שלג בגולן, בדרך לחיפה (צילום: גיל אליהו)
שלג בגולן, בדרך לחיפה (צילום: גיל אליהו)

שלג על עירי

פורסם בתאריך: 26.1.19 20:41

נחמד היה לראות השבוע את חגיגת השלג ברחבת העירייה – הילדים המתרוצצים בין הגבעות הלבנות ומשליכים זה על זה כדורי פתיתים קפואים בעליצות, והוריהם לצדם, לא פחות מאושרים מהאטרקציה החדשה.

טוב עשתה ראש העיר שחשבה על ילדי העיר שמשוועים לקצת שלג על עירם במקום לנסוע 200 ק”מ צפונה ולהיתקע במשך חמש שעות בפקקים בלתי נגמרים בשביל מעט שולי שלג נמסים במורדות ההרים.

אפשר לתהות מדוע לא חשבו עד היום לייבא מעט מהלבן הקר הזה מתוצרת חרמון גם אל בירת הכרמל שמשתוקקת אליו בכל חורף מחדש, ומקווה ש”אולי השנה זה יקרה” כפי שקרה בפעם האחרונה לפני 27 שנים.

ואפשר גם לתהות מדוע, לאחר שכבר הוחלט להביאו לכאן, נקבע להניחו דווקא ברחבת העירייה – מקום שלחלוטין אינו מתאים לשמש כמגרש משחקים חורפי, ומדוע בכמות כה קטנה שתספיק בקושי לכמה שעות של לובן בטרם רגלי הזאטוטים יהפכו אותו לעיסה שחורה.

היה אפשר למצוא אתר אחר, גדול ומתאים יותר לחגיגה חורפית כזאת ולהציב בו כמות גדולה הרבה יותר של שלג, שהרי היה ברור שהכמות שהובאה תימס תוך כמה שעות. השאלה הבאה שהיתה חייבת לעלות היא מי יספיק ליהנות מהשלג בטרם יימס. מן הראוי היה להימנע מהמצב של העדפת גן ילדים אחד על פני אחר. התוצאה של המקרה השבוע היתה בלתי נמנעת: הורים מתלוננים קיפוח של ילדם שאתרע מזלו והוא לא נמנה עם רשימת הילדים שגניהם הוזמנו לחגיגת הלובן בעירייה.

היה אפשר למנוע את כל זאת מראש אילו האירוע היה נערך בפארק עירוני רחב ידיים (גן הזיכרון שמול העירייה למשל) שבו היתה נערמת מסה אדירה של שלג שהיתה מספיקה לכל ילדי העיר ולהוריהם לשמונה ימים לפחות.

למעשה, אפשר לעשות הרבה יותר מכך. אפשר לתכנן ולבנות האנגר גדול ממדים ולהקים בו לא פחות ולא יותר מאשר פארק חורף איכותי עם מגרש החלקה על קרח מקצועי ועם הר שלג אמיתי, אולי אפילו כזה שיהיה אפשר להתקין עליו מסלול גלישה צנוע, אך לכל הפחות כזה שאפשר להשתעשע בו. בקיצור, מעין מרכז קנדה שמדרים ממטולה לחיפה.

את המיקום להקמת מרכז שכזה אפשר לקבוע כבר כעת במתחם חזית הים העתידית, זו שמתעכבת לאין סוף, ומה שמתוכנן בה הוא בכל מקרה לא יותר מאשר מרכז קניות ובילויים ענקי, או אולי אפילו בהאנגר שלפי ההסכם עם הנמל כבר אמור להיות פתוח לתושבי העיר. אם כבר בילויים בסגנון בתי קפה ומסעדות, למה לא מרכז ספורט חורפי אמיתי? האין זו דרך איכותית וטובה הרבה יותר להעביר את הזמן וגם להוציא כסף?

זוהי דרך נפלאה לחנך את הילדים ואת בני הנוער לתחומי ספורט חדשים שאינם שכיחים בעיר, ולעודד פעילות משפחתית וקבוצתית בשעות הפנאי – פעילות שדומה כי פסה מהעולם בעידן משחקי המולטימדיה והמציאות המדומה. זוהי גם דרך נפלאה להביא קהל נוסף ומגוון יותר למתחם הנמל העתידי, ובכך לבסס ולחזק את מעמדו כמרכז בילוי ותרבות עירוני חיפאי אמיתי, ולא עוד חיקוי סתמי למתחם נמל תל אביב.

ועד שזה יקרה (אם יבחרו בעירייה לאמץ רעיון שכזה) או עד שאלוהי האקלים יחליטו לפנק אותנו בכמה פתיתים מהשמים, המשיכו להביא אלינו שלג מיובא בכמות רבה ולזמן ממושך. אנחנו נהנה והחרמון לא יחסר.

הכותב הוא יועץ תקשורת, מרצה, מבקר, סופר ומטייל

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר