עינת קליש רותם על רקע הרכבל (צילום מתוך דף הפייסבוק עינת קליש רותם לראשות העיר; הדמיה: חברת יפה נוף)
עינת קליש רותם על רקע הרכבל (צילום מתוך דף הפייסבוק עינת קליש רותם לראשות העיר; הדמיה: חברת יפה נוף)

לא לוקחת שבויים

פורסם בתאריך: 13.4.19 20:36

לפני כשבועיים, קצת אחרי תום 100 ימי החסד שלה, קיימה ראש העיר עינת קליש רותם מפגש תושבים ברמת אשכול. המפגש היה טעון. ראש העיר, שכבר מוכרת בזכות אמירותיה הישירות והבוטות, הבהירה לתושבים מי בעל הבית. אחת מהתושבות הטיחה בפניה כי היחסים בינה לבין הממשלה פוגעים בתושבים, וקליש רותם לא נשארה חייבת וענתה: “אל תטעו – הממשלה היא לא רק לא חברה שלי, היא גם לא חברה שלכם. אם תסתכלו על ההיסטוריה תראו שהממשלה לא ספרה את חיפה עוד בתקופת יונה יהב וגם לפניו”.

דבריה של קליש רותם אינם רחוקים מהאמת. לאחרונה ניכרת מגמה של פגיעה בתקציבים לחיפה, בעיקר בתחום התחבורה. שר התחבורה ישראל כץ כנראה עוד לא שכח את אמירתה של ראש העיר “הרכבל ז”ל” ובא איתה חשבון דרך הכיס. לפי מקורות במשרד התחבורה, השר מתכנן לייבש את חברת יפה נוף. כך גילינו שפורסם לאחרונה מכרז של חברת נתיבי ישראל, שפעילותה היא דומה לשל יפה נוף, בחיפוש אחר משרדים בחיפה. יפה נוף היא חברה של העירייה שכ־90 אחוז מתקציבה מגיע ממשרד התחבורה, והיא אחראית על פרויקטים גדולים כמו חיבורי הנמל, אבל גם פרויקטים כמו שיפוץ ובניית בתי ספר, כבישים עירוניים וכיכרות. המשמעות של יפה נוף חזקה היא שליטה של העירייה בפרויקטים שונים והתמקדות בצורכי העיר.

לפיכך, האמירה לגבי הרכבל ועוד יותר מכך – השארת הליכוד ושמשון עידו, מקורבו של כץ, מחוץ לקואליציה העירונית הן חלק ממאבק הכוח בין העירייה לממשלה. אבל לפני שנמהר לשפוט את קליש רותם, הבה נזכר בתקופתו של יהב. אמנם ברגעי השיא של יפה נוף היא היתה מופקדת על פרויקטים ענקיים כמו המטרונית ומנהרת התשתיות, אבל בתקופה האחרונה הידלדלו התקציבים באופן משמעותי והחברה נחלשה עוד בזמן שיהב ניסה לחזר אחרי כץ ואף העניק לו תואר אזרח כבוד של העיר.

כך שהעובדה שקליש רותם לא מכרכרת סביב כץ אולי לא מובילה לפגיעה שמייחסים לה. יתרה מכך – מדוע ראש עיר צריך בכלל להתחנף לממשלה בשביל לקבל תקציבים? ראש עיר הוא נבחר ציבור ולא פקיד ממשלתי. ייאמר לזכותה של קליש רותם שהיא קורצה כנראה מחומר נחוש. לתפישתה, היא לא באה לחולל סתם שינוי אלא מהפכה, ובמהפכות לא לוקחים שבויים. היא רואה את האמת שלה ולא מעניין אותה מה חושבים אחרים. היא מוכנה לריב עם כל משרדי הממשלה על מנת לבנות פה שדה תעופה, כפי שהבטיחה לבוחריה, ותילחם על כך מול המדינה תוך הסתכנות באובדן של מיליארדים.

נטייתה זו של ראש העיר מעוררת הערכה. עם זאת, אני מתקשה לקבל את היחס שלה לתושבים הנלווה לכך. אני מאמין שכאשר עושים משהו, הדרך היא חשובה לא פחות מהתוצאה, והיה נחמד לראות אותה סובלנית יותר כלפי התושבים במפגש. אין לקחת ממנה את הקרדיט על התעוזה ועל הרצון האמיתי שלה לחולל את המהפכה שלשמה היא נבחרה, לפי תפישתה. אם היא תצליח, היא תיזכר כאחד מראשי הערים המשפיעים בתולדות המדינה. לעומת זאת, אם היא תיכשל, המחיר שאנחנו, תושבי העיר, נשלם על כך יהיה קשה ויעמיד בסכנה אמיתית את האפשרות שחיפה אכן תהפוך למטרופולין של הצפון.

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרחית מודאגת

    אין שום ערך מוסף לאופן שבו היא מתיחסת לתושבים ולתושבות ומתעלמת מפניותיהם. אפשר להיות עם אותה גישה נחושה מעוררת הערכה אבל גם לזכור שאת נבחרת ציבור שבאה לשרת ולתת מענה. גם התושבים רואים דברים שצריך לטפל בהם שהם לא פחות חשובים מהנושאים אותם הגדירה גברת ראש העיר כעליונים בסדר עדיפויות, ולעיתים הם חשובים יותר לקיום היומיומי הסביר של אזרחי העיר. נקווה שבהמשך תהיה מגמת שינוי ואלה רק חבלי לידה.

  2. מישהו

    לא משנה מה אומרים. היא גרועה!
    היא מתעלמת מכולם וחושבת שהיא תמיד צודקת ושמה עצמה מעל התושבים. פשוט ראש עיר גרועה.
    בימים אלו אנו עסוקים ברשימת הכישלונות של קליש שתפורסם ותצא לקראת הבחירות הבאות ביניהן:
    זלזול בתושבים, הרצון לגבות תשלום מוגזם על חניות, אי דילול חזירי בר, רמת שירות פינומ זבל שהידרדרה, מינוי ממנונה ביטחון ערבי, חוסר תכנון תחבורה (כמו כל המדינה).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר