שריפה בחיפה (צילום: Jack Guez, AFP)
שריפה בחיפה (צילום: Jack Guez, AFP)

מי מנסה להבעיר את העיר?

פורסם בתאריך: 8.2.19 11:14

חיפה על גחלים. מישהו מבעיר לנו את העיר. זהו היום השלישי לשביתת עובדי העירייה, ועליהם תפסו טרמפ היום גם אנשי הסתדרות המורים בטענה שאי אפשר לתפקד בבתי הספר בגלל הליקויים התברואתיים שנוצרו בגלל השביתה. אכתוב זאת בצורה הברורה ביותר: אני תומך בצעדיה של ראש העיר עינת קליש רותם ומחזק את ידה במאבק שנכפה עליה. למה? בעיקר מפני שאני לא באמת מבין על מה הוועד שובת. כאב צעיר איני מצליח להיזכר איזה אירוע מכונן קרה שגרם לכך שגני הילדים יהיו סגורים. אני כן מצליח להבין את בקשתה של ראש העיר להגדיל את מספר הסייעות בגנים ככל שיידרש אך שלא יהיו אלה קרובות משפחה של עובדי העירייה.

אשתי עובדת בחברת אלביט, וכשרציתי לגשת למכרז שפרסמה החברה בתחום יחסי הציבור נפסלתי מיד בשל הקרבה המשפחתית לאחת מעובדות החברה. הערכתי את זה אז, ואני מעריך את קליש רותם שמנסה להרחיק ניחוחות של קומבינה במסדרונות עמוסי קרובי המשפחה בחסן שוקרי 14. לאחר ניתוח קהלים קטן שערכתי בימים האחרונים אני יכול לקבוע בזהירות שכך חשים רוב תושבי העיר. אנחנו לא מבינים מדוע הכריז הוועד על סכסוך עבודה, על אחת כמה וכמה מדוע הוא יישם אותו וגם מהן התוצאות שהוא מקווה להשיג באמצעות השביתה הזו. ומשכך, הוועד מפסיד ברמה התקשורתית וברמה ההסברתית.

 

 

לפני כחודש געשו הרשתות החברתיות בשל ידיעות שפורסמו בתקשורת בעניין פיטוריהם של עובדי התברואה. בנקודת הזמן ההיא – בלי קשר למידת אחריותה של קליש רותם לעניין – הציבור היה עם הוועד מהסיבה הפשוטה – הסיפור האישי של 24 עובדים מסכנים שעובדים בתנאים לא תנאים ומרוויחים שכר מינימום נגע לכל אחד בלב. אבל מה עכשיו? מה לעזאזל הוועד רוצה? וכשאיש לא מבין על מה השביתה אך מבין היטב שהרקע שלה הוא פוליטי, הוועד מפסיד בתחרות על דעת הקהל בעוד שראש העיר זוכה לחיזוקים מהתושבים.

ועוד כמה שאלות מעניינות שחייבות  להישאל כעת: מי מייעץ לוועד? מי הזמין את ערוצי הטלוויזיה לצלם את משאיות הזבל בכניסה לבניין העירייה? האם הוא מקבל שכר? אם כן, מי משלם לו? ושאלת השאלות – של מי האינטרס להבעיר את העיר? עד שהתשובות לאלות הללו יתבררו, נישאר כולנו עם ההשערות.

 

הכותב הוא בעל משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי, בעל תואר שני בתקשורת אסטרטגית ואיש מטה של מפלגת כולנו

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמרתם הרבה
    הכותב בעל משרד יחסי ציבור
    עוד נגלה שגם הוא מועסק ע״י העיריה
    לא פייר פייט לעיריה יש כספים לממן קמפיין נגד הועד

  2. צחי

    אים אישתי היתה עובדת אלביט הייתי יושב ועושה כלים
    ממש אתה לועג לרש

  3. אזרחית חושבת

    לא התפלא אם חבורת יונה יהבו עושי דבריו הם הם הגחלים הלוחשות

  4. שאלות חשובות העלת

    מי מממן את הקמפיין של קליש נגד העובדים? מי היועץ התקשורתי "האסטרטגי" ואיש יחסי הציבור שלה? מי עושה עבורה "ניתוח קהלים"?
    התשובה: אתה!

  5. אתה טועה. רוב התושבים תומכים בעובדים.

    התמיכה בקליש מוגבלת לכמה קבוצות פייסוש מוטות שמנוהלות ע"י מקורביה אשר מוחקים כל ביקורת. מתברר שקליש לא יודעת מה זה חוק ומה זה דמוקרטיה, ומנהלת מלחמת הסתה נגד עובדים וזכויותיהם. הסיפור של קרובי משפחה הוא עלילה וספין שנועדו להסית את התושבים נגד העובדים כדי לשבור את ההתארגנות החוקית שלהם ולהפריט למוות את העיר.
    למרות ערימות הזבל, הציבור מריח נכון: הסרחון הכי גדול מגיע מלשכת ראשת העיר ויועציה!

  6. רני

    מי הזמין אותך לכתוב? קרוב משפחה של מי אתה בכלבו? אולי חבר? אולי שילמת למישהו? אולי קיימת יחסי מין עם מישהי? אין סוף לקונספירציות… קשקשן…
    לצערי כתושב הייתי שמכריח כל ראש עיר חדש לעבור קורס ביחסי אנוש… אולי גם בדיבור… מסתבר שבדמוקרטיה לא צריך הרבה כדי להיבחר … הזוי…
    מצחיק שבסוף גם לא יקרה כלום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר