עינת קליש רותם בתום הדיון בבית הדין לעבודה
עינת קליש רותם בתום הדיון בבית הדין לעבודה

ועכשיו, לעבודה

פורסם בתאריך: 14.2.19 10:15

נשיא בית המשפט לענייני עבודה השופט אלכס קוגן הכריע באופן חד משמעי על הפסקת השביתה בעיריית חיפה. בפסק הדין, שהיה די צפוי בשל העובדה שלדעת רבים סיבת השביתה לא היתה ברורה והמלחמה היתה יותר על הכבוד ועל היחס לעובדים ופחות על נושאים אקוטיים, הורה השופט לצדדים לשבת ולדבר, ונראה שאם היו עושים כך מראש הרבה בלגן היה נמנע.

תחושה קלה של אפטימיות הורגשה מחוץ לכותלי בית המשפט, ונראה שראש העיר עינת קליש רותם אפילו שינתה מעט כיוון וניסתה להרגיע את הרוחות. רוחות של פיוס נשבו בדפי הפייסבוק בימים האחרונים, ועכשיו, לאחר שהרוחות נרגעו, הגיע הזמן לבחון אם הבטחות הבחירות הולכות להתממש או שהדברים, כפי שנהוג לומר בסביבתה של ראש העיר, הם פייק ניוז.

למרות שאנו מתקרבים אל 100 הימים הראשונים של קליש רותם בכיסא ראש העיר, עדיין אי אפשר לשפוט אותה מכיוון שרוב הדברים זקוקים ללמידה ויש בצדם ביורוקרטיה רבה, אבל בזמן שאנחנו שומעים מלשכתה בעיקר את המילים “אנו לומדים” במקרה הטוב או נתקלים בהתעלמות במקרה הרע, אפשר לראות אצל ראשי ערים חדשים אחרים שינויים והצלחות, אפילו אם הם קטנים.

הטענה שעושים לראש העיר חיים קשים ובגלל זה היא מתעסקת בשטויות היא היא הפייק ניוז האמיתי. הרי גם לראש העיר נשר רועי לוי יש אופוזיציה לוחמת שמנסה להפיל אותו בכל צעד שהוא עושה, וכך גם לראש העיר טבריה רון קובי שלא יכול להרכיב קואליציה בעיר ששינתה את צביונה והפכה לחרדית. ובכל זאת הם מוכיחים שכאשר רוצים אפשר גם לעשות.

 

 

ובינתיים בחיפה, ראש העיר מעוניינת לבצע שינויים בעיקר במבנה העירייה על ראשיהם של העובדים הממורמרים והמפוחדים, ואין ספור יועצים סתרים לוחשים על אוזנה ומכוונים אותה למקומות הלא נכונים. הרי קליש רותם התגאתה בכך שבמשך חמש שנותיה הראשונות במועצת העיר היא למדה את המערכת ושקדה על תוכניות לעתיד, וכל מה שנותר לה כעת זה להוכיח. אל תטעו – קליש רותם עובדת. היא מתחילה את יומה בשעת בוקר מוקדמת ומסיימת אותו בשעות הקטנות של הלילה, אבל הבעיה העיקרית שלה היא חוסר נכונות להתפשר, וכשבעיה הופכת למשבר של ממש היא מקצינה, מלבה את האש ומפריחה עקיצות שיוצרות אנטגוניזם. ראש העיר נשר, שמלבד חברי האופוזיציה העיקשת שלו הוא אהוב מאוד על התושבים ועל עובדי העירייה, עוסק בייצובה של העיר, בקידום של מתחמי עסקים ובשחרור קרקעות, ממנה אנשי מקצוע לתפקידים בכירים, מגייס תמיכות ותקציבים משרי הממשלה וממשרדיה, וגם מספיק לפרסם פוסטים בפייסבוק, וכל זה בשקט ובענווה, בלי לייצר ריבים ומהומות. הוא יודע שאת פירות עמלו הוא יראה רק לקראת סוף הקדנציה, אבל בינתיים הוא מדבר עם הציבור שלו ומסביר מה הוא עושה ולאן הוא מכוון.

הלוואי שהשינוי יתחיל עכשיו גם בחיפה. ביום חמישי (לאחר סגירת הגיליון) אמורה היתה מועצת העיר לאשר את מינויו של מנכ”ל העירייה החדש איתן שטיאסני – איש ראוי בהחלט עם רזומה עשיר ועם ניסיון רב בניהול. מנכ”ל טוב יידע לתמרן בין ועד העובדים לבין הצורך לייעל את המערכת ולמנוע אבטלה סמויה ושחיתויות, ולתת שירות לתושב ועדיין לפרגן לעובדי העירייה המסורים שמספקים את אותו השירות. מנכ”ל טוב יפנה לראש העיר זמן לעסוק בדברים שבשבילם היא נבחרה – שיקומה של העיר, התחדשות עירונית בעיקר בשכונות החוף, טיפול במפרץ חיפה, הפחתת זיהום האוויר, מלחמה במפעלים המזהמים, וכן – גם הארכת מסלול שדה התעופה. אני מקווה שקליש רותם תעשה זאת ותתחיל בשינוי בשביל הציבור שבחר בה ברוב גדול (וגם זה שלא), ושתעשה זאת תוך חיבור בין התושבים ולא תוך פילוגם.

 

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שמואל

    קדימה קליש! הוכחת עד עכשיו איך את נלחמת בועד המושחת ואוכל החינם! אני מאוד אופטימי!

  2. אתה נוגע בשורש הבעיה אבל לא מאבחן אותו

    חוסר יכולת לתקשר עם אנשים, בעיקר במערכת שבה הרבה גורמים, גישה של "רק אני ואין מלבדי" שמובילה לעקשנות ומלחמות עולם (שהיא כבר הודיעה שהיא ששה אליהן) ואמירות מיותרות שרק מייצרות מתחים ואנטגוניזם במקום לפרק אותם.
    כל אלה לא יעלמו, כי האופי שלה.
    אני כבר מזמן לא מאמינה שהיא לומדת לעומק, בעיקר כי היו לה 5 שנים שבהן לא טרחה לעשות את זה. לדעתי אנחנו נישאר לנצח בשלב הקמפיין והסיסמאות הנבובות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר