בלאק פריידיי (צילום: נאצ'ו דוצ'ה, רויטרס)
בלאק פריידיי (צילום: נאצ'ו דוצ'ה, רויטרס)

אכן יום שחור

פורסם בתאריך: 1.12.18 10:18

יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבת מחירים. אני בטוח שאם הנשים היו לוקחות רגע לפרש את השםBLACK FRIDAY לעברית הן לא היו חוגגות אותו, כי מי היתה רוצה לקחת סיכון ולקנות מכנסי ג’ינס ביום שישי השחור? זה נשמע כאילו כל מה שתקנה ביום הזה מגיע עם איזו קללה מסתורית. כך למשל החולצה המדהימה שקנית מזארה תקבל כתם של קפה לפני פגישה חשובה ותהרוס לך הזדמנות עסקית, או הטלוויזיה 50 אינץ’ שקנית בחצי מחיר תיפול על המזנון העתיק שקיבלת בירושה מסבתא ותהרוס אותו כליל.

ניסיתי להזהיר את אשתי משופינג ביום שישי השחור, התרעתי בפניה מהן הסכנות הכרוכות בכך ואפילו סיפרתי לה על ידידה שפעם קנתה מכונת קפה ביום שישי השחור ושמאז היא לא מפסיקה לעלות במשקל. בתגובה עברתי חקירה של שעה מי זו הידידה ומאיפה אני מכיר אותה ולמה אני שומר איתה על קשר.

אחרי שנכשלתי בניסיונות להישאר בבית מול הפיפ”א 19 שקניתי בהנחה משמעותית מאוד באותו הבוקר (מיותר לציין שמאז אני רק מפסיד?), יצאנו לקניון אני, אשתי וילדה בת שנתיים וחצי עם ערנות שיא. מהר מאוד מצאתי את עצמי עם עשרות גברים בודדים ברחבה שבמרכז הקניון, וכולנו היינו אבודים ללא שום הבדל דת, גזע, מין וסטטוס. היו שם רווקים שרצו לקנות משהו קטן בסייל אבל נפצעו על ידי עדר נשים ופרשו הצדה כדי ללקק את הפצעים. היו שם גם גברים שנמצאים בזוגיות ולפי התיק הנשי שהיה תלוי על כתפם סימן שהם בזוגיות טרייה. פגשתי אבות כמוני שקבורים עמוק בתוך הנייד מפחד ליצור קשר עין עם הילד שלהם, רק שלא יבקש לקנות עוד משהו בפעם הרביעית ברציפות. אפילו גברים קשישים ראיתי ברחבה הזו, מבולבלים ומפוחדים כאילו היו בקורס הכנה להתמודדות עם מחלת האלצהיימר.

 

 

זה היה אחר הצהריים הכי ארוך שחוויתי בהיסטוריה, וזה לא כולל את הפקקים העצומים בכבישים המובילים לקניון. צפירות, מלחמה על חניות וגשם שוטף לא הצליחו לגרום לאשתי לעשות אחורה פנה ולוותר על 20 אחוז הנחה במנגו. בסוף היא יצאה משם עם מלתחה חדשה, הילדה קיבלה גיטרה מעץ מלא שעולה כמו גיטרה מקצועית, ואני כמעט קניתי זוג תחתונים אבל התור בקופה היה ארוך מדי וקראו לי להחלפת משמרות על העגלה של הילדה.

לתומי חשבתי שמדובר ביום אחד מרוכז של הנחות, אבל מסתבר שזה קישור של שבוע שלם בין יום הרווקים הסיני לסייבר מנדיי. שבוע שלם שבו הפיד שלנו מוצף בצמד המילים BLACK FRIDAY, שבוע שלם שהיתרון היחיד בו הוא שאתה לא שומע את האשה כי היא מתנהלת בשקט מופתי בין הלפטופ לנייד, שבוע שלם שבו אתה מקלל את מי שהמציא מושגים כמו הנחה, מבצע ו־1+1. רק בערב הגעתי למסקנה שקוראים לזה יום השישי השחור בגלל שאתה רואה הכל שחור ברגע שתדפיס האשראי מגיע בסוף החודש.

עכשיו ברשותכם, אני צריך להתכונן לדצמבר האפור עם כל חגיגות החנוכה למיניהן בגן, בעבודה, בפסטיגל, בפסטיבל, במופע של יובל המבולבל ולשכוח מי אני בכלל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר