כביש 22 (צילום: אבישג שאר ישוב)
כביש 22 (צילום: אבישג שאר ישוב)

להצביע מהראש

פורסם בתאריך: 30.3.19 22:42

מאז קום המדינה רווחת התפישה שחיפה היא אדומה, אפורה ומשעממת. אפילו בשיר המפורסם של דיוויד ברוזה, האבא פועל בנמל והולכים לישון בדיוק בעשר כי לא רוצים לבזבז חשמל. בחיפה המשיך הדפוס של הצבעה שבטית למפלגת העבודה ומפלגות השמאל. התושבים לא עוצרים לרגע וחושבים לאיזו מפלגה ראוי להצביע אלא רק לפי חוכמת השבט – מה שסבא שלנו היה אומר.

אלא שהחיפאים צריכים לבדוק איזו מפלגה באמת העניקה את החלק הגדול של העוגה לציבור החיפאי. מפלגת הליכוד בראשות נתניהו נמצאת במשך כעשר שנים בשלטון, ולכן נוכל לאמוד את שגשוגה של העיר בעשר השנים האחרונות.

תפישת הימין–מרכז של המפלגה עיצבה את פעילותם של משרדי הממשלה לעידוד שוק חופשי, רב תרבותיות (בהתאם לאופי החיפאי), ביטחון, שמירה על ערכיה של המדינה כיהודית ודמוקרטית וכמובן קשירת המרכז לפריפריה. ממשלת הליכוד הורידה את שיעורי האבטלה לשפל של ארבעה אחוזים, תוך הוספה של מאות אלפי מקומות עבודה חדשים בחיפה ובפריפריה. בעשור האחרון זינק התוצר המקומי הגולמי בכ־50 אחוז – מ־28,000 דולר ב־2009 ל־42,000 דולר ב־2019. המשמעות היא שכוח הקנייה של אזרחי ישראל התחזק.

שר התחבורה ישראל כץ, המכונה “הבולדוזר” ולא בכדי, הציב בראש סדר העדיפויות את חידוש התשתיות בצפון בכלל ובחיפה בפרט. מהפכת התחבורה בעיר מגלה את פניה על ידי כבישים חדשים, תחבורה ציבורית פרקטית ותשתיות שעוד לא נראו בחיפה. כביש 22 הוא דוגמה מצוינת. הוא מקשר את העיר התחתית לקריות, לעכו וליישובי הצפון, ומקל על תושבי חיפה את הפקקים היומיומיים. נוסף על כך נבנה כביש נחל הגיבורים שמחבר בין העיר התחתית, הדר ונוה שאנן ומהווה עורק ראשי וחלופה חשובה לכבישים השכונתיים המחברים בין שכונות המגורים למרכזי המסחר והתעסוקה בעיר התחתית. התחבורה הציבורית גם היא התחדשה תחת הליכוד, תוך שמירה על הסטטוס קוו הקיים מקום המדינה. בשל הממשק הבעייתי של האוטובוסים בין חיפה לצפון ראה משרד התחבורה צורך להפוך את חיפה לעיר היחידה בארץ שיש לה מטרונית, אשר משרתת את תושבי חיפה והקריות באוטובוסים ארוכים שנעים על מסלולים יעודיים.

נוכל להוסיף עוד שלל תרומות לעיר, כמו הקמת תחנות כיבוי ע”ש אלעד ריבן ז”ל, חידוש הכרמלית, פתיחת קמפוסים בעיר התחתית והרחבת הנמל שיוצרת עוד מקומות עבודה. ממשלת הליכוד סילקה את מיכל האמוניה שהיווה סכנה אסטרטגית לעיר. מפלגת הליכוד משקיעה בחיפה, מפתחת אותה ויוצרת תחרות אשר מורידה את יוקר המחייה.

בבחירות האחרונות שיעור ההצבעה לליכוד עמד על 21 אחוז בלבד. מתבקשת השאלה מה יהיה אם שיעור ההצבעה יגיע ל־51 אחוז. בכל הארץ יש רוב לימין ולליכוד, וזה ברור. ניתן להסיק שמי שישים את חיפה על המפה הם אך ורק תושביה. גורלה של חיפה תלוי בידיהם, ובפתק שהם ישלשו לקלפי.

הכותב הוא רכז קשרי החוץ של הליכוד

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    נמל המפלץ, צינור קונדסט, רכבלית מיותרת, חשמול המסילה ויצירת חיץ בין העיר לים, ביריונות כלפי ראש העיר, אי הקמה של רשות תחבורה ציבורית מטרופולינית כנהוג באירופה, אוטובוס מתפרקים, תחנות חשופות לפגעי מזג האוויר, אוטובוסים לא יכולים לעלות על הנתצים, אי אכיפה של פליטת מזהמים, חוסר רצון לקיים את רצון התושבים להאריך את מסלול ההמראה ובכך להפוך את חיפה לעיר גלובלית. העיקר שיש אספלט ככה שלגושי המתכת יהיה נוח.

  2. אבנר בן נר

    נו באמת… הרי זה כל כך ברור שממשלות בראשות הליכוד הזניחו את הפריפריה והפכו את חיפה לעיר שולית. אבל הכותב הוא "רכז קשרי החוץ של הליכוד,". לא ציפיתי ממנו לסיפורים אחרים..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר