נמל המפרץ
נמל המפרץ

לעצור את ההשתלטות הסינית

פורסם בתאריך: 5.1.19 19:52

בקר טוב חיפאים. רובכם לא יודע, אבל ראש העיר שלנו כבר יודעת, וכך כמה אנשי עסקים וכמובן רוב שרי הממשלה הרלוונטיים ובראשם ראש הממשלה עצמו – חיפה עומדת לגלות די מהר ובצורה הכי בעייתית כיצד האימפריה הסינית פועלת כאשר היא מזהה יעד מועדף להשתלטות.

הסינים מבקשים להשתלט לא רק על נמל המפרץ, שהפעלתו נמסרה לזכיין SIPG – החברה שבבעלותה נמל שנחאי שהוא הנמל הגדול בעולם. הם שוקלים להשתתף בקרוב גם במכרז שבו יופרט נמל חיפה. ואם לא די בכך, הסינים מתכננים לרכוש בקרוב את מתחם בז”ן. קראתם ואינכם מאמינים? ובכן כדאי שתאמינו, כי מישהו בממשלת ישראל איבד שוב את המצפן הלאומי. אזהרתו החמורה של מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין לשעבר, כי נכסים לאומיים, תשתיות וידע ישראלי בלעדי ויקר מפז הם יעד ההשתלטות של הסינים בשנים הקרובות, שפורסמה כבר לאחר רכישת תנובה, מתממשת ערי לנגד עינינו.
גם אלוף (במיל’) גיורא איילנד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, מזהיר כבר זמן רב כי ממשלת ישראל צריכה לבחון היטב ובזהירות רבה את כוונותיהן של ממשלת סין ושל חברות סיניות להשקיע בישראל מתוך ראייה לאומית ושמירה על ביטחון המדינה.

כידוע, הטכניון לא עמד בפיתוי, וידע ישראלי בלעדי כבר עובר לגורמים סיניים דרך שלוחת הטכניון שהוקמה בשנה שעברה בהשקעה סינית אדירה ובשיתוף מלא של הנהלת הטכניון ונשיאות המוסד. עד כמה זה חמור – נגלה כנראה בעוד כמה שנים.

עידן עופר, מבעלי תשלובת בז”ן וחברת צים, ניסה כבר לפני ארבע שנים למכור את צים ודרש שהממשלה תוותר לשם כך על מניית הזהב שלה. עתה הוא מתמקד במכירת בז”ן לסינים.

שוו בנפשכם – למרות חוות הדעת של חברת מקינזי שנמסרה לממשלה ושבה נקבע כי ניתן לסגור תוך שבע שנים את מתחם בז”ן המזהם והמסוכן, ולמרות קביעתם כי לא תיגרם עקב כך שום פגיעה כלכלית למשק אלא להיפך, גורמים ממשלתיים מעלימים עין מהדוח הזה. גרוע מכך – הם משתפים פעולה עם נציגים ישראלים של חברות סיניות ועם בעלי בז”ן בתוכנית הסינית להשתלטות על המתחם. כבר עתה מנסים לזרז במינהל התכנון, שבאחריותו של שר האוצר החיפאי משה כחלון, את הקמת שתי תחנות הכוח החדשות של בז”ן, כנראה כדי לאפשר את קידום הליך המכירה עד סוף השנה הזו.
מי יעז להוציא מפה את בז”ן כשהסינים יהיו הבעלים של המתחם?

נתניהו וכחלון, לתשומת לבכם – המחדל הלאומי הזה עומד לפתחכם ומצוי באחריותכם הבלעדית. תושבי חיפה והמדינה כולה מצפים ודורשים כי תעצרו את הרכבת הדוהרת הזו בטרם יהיה מאוחר.

הכותב הוא חבר מועצת העיר חיפה מטעם סיעת הירוקים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נמל תעופה בשטח ים

    שיבנו נמל תעופה ימי כמו ביפן ויסלקו ידם מייד מהיבשה . השתלטות כזו היא בכיה לדורות.

  2. דני דין

    מספרן של המסעדות הסיניות יעלה בחיפה על חשבון הפיצות וההמבורגר.

  3. קרייתי

    המצב פשוט מדהים ובעיקר מפחיד…
    וראש העיר הקודם התגאה בזה שהוא הוא זה שגרם לסינים להגיע ולהשקיע בעיר.

  4. אייל

    מי שמסית נגד הסינים הם מונופולים ישראלים כמו איגוד הקבלנים וועד עובדי הנמלים, שחוששים מאיבוד כוח המיקוח מול הממשלה, אז הם מגייסים ליצידם את כמה ביטחוניסטים לשעבר, שהם בעמדת מיעוט, שביאו חשש מהמעורבות הסינית. הרוב חושבים אחרת.

  5. אייל 2

    אייל, למה לקשקש סתם כשאתה לא מבין בנושא ?!?!
    תראה כמה פרסומים וכתבות יש בנושא השתלטות הסינים על מוקדי כח ואתרים אסטרטגיים במדינה !
    ואת הדעה של האמריקאים בנושא הסיני…

  6. יפה

    בנושאי תחבורה, אם זה מקדם את התחבורה הציבורית גם בזמן ביצוע לא איכפת לי אם הסינים יבצעו, אבל בזן, ייהרג ובל יעבור.
    זה לא משהו שמותר לעשות. ובכלל בזן שייך למדינת ישראל, המדינה יכולה להפקיע את זה מעופר, בדיוק כמו שזה הופרט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר