ד"ר אוהד הוכמן (צילום: מיכה בריקמן)
ד"ר אוהד הוכמן (צילום: מיכה בריקמן)

נגיף הקורונה כמאיץ טכנולוגי

לדברי ד"ר אוהד הוכמן, צמצום פערים באיכות וזמינות השירות הרפואי בין המרכז לפריפריה הוא כורח מציאות, שרק מתחדד בימים אלה כשלא ידוע עדיין כיצד הגל החמישי ישפיע על תפקוד בתי החולים

פורסם בתאריך: 30.12.21 15:51

עם סיומה של שנת 2021, בהיבט הבריאותי, אנחנו יכולים לומר שעברנו ממצב של חיים בצל הקורונה לחיים לצד הקורונה.

הכניסה של נגיף הקורונה לחיינו לפני כמעט שנתיים אילצה אותנו תחילה לאמץ גישה של זריזות וגמישות מחשבתית, וכעת גישה זו הפכה כבר לחלק מהדנ"א של מערכת הבריאות.

לצערי, אתגרי הרפואה הציבורית בישראל נותרו בעינם ומאלצים אותנו, מנהלי בתי החולים, להתמודד עם עומסים גדולים בבתי החולים, בחדרי המיון, במחלקות השונות ובחדרי הניתוח, אך יחד עם זאת, אימוץ טכנולוגיות חדשות הביא לשינוי מבורך בדרכי העבודה ובתהליכים.

ככל שנגיף הקורונה הפך לחלק משמעותי משגרת חיינו, כך למדנו ל"שחות בין הגלים", להכניס לשימוש טכנולוגיות חדשות ולשנות הרגלים ודפוסי התנהגות הן של הצוותים הרפואיים והן של המטופלים.

אם להסתכל על הצד החיובי בכניסת הנגיף לחיינו, על שלל שינויי הגרסה שלו, ניתן לומר, כי הוא שימש כמאיץ דיגיטלי רב עוצמה לעולם הרפואה מרחוק ואפשר לזהות קפיצה טכנולוגית אשר פתחה את הדלת למגוון אפשרויות חדשות בעולם הרפואה, תוך שהיא מזרזת את כניסתן לשימוש.

בין השאר ניתן לציין טכנולוגיות כמו: Big Data, בינה מלאכותית, IOT, למידת מכונה ועוד, אשר קידמו את היכולת שלנו לפתח אבחונים מדויקים יותר, תרופות מתקדמות וטיפולים חדשים.

 

 

במבט לעבר שנת 2022, אני מאמין, כי נמשיך לראות את ההתפתחות המואצת של כניסת הטכנולוגיות המתקדמות לשימוש.

אם נתמקד בנעשה ברמה המקומית, אין לי ספק, כי ביכולתה של מדינת ישראל להוביל את תחום הבריאות הדיגיטלית בעולם כולו.

העובדה, כי אנו נהנים ממערכת בריאות מתקדמת מאוד בעלת היקף ועומק מידע רפואי ממוחשב וייחודנו כאומת הסטארט-אפ, המשופעת בהון אנושי איכותי, מחקר אקדמי מתקדם וסביבה בעלת אוריינטציה יזמית – מאפשרת לנו את כל הכלים כדי להצליח במשימה זו.

חשוב לציין, כי לצד היתרונות הברורים של התפתחות מואצת זו, אימוץ הטכנולוגיות החדשות מעמיד בפנינו לא פעם את האתגר לשילוב מגע אנושי בתהליך ויצירת נקודת מפגש פיזית עם המטופל.

למרות כל האמור ועל אף הזינוק הטכנולוגי שחווינו במהלך השנתיים האחרונות, אתגרי הבריאות הציבורית בישראל עדיין רבים ומורכבים.

גם בימים אלו, עם התפשטותו של זן האומיקרון בעיצומה של עונת השפעת, אנו נמצאים במצב של חוסר ודאות לגבי השפעות הגל החמישי על תפקוד בתי החולים תחת העומסים הכבדים הצפויים.

נדרשת השקעה גדולה בתשתיות פיזיות ודיגיטליות נאותות, לצד תכנון והיערכות בהתאם לצרכים העתידיים, צמצום פערים באיכות וזמינות השירות הרפואי בין המרכז לפריפריה וחיזוק הרפואה הציבורית.

בסופו של דבר, אם יש משהו שהשנתיים האחרונות לימדו אותנו, הוא כי השקעה בבריאות תמיד מחזירה את עצמה.


  • ד"ר אוהד הוכמן הוא מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר