחורף מבחינת נוחות ההגעה של האורחים. החופה מתקיימת במרפסת מעוצבת עם נוף לים, ואותו הנוף נשקף גם מהאולם. המקום מכיל עד 500 אורחים.

אוכל: יש כמה אפשרויות לסגנונות הגשה מקוריים, כולל הגשה ברזילאית של דגים ובשרים על מחבתות לוהטות. על המרפסת מוצבת מאפייה שבה אופים את הלחמים אל מול עיניהם של האורחים. באמצע האירוע הופכת המאפייה לקונדיטוריה מתוקה. הבר מנוהל על ידי חברת ברים מוכרת.

מחיר ממוצע למנה: 250-210 שקל, תלוי בעונה וביום בשבוע.

 

ימה

 

אולמי הנסיכה
רחוב החרושת 6
אולמי הנסיכה הם מוסד ותיק שקיים משנת 1994 וכולל שלושה אולמות – האולם הקלאסי שמכיל עד 1,200 מוזמנים עם מפלי מים מסביב לחופה, אולם האחוזה שמכיל עד 700 מוזמנים עם חופה תחת כיפת השמים, ואולם הקשתות המכיל עד 370 מוזמנים.

אוכל: אחת מהמנות החדשות בנסיכה היא פריקסה יפני – לחמניית באו עם טונה אדומה. מנה פופולרית היא פטה כבד אווז ופטה כבד עוף עם ריבת בצל בליווי קיווי טרי ובייבי בזיליקום. עוד בהיצע: פטריית פורטבלו עם רצועות אנטרקוט. הצעה מיוחדת: בר פירות באורך של שמונה מטרים שנפרש לעיני האורחים ברחבת הריקודים עם אבטיח, מלון, אננס, ליצ’י, דובדבנים, ענבים ופירות העונה.

מחיר ממוצע למנה: 200 שקל.

 

הנסיכה

 

גארדן הוטל
קדושי יאסי 2, מרכז הקונגרסים
בית המלון גארדן הוטל הוא מלון בוטיק שהוקם בשנת 2014 במתחם מרכז הקונגרסים. בגארדן הוטל ניתן לקיים את יום החתונה כולו – משלבי ההתארגנות בחדר בשעות הבוקר, דרך צילומים בלובי ובלוקיישנים של המלון, כולל שקיעה עם נוף לים, ועד לאירוע החתונה עצמו שאותו ניתן לקיים באחד משלושת המתחמים והגן של המלון. האולמות מותאמים ל־700-100 מוזמנים.

אוכל: תפריט שף בהתאמה אישית אשר מורכב ביחד עם הזוגות המתחתנים. מנת הדגל: טריו – כבד אווז, חזה עוף ונתח אנטרקוט ברוטב מתקתק.

מחיר ממוצע למנה: 300-200 שקל, תלוי בעונה.

מבצע: חתונת הכל כלול ל־150 איש, כולל די.ג’יי, הגברה, תאורה, אוכל וגן אירועים – 39,500 שקל.

 

גארדן הוטל

 

אולמי Ciel – כינורות
חלוצי התעשייה 36
מתחם כינורות נוסד בשנת 1991. בשנתיים האחרונות הוא עבר רענון ושינוי קונספטואלי כדי להתאים את עצמו לרוח הזמן, וגם שינה את שמו ל־Ciel – מתחם קונספט כינורות. במתחם שני אולמות – האולם הקלאסי ואולם אלגרו – ושני גני אירועים. הגנים הם נפרדים ובכל אחד מהם נשמרת הפרטיות. האולם הקלאסי מכיל עד 700 מוזמנים, וצמוד אליו גן המעוצב בסגנון אירופי קלאסי, עם מפלי מים. אולם אלגרו מכיל 150 מוזמנים וצמוד אליו גן אופנתי עם פינות ישיבה נינוחות. האולמות מצוידים במערכות סאונד ומולטימדיה מתקדמות.

אוכל: מנות הדגל הן מנת הטריו – צלעות טלה, כבד אווז וסטייק אנטרקוט, ומנה של פטריית פורטבלו עם מרינדה ייחודית.

מחיר ממוצע למנה: החל מ־185 שקל, תלוי בעונה.

 

Ciel – כינורות (צילום: מבטים סטודיו לצילום)

 

גלריה 279
ההסתדרות 279
אולם הבוטיק גלריה 279, אשר כולל גן אירועים ומכיל 300-100 מוזמנים, הוקם בשנת 2016. האולם משלב בעיצובו מיצגי אמנות, והוא למעשה המשכה של גלריה בכפר ששכנה בכפר ביאליק ושבה התקיימו אירועים.

אוכל: שני שפים מופקדים באולם על התחום הקולינרי. התפריט כולל מנות בריאות, חומוס בהכנה עצמית, תבשילים מיוחדים, הגשה מרכזית במחבתות ובפלטות חמות למרכז השולחן, מזנון קינוחים עשיר, גימיקים, בר גלידות, שייקים ומזנוני פירות.

מחיר ממוצע למנה: 200 שקל.

 

גלריה 279 (צילום: עומרי אילת)

 

כרמלה
כביש ההר הירוק, קיבוץ יגור
כרמלה הוא מתחם האירועים הצעיר ביותר ברשימה שנפתח רק לפני כשלושה חודשים וממוקם בחורשת האקליפטוס בקיבוץ יגור. הגן מעוצב בסגנון נוסטלגי עם פריטי וינטג’ מקוריים ועם עבודות אמנות ונגרות. הוא מיועד ל־300-100 מוזמנים בישיבה ולעד 500 באירועים המוגדרים כמסיבות. בגן מוצגות תמונותיו של האמן גיל גורן אשר מתארות את ימי הקיבוץ הראשונים. את המתחם פתחו שלומי פורמן ויואב כהן, הבעלים של סניפי בלאק בחיפה.

אוכל: הדגש במטבח הוא על אוכל כפרי, ומנצח עליו השף רותם גרין. התפריט מורכב מנתחי בשר אשר מוגשים בסירי פאייה גדולים ורחבים. חיתוך הבשר מבוצע במקום לעיני האורחים, והמנה מורכבת מול האורח בסגנון חופשי.

מחיר ממוצע למנה: 250 שקל.

 

כרמלה (צילום: שירן כרמלי)

 

סולם יעקב
שדרות ההסתדרות 157
מתחם סולם יעקב הוקם בשנת 2004, ויש בו שני אולמות שמכילים 200 מוזמנים כל אחד וניתן לחבר ביניהם לאולם אחד גדול. האולמות הם בעיצוב אותנטי והם מציעים אווירה משפחתית ואינטימית.

אוכל: צוות המטבח מנוהל על ידי השף רוני צוריה שרכש את ניסיונו במסעדות גורמה בצרפת, והמטבח מתמחה בתבשילי קדרה. מנות מיוחדות: אצבעות אנטרקוט בחלב קוקוס, ואסאדו מעושן ברוטב טריאקי.

מחיר ממוצע למנה: 200-160 שקל.

 

סולם יעקב

 

הינומה
דרך בר יהודה 96, נשר
מתחם הינומה הוקם בשנת 2004 והוא כולל שני גנים ירוקים עם צמחייה ועם מפלי מים, ושני אולמות אירועים – פנינה שמכיל עד 500 מוזמנים והילה שמכיל עד 1,000 מוזמנים. האולמות מחופים בקירות זכוכית שמהם נשקפים הגנים. החופה בגן הצמוד לאולם הילה מוקפת באמפיתיאטרון מרהיב.

אוכל: מטבח פתוח שבו צוות הטבחים מבשל את האוכל מול האורחים. מנות השף: מנת טריו – נתח פילה בקר עם כבד אווז ברוטב פירות יער ונתח פרגית בתבלינים בליווי אספרגוס. מנה אהובה על אורחים: מוח עגל מבושל שמוגש בסיר קטן בליווי סיגר שף על קרם אריסה וחלה קטנה של שבת שמוגשת לצד המנה. הגשות לבחירה ברחבת הריקודים בשעות הלילה: דוכן שווארמה, בר סושייה או בר מתוק של סופלה שוקולד חם וופל בלגי ברוטב מייפל.

מחיר ממוצע למנה: 300-200 שקל, תלוי בעונה וביום בשבוע.

 

הינומה

 

 

 

מוזיקה בבקשה

אחרי שטיפלתם בסעיף הכבד ביותר של ההוצאות – האולם – אתם יכולים להתפנות לפרטים הקטנים יותר שהם חשובים לא פחות. התאמה של מוזיקה לקהל החוגגים עושה את האירוע לא פחות מהתפאורה ומהאוכל. ואם העונה משפיעה על מחירי האולמות, כך גם בתחום שירותי הדי.ג’ייז.

פפריקה מוזיקה
שדרות מוריה 53
גיא פדרמן מתקלט בפפריקה תקליטנים כבר 16 שנים. את ציוד הדי.ג’יי הראשון שלו הוא קנה בגיל 13, ומאז לא הפסיק לתקלט. הוא ניגן בכל מועדון אפשרי באזור בעבר ובהווה, כולל המרפסת, בר יהודה, הטרמינל והאולטראסאונד, וערך ושידר מוזיקה בתחנות רדיו שונות. “כל חתונה שבה אני מתקלט נשמעת אחרת”, הוא אומר, “אין פלייליסט קבוע שחוזר על עצמו. הדבר הבולט בשנתיים-שלוש האחרונות הוא שהזוגות הפכו את החתונות למסיבות”.

מחיר ממוצע לחתונה: 6,500 שקל. המחיר תלוי בעונה וכולל די.ג’יי, עוזר די.ג’יי, שימוש באפליקציית פארטי אפ של פפריקה לבחירת שירים, ליווי וייעוץ מוזיקלי לפני החתונה, עמדת די.ג’יי וכל הגיבויים הנדרשים. בפפריקה אין הגבלת שעות והתקלוט נמשך עד אחרון האורחים.

 

גיא פדרמן (צילום: טום סיימון)

 

פיל קוסינוב
המעפילים 27, קרית אתא
פיל קוסינוב עלה מרוסיה בשנת 1990, וב־13 השנים האחרונות הוא מתקלט בחתונות של דוברי רוסית ועברית. “הבקשות משתנות מזוג לזוג”, הוא אומר, “אבל יש את הלהיטים הים תיכוניים שתמיד מבוקשים, כמו השירים של עומר אדם. כל די.ג’יי מנגן את הגרסה שהוא יוצר. אני אוהב לשנות גרסאות ולנגן את אותו השיר בצורה אחרת בכל חתונה”.

קוסינוב אוהב את השילוב של שפות שונות ברפטרואר המוזיקלי: “שירים בשפת אם בחתונה הם משמחים. אם אני מנגן רק שירים באנגלית, בלי עברית או רוסית, זה לא אותו הדבר. שירים בעברית וברוסית מגבירים את השמחה, גם של אלה שלא מבינים את השפה. הם פשוט מרגישים את האנרגיה הטובה. יש גם מוזיקה לטינית שכולם אוהבים”.

הוא זוכר חתונה יקרה אחת של זוג שהגיע לארץ מאנגליה כדי להתחתן והביא איתו את האורחים במטוס: “החתונה הזכירה סרט הוליוודי. הזוג והשושבינות נראו כמו בסרטים”.

מחיר ממוצע לחתונה: 8,000-5,000 שקל, תלוי בעונה ובתוספות שבני הזוג בוחרים. המחיר כולל פגישת תיאום מוזיקלי לפני האירוע, במת די.ג’יי עם כל הציוד והגיבוי, עמדת חופה במקרה שהחופה נערכת בגן והנחיה של האירוע בשתי שפות. אין הגבלת שעות.

 

פיל קוסינוב (צילום: כתום צלמים)

 

די.ג’יי פיצי (שיר פרץ)
יוברט המפרי 5
את אהבתה למוזיקה פיתחה שיר פרץ מגיל צעיר כאשר בילתה שעות בחנות התקליטים שאותה ניהל אביה. בגיל 14 היא החלה לשדר ברצועת הצעירים של רדיו חיפה, שם קיבלה את הכינוי פיצי. פרץ מתקלטת בשבע השנים האחרונות במועדונים, בפאבים, באירועים עסקיים ובחתונות. “באופן טבעי, ההפקות שבהן אני מתקלטת הן מיוחדות מאוד”, היא אומרת, “רוב הקהל שפונה אלי עושה חתונות בטבע, חתונות בשישי בצהריים בחוף הים, בגני אירועים או בשטח שבו מארגנים את הכל מאפס. אירועים כאלה הם יותר אינטימיים ומשוחררים”.

פרץ מתאימה את המוזיקה לסגנון החתונה. היא מספרת בשנתיים האחרונות יש ביקוש רב למוזיקה לטינית ולרגאטון. שירים ישראליים ישנים הם תמיד אהובים מאוד וגם להיטים ים תיכוניים, אם כי לדבריה כיום מבקשים ממנה פחות מוזיקה ים תיכונית. “בשלב מסוים נוצר פער בין מה שבני הזוג מדמיינים לבין המציאות”, היא אומרת, “ואני שם כדי לגשר על הפער הזה. יש זוגות שיש להם חיבה לסגנון מסוים אבל הוא לא משתלב עם הקהל שהם הזמינו, אז אני מסבירה להם את זה ומציעה אלטרנטיבות”.

מחיר ממוצע לחתונה: 5,000 שקל לחתונה בימי חול. בשישי בצהריים ובהפקות טבע המחיר הוא גבוה יותר. המחיר כולל פגישת היכרות וייעוץ מוזיקלי, ליווי אישי בבניית פס הקול של האירוע, שירותי מוזיקה לאורך כל הערב ואיש צוות נוסף. אין הגבלת שעות.

 

שיר "פיצי" פרץ (צילום: מיכאל תומרקין)

 

רוקה די.ג’יי
רחוב ברזילי 11, קרית ים
רוית בר עוסקת בתקלוט כבר 27 שנים. לפני 15 שנים היא הקימה את חברת רוקה די.ג’יי שבה עובדים שמונה די.ג’ייז מחיפה ומהקריות. “בדרך כלל זה מקצוע גברי, אבל אני משלבת גם נשים”, היא מספרת, “יש נשים שלומדות אצלי את המקצוע ואחר כך יוצאות לדרך עצמאית”. ברוקה די.ג’יי עולים בדרך כלל על העמדה גבר ואשה, ואחד מהם גם מנגן על כלי כמו תופים או סינתיסייזר. “אני מציעה לזוג ללכת על דברים חדשים ופחות סטנדרטיים”, היא אומרת, “להתחיל משירים שקטים, לבנות אווירה ואז להיכנס למוזיקה קצבית”.

מחיר ממוצע לחתונה: לדי.ג’יי אחד – 4,000 שקל. שני די.ג’ייז – 6,000-5,500 שקל. המחיר כולל את כל ציוד התקלוט, תותחי עשן, מכונת תופים, סט תופים אלקטרוני, סינתיסייזר ותאורת אולטרה לד.

 

תקליטנים של רוקה די.ג'יי

 

תגידו צ’יז

פעם היינו מחכים שבוע או יותר אחרי החתונה כדי לדעת איך נראינו, מי התנפל על הבופה ומי רקד מוזר. היום עולים צילומי שמחות לרשתות החברתיות בזמן אמיתי, אבל שירותיו של צלם מקצועי לא הפכו למיותרים, להיפך. דווקא בגלל האינסטגרם והפייסבוק, זוג מתחתן זקוק למקצוען שיידע להציג אותו במיטבו, וזה לא זול.

דור אהרון
קדימה 22
דור אהרון הוא בוגר מכללת תילתן וברזומה שלו 11 שנות ניסיון בצילום חתונות. “אני נפגש עם זוגות, מברר מה הם מחפשים ומציג להם את התפישה שלי”, הוא אומר, “אנחנו בונים ביחד את יום החתונה. אני מעדיף צילום ספונטני וטבעי, פחות מבוים. אני נותן לזוג חופש. חשוב להבין את הסיפור של הזוג ולהראות אותו בצורה הכי אותנטית. להביא אמנות, אבל כמובן שגם לתעד את הדברים החשובים באירוע”.

אהרון ממליץ לבחור עד 250 תמונות שירכיבו את אלבום החתונה: “האלבום בעצם מספר סיפור שצריך להיות מתומצת ולא לעייף את העין”.

מחיר ממוצע לחתונה: 10,500-8,500 שקל, כולל תמונות סטילס ווידאו. המחיר תלוי בדרישות השונות של הזוג.

 

דור אהרון (צילום: אמיר שטרן)

 

כתום צלמים
משה פלימן 8, מרכז קסטרא
חיים מגיורה, מנהל כתום צלמים, עוסק בתחום כבר יותר מעשר שנים. “בשנתיים האחרונות הזוגות אוהבים להצטלם באזור אוניברסיטת חיפה בגלל הנוף ובגלל היער”, הוא אומר. מגיורה ממליץ להיות מאורגנים עם לוח זמנים בשלבי ההתארגנות, האיפור והתסרוקות כדי שיהיה די זמן לצילומים. “חשוב לתאם ציפיות מול הזוג, להחליט מהו אופי הצילומים שהם מחפשים ואלו לוקיישנים הם מעדיפים”, הוא אומר, “הכי חשוב זה לבוא עם מצב רוח טוב ועם גמישות מחשבתית”.

לדבריו, 90 אחוז מהזוגות הם לא מנוסים ומתביישים לעמוד מול המצלמה, “וכאן חשוב הניסיון של הצלם. העמידה מול המצלמה לא צריכה להדאיג את בני הזוג. הצלם צריך לדעת להוציא אותם בצורה הכי פוטוגנית”.

מחיר ממוצע לחתונה: 10,000 שקל, כולל תמונות סטילס ווידאו.

 

חיים מגיורה (צילום: כתום צלמים)

 

קליק צלמים
דרך עכו 9, קרית מוצקין
מאיר אמסלם, הבעלים של קליק צלמים, הוא בעל 28 שנות ניסיון בתחום צילום האירועים. “הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא הכימיה בין הזוג לצלם שמלווה אותם ביום החתונה משעות הצהריים המוקדמות ועד לסוף החתונה”, הוא אומר, “כשיש כימיה היום המלחיץ הופך ליום כיף. המון פעמים זוגות שאני מצלם אומרים לי שהם היו רוצים לחזור על יום הצילומים פעם נוספת”.

אמסלם מבקש מבני הזוג לבחור את אתרי הצילום שהם מחוברים אליהם כדי שהם יהיו באזור הנוחות שלהם והתמונות יהיו טבעיות. “אני ממליץ לבצע פגישת תיאום ציפיות שבועיים-שלושה לפני החתונה”, הוא אומר, “לתכנן לוח זמנים מדויק ככל האפשר מהבוקר ועד שמגיעים למקום האירוע, ולקיים פגישת תיאום ציפיות גם עם הגרפיקאי שמעצב את האלבום”.

מחיר ממוצע לחתונה: 9,000 שקל, כולל תמונות סטילס ווידאו.

 

מאיר אמסלם (צילום: קליק צלמים)

 

בואי כלה

הבגדים ששני בני הזוג לובשים ביום שמחתם מהווים גם הם סעיף משמעותי בתקציב החתונה. אבל גם אם בגדי החתן הם לא זולים, עדיין ההוצאה המשמעותית היא שמלת הכלה.

ניקולאי קדוש
שדרות מוריה 121
לניקולאי קדוש יש 40 שנות ניסיון בעיצוב שמלות כלה. הוא עיצב שמלות לידועניות רבות, ובהן ריטה, גליקריה, הילה זיסמן ואתי רוזנטל. בסטודיו שלו ניתן למצוא שמלות וינטג’ עם תחרה בסגנון ישן, שמלות לבנות חלקות בסגנון בית המלוכה האנגלי, שמלות מחוך עם חצאיות סינדרלה נפוחות ובד נוצץ, ושמלות מודרניות עם בדים שקופים ותחרה.

“אני מקבל השראה מחתיכות בד שאני רואה כשאני הולך בשוק, מקטלוגים, מצפייה במלכות יופי וכדומה”, הוא אומר, “אני מאלתר ובונה קולקציה משלי. את האופנה אנחנו מכתיבים. אם אני מעצב שמלה ללקוחה והיא מרשימה, יאהבו אותה בין אם היא חלקה ובין אם היא נפוחה”.

קדוש ממליץ להגיע לסטודיו ארבעה חודשים לפני החתונה כדי למדוד ולהתרשם. “לפעמים השמלה מתאימה בול”, הוא אומר, “ולפעמים אנחנו מרכיבים דגם מכמה שמלות”.

טווח המחירים לשמלות: 8,000-4,000 שקל. דגמים קיימים זולים יותר מדגמים בעיצוב אישי.

 

ניקולאי קדוש (צילום: מירב שרוט)

 

ענת פסחוב
גרשון שופמן 20
ענת פסחוב מעצבת שמלות כלה כבר 15 שנה. היא עבדה עם הוריה ב־Image Studio, ולפני שנתיים יצאה לדרך עצמאית. “פעם היה סגנון מסוים באופנה, וכיום אני מסבירה לכלות שמגיעות אלי שיש סגנונות רבים ושונים”, היא אומרת, “המגמה של שמלות נפוחות מתחילה לחזור קצת, המחוכים חוזרים ובדים שקופים גם הם עדיין באופנה. בגלל שיש הרבה סגנונות, רוב הכלות קונות שתי שמלות – אחת לחופה ואחת לרחבת הריקודים שהיא בדרך כלל חושפנית יותר”.

פסחוב אומרת שכאשר כלה מגיעה לסטודיו, היא מסתכלת עליה ויכולה לזהות את האופי שלה ולדעת איזו שמלה היא תרצה: “הכלות מגיעות לחוצות ואני מרגיעה אותן. אסור להיות בלחץ וצריך לסמוך על נותני השירות ולהכניס אנרגיות טובות”. היא יודעת לספר שבשנים האחרונות רווחה אופנה של רכישת שמלות כלה באיביי ובאלי אקספרס, אבל המגמה הזאת הולכת ונעלמת כי הכלות התאכזבו מהשמלות שהן קיבלו.

מחיר ממוצע לשמלה: שמלות בסייל ממחלקת האאוטלט – 3,500 שקל, שמלות מקולקציות קודמות – 6,000 שקל. שמלות חדשות ביצירה אישית – עד 13,000 שקל.

 

ענת פסחוב (צילום: ולד לימר)

 

סולו מירב
גולדה מאיר 31
מירב בורנשטיין, בעלת הבוטיק סולו מירב, היא מעצבת שמלות כלה עם 24 שנות ניסיון בתחום. “לאחרונה נשים מחפשות שמלות קלילות ונוחות בסגנון בוהמייני, חשוף וצעיר”, היא אומרת, “הרבה כלות קונות שמלה וחצאית או שתי שמלות – אחת לקבלת הפנים ואחת לריקודים. בדים מנצנצים הם מאוד באופנה כיום, ויש דרישה לבדים קלילים ונוחים, גם אם מדובר בשמלת שכבות. נשים רואות שמלות שהן אוהבות ברשתות המדיה החברתית ומגיעות בעקבותיהן. למתחתנות החדשות אין הרבה סבלנות. הן רוצות להיות מודרניות ויפות, אבל הן לא יוצאות מגדרן”.

בורנשטיין ממליצה להתחיל לחפש שמלה כחצי שנה לפני החתונה: “חשוב מאוד שהכלה תתחבר למה שהיא אוהבת ותזרום עם זה. חשוב לפנות לאנשי מקצוע שיגידו לה מה מתאים לה. הרבה מאוד כלות נופלות כאן. הבחירה צריכה להתאים לאופי, לגובה ולנתונים. כשהולכים למקצוען, האנשים מתפעלים”.

טווח המחירים לשמלות: 11,000-8,000 שקל.

 

מירב בורנשטיין (צילום: עמית שוורץ)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוריה

    אנחנו התחתנו בימה, מקום מהמם, אילן מקסים ודואג לכל דרישה. היה לנו אירוע מושלם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר