כאבי גב (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
כאבי גב (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

דוקטור, גב

פורסם בתאריך: 2.9.18 09:48

יש ויכוח נצחי בין נשים לגברים אשר סובב סביב נושא הכאב, והוא מתחלק לשניים: מי חווה כאבים קשים יותר במהלך החיים ולמי יש סף כאב גבוה יותר? מכיוון שמדובר בטור גברי ולא נשי, הטקסט הבא לא יהיה אובייקטיבי במיוחד. אתמקד בכאבים הנוראיים שאנו הגברים חווים במהלך שנות חיינו, ואתחיל בגיל הבגרות מהסיבה הפשוטה שאני לא זוכר מה ולמה כאב לי לפני כן. בגיל ההתבגרות הכאבים היחידים שזכורים לי הם כאבי ביצים מכל מיני סיבות שלא אפרט כאן וכאבי גדילה באזור הרגליים. בצבא נחשפתי לכאב מסוג חדש שנקרא שברי מאמץ, ואותו העברתי, כמו רבים אחרים, בשתייה של הרבה אלכוהול מזויף. לאחר הצבא ולפני הטיול הגדול בחו”ל התמודדתי עם כאב גדול בכיס, ובמהלך הטיול סבלתי מכאבי בטן ומכאבי ראש כתוצאה מאוכל זר ומסמים חדשים. מגיל 25 ואילך הכאבים שלנו שונים בין האחד לשני, ולאחר שאנחנו מתחתנים אנו חוזרים לחלוק כאב משותף – כאב ראש (אבל מסוג אחר מזה של הטיול אחרי הצבא).

אבל יש עוד כאב אחד שמשותף לרוב הגברים (וגם לחלק מהנשים) והוא כאבי גב. כאב גב כרוני הוא הסיבה לכך שהחלטתי להקדיש את המדור החדש שלי לנושא כי לאחר שנים של הזנחה פושעת ומחשבה שזה רק שריר תפוס החלטתי לערוך בדיקת MRI. הממצאים: פריצת דיסק בין חוליות L4 ו־L5, שזה דבר די מוזר כי אף פעם לא עבדתי בעבודה פיזית או התאמנתי לתחרות איש הברזל.

מסתבר שפריצות דיסק הן נפוצות בקרב אנשים שיושבים רוב היום, שזה לגמרי אני, וכאן נכנסת השאלה של כוח סיבולת. רצה הגורל וגם אשתי סובלת מפציעה דומה, ולפני כמה חודשים התפרץ אצלה כאב נוראי בגב שבגללו היא לקחה יום חופש, עשתה דיקור, הוציאה את הילדה מהגן, נכנסה לנוח כשהגעתי הביתה ולא לקחה משככי כאבים כי היא פוחדת מכדורים. כך היא התנהלה במשך שבוע בערך (רק בלי עוד ימי חופש). בשבוע החולף אני זה שחטפתי חזק לאחר שניסיתי להיות גיבור באירוע משפחתי והרמתי את החתן על הכתפיים (הרי כולנו חזקים אחרי כמה כוסיות וודקה). למחרת בבוקר הבנתי את גודל הטעות ושכבתי ארבעה ימים במיטה, נאנק מכאבים, צורך משככי כאבים כאילו הם מנטוס, מתמרח במשחות מסריחות, מזמן ביקור רופא עם זריקת וולטרן בכל ערב, בוכה לכרית ולא קם לעבודה כל השבוע. הילדה שלי שכחה איך אני נראה, אשתי ויתרה עלי, ההורים שלי נישלו אותי מהירושה, חמותי האכילה אותי עם סירים עד למיטה, הבוס איים בפיטורים, ולי לא היה אכפת מכלום – רק שהכאב הנוראי הזה יעבור כבר.

 

 

אני אמנם לא יודע איך אשה בהיריון מרגישה או מהם כאבי המחזור האלה שאתן מדברות עליהם כל הזמן, אבל אסכם את כאבי בכך שאומר שראיתי את אלוהים כמה פעמים בשבוע החולף. לבסוף התאוששתי, רגע לפני שיצאנו לחופשה משפחתית באילת, וזה גורם לי לחשוב שאני לא יודע מה עדיף – לשכב במיטה כל היום עם נטפליקס או לשחות עם מצופים בבריכה של הקטנים.

לסיכום ובנימה רצינית, שיעורים ניכרים של אוכלוסיית העולם המערבי סובלים מכאבי גב בדרגות שונות, וחברות התרופות חוגגות עלינו עם כל מיני תכשירי שקר למיניהם. הייתי רוצה לראות את הבחור מהפרסומת של וולטרן רוקד עם פריצת דיסק בגלל שאשתו מרחה לו בנדיבות משחה על הגב התחתון. וסליחה מכל הקוראים שציפו וקיוו לתשובה לשאלה ששאלתי בתחילת הטור. אף אחד, בטח לא אני, לא יודע להכריע מי סובל יותר – נשים או גברים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר