מדורה (צילום: מוטי קמחי)
מדורה (צילום: מוטי קמחי)

ל”ג בעומר נטול אכזריות

פורסם בתאריך: 18.5.19 21:59

אני זוכרת את הפעם הראשונה שבה זה היכה במלוא העוצמה: התמזל מזלי לגור אל מול הים, התמזל מזלו של כלבי לטייל בכל יום בים לפחות פעמיים. מעט אחרי ל”ג בעומר יצאנו לטיול כהרגלנו. כאשר היינו מגיעים לחוף הים ובאיזור הקבוע והמבודד שלנו, הייתי משחררת אותו כדי שהוא ישתולל וייהנה לו בחול. לפתע הבחנתי שהוא עוצר מול עצם לא ברור שמוטל לו בקרבה למה שהיתה מדורה, מרחרח ומגלה סקרנות רבה. התקרבתי כדי לראות מה כל כך מעניין שם. ואז ראיתי את זה ונשימתי פשוט נעצרה. שלד שהיה עד לא מזמן חתול, שרוף עד שלא נותר ממנו כמעט כלום.

בפעם השנייה שבה הבחנתי במשהו דומה, עוצמת הזעזוע לא נפלה מהפעם הראשונה. לפני כעשר שנים עשה הבן האהוב שלי מדורה עם חבריו בים. אנחנו, ההורים, עזרנו בהובלת הקרשים והקמנו להם מדורה מפוארת כיאה לל”ג בעומר (אז לא היתה בי המודעות המספקת כדי להבין את הנזק הסביבתי, אך למדתי מאז), ואת כל השאר עשו הנערים בעצמם. חזרתי הביתה, התיישבתי לי בכיף מול הטלוויזיה עם בירה קרה וחטיף, ופתאום הבן שלי נכנס הביתה עם ארגז. הופתעתי לראות אותו מוקדם כל כך ועם ארגז בידו. שאלתי: "מה בארגז, הפתעה לאמא על המאמץ?". הארגז דמם והוא סיפר שממדורה לידם נשמעו קולות יללה חרישיים. הבן שלי, למרבה התדהמה, הבין הכל מיד. הוא רץ אליהם ופשוט חטף את הארגז ובתוכו שלושה גורי חתול קטנטנים ומפוחדים. הם היו מיועדים להיות מסמר הערב. אחרי שסיימתי לנשק אותו ולהתגאות בו (וגם קצת בי) הבנתי שניצלו פה שלוש נשמות קטנות וחסרות ישע שלא מבינות בכלל עד כמה היו קרובות למוות בייסורים.

למה אני מרגישה את הצורך לשתף אתכם בסיפורים האלה, למרות שהם אינם פשוטים? הרי זה קשה להכלה, ואני יודעת – מראה החתול השרוף ילווה אותי עד יומי האחרון כנראה. הורים יקרים, מנהג שריפת גורי חתולים הוא מנהג נפוץ יותר ממה שאתם מצליחים לדמיין. דברו על זה, עקבו אחר ילדיכם, הפתיעו אותם מדי פעם במדורה (מומלץ ללא קשר למנהג ולהורים למתבגרים שנמצאים ללא נוכחות מבוגר).

מורים ומנהלים יקרים, דברו והציפו את הנושא בכיתה. הקדישו שיעור לנושא הזה. זה חשוב לא פחות מכל תוכן אחר. עשו כל פעולת מנע שעולה בדעתכם כדי לחסל את התופעה האכזרית הזו. לא מגיע לאף יצור חי לסיים את חייו בצורה אכזרית כל כך.

תודה בשם החתולים וכל חסרי הישע. ל”ג בעומר שמח.

הכותבת היא פעילה למען זכויות בעלי חיים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רני

    במקום ששורפים חתולים ישרפו גם בני אדם….
    הגיע הזמן להפסיק עם הפולחן הפרימטיבי הזה, זה גם מזהם את הסביבה וגם מסוכן עקב סכנת התלקחות…
    ׳על האד׳ עבר מזמן פאזה, צריך לייקר את הבשר ולהתחיל להבין שהזיהום שנגרם גדול מהתוצאה , תאכלו בשר במשורה כמו שהיה לפני עשרים ושלושים שנה…
    לחיות בצניעות זו מצווה….

  2. הצבא הכי מוסרי בעולם

    … אלה מילים שאמרה לי שמאלנית אחת.
    ווזה החומר האנושי.

  3. צח

    מזועזע.
    שנים שאני מציל חתולים. גורים.. בוגרים ברחוב ליד הבית ואף פעם לא שמעתי על דבר כזה.
    מבטיח לך ונשבע שאם אתפוס ילדים שעושים דבר כזה אני מוכן שהחתולים יחיו במקום הילדים האלו. אוי להם שינסו ויבדקו את הסבלנות שלי לדבר הזה. איום ונורא. תודה שסיפרת לא הייתי מעלה על הדעת שזה מנהג. איום ונורא.

  4. מתקפה על חגי ישראל

    יש מתקפה רבתי על כל חגי ישראל שמתם לב?
    ל"ג בעומר כבר עובר התקפה.
    חנוכה ביטלו הפכו לפסטיבל חג החגים
    פורים ביטלו את העדלאידע שתמיד הייתה
    פסח הפך לפסטיבל הצגות ילדים
    מה קורה לעיר הזאת שהיא מנסה לבטל כל חג יהודי וכל מסורת של חגיגה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר