עבודה קשה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
עבודה קשה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

עצמאי בשטח

פורסם בתאריך: 26.1.19 18:01

גבר צריך לעשות מה שגבר צריך לעשות. זהו משפט שכל חיי לא הבנתי. מה זה אומר שגבר צריך לעשות מה שגבר צריך לעשות? אשה לא עושה את הדברים שהיא צריכה לעשות? אבל מאז שהתחתנתי והפכתי לאבא קיבל המשפט הזה משמעות עצומה בעיני כי פתאום מצאתי את עצמי עושה דברים שאני חייב לעשות, כמו למשל להגן בכל מחיר על היקר לי מכל ולקחת אחריות ולזנוח לחלוטין את לירון הישן והילדותי, שזה גם אומר למצוא פתרונות לבעיות טכניות בבית ולקחת על עצמי משימות שבעבר היה לי נוח להתעלם מהן. אבל יותר מכל הבנתי שגבר צריך לעשות מה שגבר צריך לעשות כדי לפרנס את המשפחה שלו. לא שאשתי לא עובדת, נהפוך הוא, אבל רוב נטל הפרנסה נופל על הכתפיים שלי, ולכן ההחלטה שקיבלתי השבוע היתה קשה מנשוא.

השבוע החלטתי להתפטר מאזור הנוחות שלי בעבודה של 17:00-9:00 ולצאת לדרך עצמאית. לא עשיתי את זה בספונטניות אלא זה משהו שליווה אותי כמה חודשים, ורק לאחר התייעצויות עם רבנים, עם חברים, עם בני משפחה ועם האשה קיבלתי החלטה. האמת היא שהיה איזה לילה אפוף עשן שבו מצאתי את עצמי מתלבט אפילו עם הכלבה, אבל לבסוף נפל הפור, התשתית הוכנה ויצאתי לדרך. האמת היא שזה לא שינוי של 180 מעלות כי במשך השנים שבהן עבדתי כשכיר היו לי כמה לקוחות פרמיום כפרילנס, אבל הבנתי שכדי להגדיל את העסק אני חייב לפנות לי זמן.

תגידו מה שתגידו, אבל זמן הוא הכלא הכי גדול שיש לאדם, וכשאתה בעל עסק אתה בעצם מחמיר עם עצמך ועובר מעונש של עבודות שירות למאסר עולם. אין יותר להפיל את העט בשעה 17:00, אין יותר לצאת להפסקות קפה יזומות, אין יותר לסנן שיחות מלקוחות, אין יותר תירוצים כמו נפל לי האינטרנט או נתקע לי המייל. כשאתה עצמאי אתה חושב שאין לך בוס על הראש, אבל בעצם כל לקוח הוא בוס בפני עצמו וזקוק לך 24/7. אתה מוצא את עצמך באין ספור התכתבויות ווטסאפ עם כל כך הרבה גורמים ומוסיפים אותך לעשרות קבוצות כמו “שיווק פרויקט”, “הנהלת חשבונות פרויקט”, “בעלים פרויקט” ו”מזכירות פרויקט”. מילא אם כל זה היה שווה לך כסף, אבל בעצם אתה מתכתב עם עשרות אנשים שמשרתים כולה שניים-שלושה לקוחות שתכלס משלמים לך ריטיינר.

 

 

מצחיק שכתבתי משלמים כי הרי מדובר בשוטף פלוס 30 במקרה הטוב. דמיינו לעצמכם מצב שבו אתם עובדים חודש שלם ומקבלים תלוש משכורת באיחור של חודש. יש לזה שם – הלנת שכר. אבל העצמאים במדינת ישראל למדו לשתוק כי יש דבר גרוע יותר מלקבל כסף באיחור, וזה לא לקבל כסף בכלל. יש לי לקוחות שסוחבים איתי תשלום קרוב לשלושה חודשים, אבל לך תבזבז זמן בתביעות קטנות רק בשביל הסיכוי הקטן שבו תנצח ותקבל את הכסף שלך במנות קטנות. מדובר במדינת חלם שמטיבה עם פושטי הרגל ודופקת את המשלמים עם מס הכנסה, מס ערך מוסף, ביטוח לאומי, הפרשות לפנסיה, קרן השתלמות לעצמאים – הכל על הגב שלך. ועוד לא התחלנו לדבר על ימי מחלה או על חופשה רחמנא לצלן.

אבל לא הכל רע בעסק עצמאי כי הכל עניין של החלטה. אתה מחליט אם לצאת באמצע היום לאימון קצר, אתה מחליט אם להמשיך לישון עוד קצת, אתה מחליט אם יש לך יום עמוס וייתכן שתצטרך לאחר קצת “אז מאמי, קלחי את הילדים ותכיני לי ארוחת ערב, אחזור גמור”, וכל זה בזמן שחיברת את הפלייסטיישן לטלוויזיה במשרד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר