פייק ניוז (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
פייק ניוז (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מלחמה שהציבור החיפאי כולו משלם עליה

פורסם בתאריך: 7.2.19 08:50

“העובדים הם לב לבו של הארגון, אני מחבקת אותם ומעריכה אותם על העבודה הקשה שהם עושים בשירות העיר. עם זאת, יש דברים שברצוננו לשפר ולשנות, ולצערי אנו צריכים לעשות שינויים שלא כולם יאהבו אותם. אני מזמינה את העובדים להסביר את טענותיהם בכל עת ומאמינה כי נמצא פתרון לכל נושא הגיוני שיעלה על ידם”. אם כך היתה ראש העיר עינת קליש רותם כותבת בפייסבוק במקום התבטאויותיה הקשות נגד העובדים מיום כניסתה לתפקיד, לא היינו מגיעים למצב של שביתה.

קליש רותם נבחרה לראשות העיר ברוח של שינוי, ואין ספק שהיא צריכה לעשות שינויים במערכת כי כמובן שבארגון גדול כמו עיריית חיפה יש בזבוזי כספים ועובדים מיותרים. ברור שאפשר לייעל את העסק, וברור גם שלפחות את חלק מהשינויים יהיו מי שלא יאהבו. אבל הדרך בה נוהגים ראש העיר וצוותה מצביעה – כפי שחששו רבים לפני הבחירות – על חוסר ניסיון בניהול מערך בסדר גודל כזה.

אם נבחן את התנהלותה של קליש רותם בהצהרותיה מול הציבור, נראה שבעת משבר היא לרוב שותקת. שאלותיה של התקשורת ובקשות התגובה בשלל נושאים אינן נענות, ותמיד, גם כשנראה שהרוחות נרגעות מעט, היא יוצאת בהצהרה בפייסבוק או בטוויטר שלה ומלבה את האש. בפוסטים שלה ושל פעיליה – שמתעוררים בזמן משברים ומציגים מסרים זהים, כאילו נכתבו מראש על ידי אדם אחד – מופיע תמיד אותו הדפוס, כלומר פייק ניוז. אצלם יש תמיד טובים ורעים, שחור ולבן, אין באמצע. אצלם תמיד אוכלים לי, שותים לי. אצלם תמיד רודפים את ראש העיר ומחפשים את הצוות הנהדר שלה שרק רוצה לתקן את הנזק שגרם השלטון הקודם. הדפוס הזה, אשר זהה בדיוק לדפוס הפעולה שלה במהלך מערכת הבחירות, מזכיר מאוד את השיטה של האדם שיושב על כיסא ראש הממשלה. בכל מקרה, הטקטיקה היא זהה.

 

 

נחזור לעובדים. אין ספק שגם לוועד יש חלק גדול במערכת היחסים הרעועה בחסן שוקרי 14. לחלקים גדולים בציבור לא ברור על מה השביתה, והתמיכה שהוועד זוכה לה בקרב רבים מתושבי העיר מקורו בהתבטאויות החוזרות ונשנות של קליש רותם כלפי העובדים. מחוץ לעולם הווירטואלי, במסדרונות העירייה, התחושות של העובדים נעות בין בלבול לפחד. הכל משותק, הכל תקוע, הכל מוקפא. אין אישור כמעט לכלום עד שההנהגה החדשה תלמד את המערכת, ועד שזה יקרה אי אפשר לתכנן דבר לטווח הארוך. העובדים מספרים שראש העיר לא מסתובבת בין המחלקות, ורבים מהם חשים זלזול במקרה הטוב וניכור במקרה הרע.

אני בטוח שלפחות חלק מהשינויים שקליש רותם חפצה לבצע הם ראויים, נכונים וחשובים, אבל נראה שחוסר הניסיון בניהול עובדים גורם לחוסר הבנה בסיסי בכך שעובדים ממורמרים הם העובדים הגרועים ביותר בעולם. ובל נשכח כי תפקידם של חברי הנהלת העירייה ושל העובדים הוא לתת לנו, הציבור, שירות.

אני קצת מופתע שאני לא שומע את חברת מועצת העיר נעמה לזימי. לזימי, שנחשבת לאדם עם עקרונות, היא דמות בכירה בארגון כוח לעובדים – התארגנות שדומה במהותה ובמטרותיה להסתדרות. היא יודעת ומבינה היטב מהי עבודה מאורגנת, ולפני היבחרה למועצה היא היתה לוחמת דעתנית על זכויות העובדים. השבוע היא פרסמה פוסט שבו סיפרה כי העירייה בודקת את תנאיהם של עובדי המוזיאונים והכרמלית – דבר חשוב מאין כמוהו – אך נראה שהפרסום הזה הוא לא יותר מהתחמקות מהבעיה שניצבת כעת על השולחן: המלחמה שהכריזה ראש העיר על ארגון עובדי העירייה – מלחמה שאת המחיר שלה משלמים כולנו.

 

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מ ד ו י ק !

    קודם כל ראשת עיר שלא יודעת לתקשר ולהידבר, רק מחפשת מהומות ומריבות. וכשיש בעייה, מתחבאת ושותקת, אם אפשר על כוס בירה בשווייץ.
    ולא הייתי מצפה לישועה רבה מראש העיר בפועל מר נחשון צוק. הוא נגד כל התארגנות ומטרתו תהייה לשבור את העובדים, לא טובת העיר.
    לזימי עם הראש בפריימריז, אחר כך בבחירות, אחר כך בחירות ליו"ר חדש בעבודה, אחר כך … ואחר כך … הכל דיבורים.
    הם באים והולכים, מי שישאר זה העובדים, שינקו אחרי הפוליטיקאים ויחזרו להפעיל את העיר. אם ישאר משהו אחרי המכהליש הזו.

  2. עובד עירייה לשעבר

    "…והתמיכה שהוועד זוכה לה בקרב רבים מתושבי העיר…"

    תגיד רועי, מה עישנת?
    קאליש נבחרה כן? נבחרה.
    לא נראה לי שהוועד מקבל תמיכה ממצביעיה.
    מה זה "רבים מתושבי העיר"? המיעוט שהצביע יונה יהב כמו הוועד?
    מי משלם לך לכתוב שטויות ולהטעות את הציבור מר רועי?

  3. קפון

    זה אזוי לגמרי! מי מתי עובדי העירייה מנהלים את העיר! והכל על חוזה אישי שמר יהב חתום עליו להסתיים כמה ימים אחרי שקליש נכנסה לתפקיד.
    עכשיו ועד העובדים יחליט למי מחדשים חוזה אישי? איבדנו את הצפון? זאת שביתה פוליטית 100%.
    ניקיון עושים רק ברך אחד, וזה יכאב ללא מעט אנשים אבל אני כתושב המשלם מיסים לעירייה (די גבוהים) דורש יעול כמו בכל מקום. לא אוהב שמבזבזים את הכסף שלי (שעובד קשה כדי להשיג). כל הכבוד לקליש! המשיכי כך!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפס ידע בניהול. עדיין משוכנעת שלנהל עיר זה להבין תכנון ערים… אפס הבנה ביחסי אנוש. טירונית שייקח לה הרבה שנים ללמוד איך לנהל. נזק מובטח לעיר.
    מגוחך כיום לחשוב איך רק לפני מספר חודשים הגיבה/לעגה ליכולת הניהול של מנדי זלצמן…

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבחור בנבלה או טריפה-זה מה שיש כיום בחיפה של אקס אבא חושי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר